salezman Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei, Jeg sitter i kveld å sliter med ustabil internett tilkobling. Har et Speedtouch 780WLT multimodem fra Telenor som helt ut av det blå, plutselig begynte å disconnecte med helt regelmessige frakoblinger fra internett. Ser ut som jeg får være CONNECTED ca 1 min for så å bli DISCONNECTED i ca 30 sek. Sånn har det holdt på i flere timer nå. Har restartet modemet, samt en reset to factory settings. Satt alt opp på nytt, men ingen bedring. Har vært stabil og fint i 14 dager nå ( siden jeg fikk Telenor internett ), men så begynte det plutselig å krølle seg til. HELT UTEN AT JEG HAR GJORT NOEN VERDENS TING !!! Noen som har en vettug løsning / forklaring ? Salezman Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Du må oppgradere den, allså firmware, routerens software. Av andre som har gjort det fikk dem 99% bedre stabilitet. Endret 29. januar 2009 av War Lenke til kommentar
salezman Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Du må oppgradere den, allså firmware, routerens software. Av andre som har gjort det fikk dem 99% bedre stabilitet. OK flott, har du tips til meg om hvordan jeg gjør dette ? På forhånd takk Salezman Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Finnes flere måter, ene er å starte speedtouch-cden og trykk oppgrader i menyen der. Lenke til kommentar
salezman Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Finnes flere måter, ene er å starte speedtouch-cden og trykk oppgrader i menyen der. Hei igjen. Fikk dette modemet av Telenor, ved nytegning av abonnement hos dem. Men det fulgte ingen CD med ??? Salezman Lenke til kommentar
salezman Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Har etter hva jeg kan se den siste firmware for dette modemet. Bruker ver. 6.2.35.0 Ser at mange nedgraderer til 6.2.29.0 Har også merket meg at mange er skeptiske til å endre firmware på "Telenor sin eiendom", så jeg vet ikke om dette er helt lurt. Kan noen som har gjort dette gi meg tilbakemelding på om dette er forsvarlig eller ikke. På forhånd takk ! Mvh. Salezman Lenke til kommentar
salezman Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 LØSNING : Plasserte spenningsadapteret til modemet FØR overspenningsvernet, og vips, modemet fikk en mer stabil INN-spenning og oppfører seg stabilt og fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå