frez89 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hei Jeg har lastet ned en skrekk film som jeg vil brenne. 700mb er den på, MPEG-4 format. Jeg prøvde å brenne den via Nero men det gikk ikke pga fil typen. Jeg leste at det var få brenne program som kunne brenne MPEG-4 format så jeg begynte å lete etter et converter program. Jeg fikk tak i Magic video converter og converterte filmen til et AVI format, for jeg visste jeg hadde brent et format som det før. Jeg lastet inn filmen og Nero begynner å encode filmen som tar 100 år. like før den er ferdig sier den at et probelm dukket opp og at den må avslutte. jeg converterte en ny fil som var MPG (krysset av for MPEG-2 format i magic video converter. leste at dette var formatet man måtte ha, da slapp man encodinga) legger filmen inn i Nero og samme skjer igjen. Encoder tar laaang tid og mot slutten klikker det. Jeg fikk tak i meg et sikkelig brenne program. dette var Ashampoo burning studio 8. Akuratt det samme skjer der. Encoder i mange timer og mot slutten er det alltid noen feil meldinger :S den brenner men ingen ting kommer på dvd plata. hva skal jeg gjøre ? hvilket annet format kan jeg prøve `? Kan problemene ligge i at videoene jeg har convertert har noe feil i seg? height,width,??? jeg har ikke så veldig peiling på dette. poster litt info om den ene MPEG-2 filmen jeg har convertert, som ikke vil brennes: kan noen hjelpe meg ? General #0 Complete name : D:\bitcomet\TheThing.mpg Format : MPEG-2 Family : MPEG-2 File size : 1.90 GiB PlayTime : 1h 48mn Video #0 Codec : MPEG-2 Video PlayTime : 1h 48mn Bit rate : 9000 Kbps Bit rate mode : CBR Width : 720 Height : 576 Aspect ratio : 1.000 Frame rate : 25 fps Standard : PAL Bits/(Pixel*Frame) : 0.868 Delay : 45000 Audio #0 Codec : AC3 Bit rate : 160 Kbps Bit rate mode : CBR Channel(s) : 2 channels Sampling rate : 48 KHz Delay : 0 / 45000 Video0 delay : -45000 ChannelPositions : L R Endret 29. januar 2009 av frez89 Lenke til kommentar
frez89 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 dvd platene jeg prøver å brenne filmen på er: 4.7Gb DVD+R 240min Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vil du se filmen på DVD spilleren må du brenne den i DVD format. Hvis ikke DVD spilleren kan spille av Divx. Du kan like godt laste ned filmen i DVD format såfremt den er "lovlig". Den filen vil være på 4.40GB eller noe sånt. det er ca samme kvalitet som den 700MB rippen din. Lenke til kommentar
frez89 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) ja det sa læreren min i dag også. Ville helst klare å få til den filmen jeg allerede har. men kommer nok til å finne en ny dvd verson av filmen og prøve. kommer til å prøve en siste gang med DIVX for å se. Hva slags formater har dvd-formatet ? kan du nevne noen forskjellige ? takk for hjelpen Endret 29. januar 2009 av frez89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå