Gå til innhold

La oss kjøpe Island?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke helt se poenget å kjøpe Island. Ihvertfall ikke når de er i den krisen de nå er i. Da vil jo krisen bli overlatt til oss. Mye ressurser har Island heller ikke. Eneste fordelen jeg ser ved å kjøpe Island, er at norsk sone i havet vil bli større, dvs større område for fiske og oljeutborring.

Men det hadde vært herlig å få tilbake et gammelt territorium. :grin:

Gjenstår bare Grønnland og Shetlandsøyene, samt deler av Irland og Skotland :thumbs:

Og Jämtland og Härjedalen i Sverige.

Lenke til kommentar
Kan ikke helt se poenget å kjøpe Island. Ihvertfall ikke når de er i den krisen de nå er i. Da vil jo krisen bli overlatt til oss. Mye ressurser har Island heller ikke. Eneste fordelen jeg ser ved å kjøpe Island, er at norsk sone i havet vil bli større, dvs større område for fiske og oljeutborring.

Men det hadde vært herlig å få tilbake et gammelt territorium. :grin:

Gjenstår bare Grønnland og Shetlandsøyene, samt deler av Irland og Skotland :thumbs:

Og Jämtland og Härjedalen i Sverige.

Ja, glemte dem helt. Viss jeg ikke husker feil, så hadde vi et bittelite territorium i Frankrike også, samt en øy i Karibien.

Lenke til kommentar

De karibiske øyene du snakker om er jomfruøyene som nå eies av USA. Disse var aldri Norge sine, de var danske. Og Frankrike må du vel mene fra Vikingtida da vikingene plyndret rundt om i Europa, fortsatt så var de vel ikke direkte eid av Norge eller Danmark.

Lenke til kommentar

Hallo, det er meg, det er jeg som styrer den skuta vi kaller Norge, jeg er mannen bak gardinen, min jobb er å holde trykket i pengerørene vedlike og siden dere alle sammen har vært såpass eksemplariske borgere de siste par årene så har jeg bestemt at jeg skal gjøre det dere lyster i denne tråden, nemlig kjøpe Island.

forvent å se det norske flagget hevet over alltinget i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...