ken8 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Skulle gjerne hatt et program som gjør at jeg kan logge meg på pc'en til mor eller far (som sitter bak samme ruter) og vise dem ting, uten at jeg trenger fysik å dra dit. Har prøvd remote assistance før, men pga de sitter bak en ruter med brannmur så klarer ikke remote desktop å logge seg på. Den ved kun public IP, men vet ikke til hvilken av maskinene bak ruteren den skal koble seg opp mot. Windows Remote Desktop fungerer veldig bra internt på hjemmenettverket, men med en gang jeg skal utenfor så er det et voldsomt styr med å åpne porter osv. Gjør jeg noe feil, eller er det slik man må gjøre? Var innom LogMeIn for en del år siden. Da var det bare å legge inn programmet og trengte ikke åpne porter. Er dette det beste hjelpe-programmet for mor og far og som gjør jobben min enklere? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 LogMeIn er det beste etter min mening. Enkelt, gratis og tilgjengelig de fleste steder. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Men med LogMeIn, så er man avhengig å stole 100% på LogMeIn, men de er vel såpass seriøse at det ikke er noe problem? Er det noen som har en løsning med RDC og 2 pc'er bak samme IP? Dette er det vel som gjør LogMeIn så bra, at man kun trenger å installere programmet så funker det samme om man er bak en brannmur eller ei. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du kan endre porten til RDC, for å benytte det opp mot forskjellige maskiner bak samme offentlige ip. Det som er litt synd med en slik løsning, er at dine foreldre ikke kan se hva du gjør når du hjelper dem... de vil bare se et innloggingsbilde. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Fant også et program som heter Teamviewer, men er usikker på om det er like bra som LogMeIn. Noen som har erfaring med det programmet? Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Fungerer ikke Windows Fjernhjelp? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg bruker Radmin til å fjernstyre mine PC-er hjemme fra min bærbare.. jeg har vurdert å bruke løsningen til å hjelpe mor og far også.. for der kan man se hva man gjør.. Programmet synes jeg selv er veldig genial, og har kjøpt 2 lisenser faktisk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå