Gå til innhold

Hvordan unngå kviser, uren hud osv.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge noen er kosthold kjernen i problemet med uren hud. Selv må jeg holde meg unna alt av ost og melk for å unngå fæle utbrudd. Sjokolade og søtsaker bruker ikke å være noe problem i moderasjon, men av det jeg har lest, så kan store plutselige hopp i blodsukkeret være et problem (igjen for noen.) Hvis jeg spiser veldig mye godteri på kort tid, så bruker jeg å få små utbrudd. Veldig individuelt, tror jeg.

Lenke til kommentar

Skal prøve å ta ned mine punkter, midlertidig konklusjon av hva som funka for meg

 

Diett

- Holdt meg unna meieriprodukter (melk,ost,osv) så godt jeg kunne (pizza spiste jeg da)

- Slutta å drikke brus, gikk over til energidrikk som jeg tror hadde en virkning i segselv. Aldri kjøpe snop selv, kun om jeg fikk

- Fylla to ganger hver helg, fredag og lørdag (dehydrering). Våknet opp med roligere hud hver lørdag og søndag

 

Hygienisk

- Holdt fingra unna trynet. Hvis jeg merka jeg tok meg i ansiktet, gikk jeg og vasket henda med såpe, vasket så ansiktet og tørket med papir

- På kvisene som hadde topp klemte jeg dem forsiktig med papir, og fikk ut alt gult. Der det var blod også klemte jeg forsiktig til det kun var rent blod igjen

- Dusja 2-3 ganger om dagen. Gnidde vann i ansiktet (Husk å ikke bruke såpe/shampoo mer enn en gang om dagen, og aldri i ansiktet)

- På dem uten topp smørte jeg med differin hver gang jeg var på badet (PS: Ikke riktig i følge bruksanvisning)

- Fikk god tannhygiene (sur munn gir bedre levedyktighet for kviser rundt lepper og nese)

 

Livsstil (Hvor mye dette hadde å si er jeg usikker på)

- Solarium en gang iblant

- Fikk et roligere liv, holdt meg mindre hjemme, mer ute blant folk og ute generelt (Hadde en fjelltur med masse vind og hytte med peis som hjalp mye før neste utbrudd)

 

Nå er jeg bare redd for å bli syk og at det skal forårsake nytt utbrudd. Sykdom = Utbrudd for min del

Lenke til kommentar

Kviser er naa bare hormonelle greier, saa om du spiser virkelig daarlig kommer jo ting i ubalanse, men at man tror det aa kutte ut godteri automatisk gir deg ren hud er litt naivt.

 

Selv bruker jeg kremer (Basiron FTW) og dusjer ofte. Funker flott, bruker ikke fuktighetskrem fordi huden originalt er fuktig nok ^^

De eneste gangene det skjer noe er det fordi jeg pirker naar det kommer smaating, men varer som oftest bare i noen dager og er ikke ille i det hele tatt om man sammenligner med alle jentene som tror sminken deres dekker noe som helst :p

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Kan love deg at det å drikke melk ikke er årsaken. Jeg har strålende fin hud, og jeg spiser ost og drikker melk. Jeg snakker ut av ren erfaring her, at du vil se en bedring når du slutter å drikke brus og spise godteri. Driter i hva det står på forskjellige nettsteder. E-stoffene er ikke bra for kroppen din.

Folk er forskjellige. Jeg ble først "fin" i huden da jeg sluttet med ost og melk og blir verre om jeg begynner med det igjen. Kan se forskjell uke til uke om jeg spiser ost eller ikke

Lenke til kommentar

Enkelte former for barbering hjelper og på med å holde annsiktshuden god. Ett skarpt DE-blad gjør noe helt annet med huden enn en vanlig multibladkasett. God barberkrem etterfulgt av en god fuktighetskrem hjelper også. DE-blader fjerner masse død hud, og gir ett bedre grunnlag for fuktighetskremen. Samme effekten kan man og få med andre former for exfoliering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...