Gå til innhold

Hvilket video format for DVD brenning ? *hjelp*

frez89

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lastet ned en skrekk film som jeg vil brenne. 700mb er den på, MPEG-4 format.

Jeg prøvde å brenne den via Nero men det gikk ikke pga fil typen. Jeg leste at det var få brenne program som kunne brenne MPEG-4 format så jeg begynte å lete etter et converter program.

Jeg fikk tak i Magic video converter og converterte filmen til et AVI format, for jeg visste jeg hadde brent et format som det før. Jeg lastet inn filmen og Nero begynner å encode filmen som tar 100 år. like før den er ferdig sier den at et probelm dukket opp og at den må avslutte. jeg converterte en ny fil som var MPG (krysset av for MPEG-2 format i magic video converter. leste at dette var formatet man måtte ha, da slapp man encodinga)

legger filmen inn i Nero og samme skjer igjen. Encoder tar laaang tid og mot slutten klikker det.

Jeg fikk tak i meg et sikkelig brenne program. dette var Ashampoo burning studio 8.

Akuratt det samme skjer der. Encoder i mange timer og mot slutten er det alltid noen feil meldinger :S den brenner men ingen ting kommer på dvd plata.

hva skal jeg gjøre ? hvilket annet format kan jeg prøve `?

Kan problemene ligge i at videoene jeg har convertert har noe feil i seg? height,width,???

jeg har ikke så veldig peiling på dette.

poster litt info om den ene MPEG-2 filmen jeg har convertert, som ikke vil brennes:

kan noen hjelpe meg ?

General #0

Complete name : D:\bitcomet\TheThing.mpg

Format : MPEG-2

Family : MPEG-2

File size : 1.90 GiB

PlayTime : 1h 48mn

Video #0

Codec : MPEG-2 Video

PlayTime : 1h 48mn

Bit rate : 9000 Kbps

Bit rate mode : CBR

Width : 720

Height : 576

Aspect ratio : 1.000

Frame rate : 25 fps

Standard : PAL

Bits/(Pixel*Frame) : 0.868

Delay : 45000

Audio #0

Codec : AC3

Bit rate : 160 Kbps

Bit rate mode : CBR

Channel(s) : 2 channels

Sampling rate : 48 KHz

Delay : 0 / 45000

Video0 delay : -45000

ChannelPositions : L R

Endret av frez89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det sa læreren min i dag også. Ville helst klare å få til den filmen jeg allerede har. men kommer nok til å finne en ny dvd verson av filmen og prøve. kommer til å prøve en siste gang med DIVX for å se.

Hva slags formater har dvd-formatet ? kan du nevne noen forskjellige ?

takk for hjelpen :)

Endret av frez89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...