dylert Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei! Er det mulig å gi andre tilgang på domenet mitt via FTP med eget passord. Jeg tenker da på tilgang til bare en mappe og ikke hele domenet. Hvordan gjør jeg det? Jeg har one.com. Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei! Er det mulig å gi andre tilgang på domenet mitt via FTP med eget passord. Jeg tenker da på tilgang til bare en mappe og ikke hele domenet. Hvordan gjør jeg det? Jeg har one.com. Ja det går fint an, med bruk av htaccess file. Google litt og du finner mange gode forklaring på hvordan dette gjøres. Orker ikke å skriver i detaljr, noe som finnes 1000 sider om fra før av.... kort fortalt: Man bruker htaccess, chmod denne til 777 og oppgi brkernavn og passord i filen. htaccess filen må ligge i den mappen de skal ha tilgang til. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Kan virkelig en .htaccess fil styre FTP tilganger...? Trodde den kun var kapabel til å gi kommandoer til webserveren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Nå har ikke jeg one.com men hvis det er Cpanel så kan du bruke FTP manager til å sette opp flere kontoer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå