kaian Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Dette bildet har ligget siden romjula, og jeg synes egentlig det fungerer ganske bra fortsatt, men hva synes dere? Nikon D40, AF 50mm f1.4D @ f2.5, 1/40 sekund, ISO 200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Helt siden romjula? Ikke rart den har visnet. Synes det var ganske ok, med en behagelig bakgrunn. Litt daffe farger på blomsten kanskje. Tror jeg ville tatt en beskjæring nærmere den øverste blomsten (på oversiden) for å få komposisjonen til å sitte bedre. Ganske øyevennlig og fint egentlig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg er enig med k.n.b her. Bra bilde, litt beskjæring gir den siste finish-en. I en ideell verden kunne knoppen vært skarpere litt lenger innover; men det erflisespikkeri. Det er forøvrig en god ide å la et bilde ligge en stund å modne, er ser de fortsatt fineut etter en måned så er de gjerne det. Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Takk for tilbakemeldinger! Den rosa var nok vakker gul i høst en gang, men det var lite igjen uten et grålig gulbrunt skjær nå. Jeg tok ut en utskrift i 13x18 av denne versjonen før skalering, og synes det er bra. Jeg skal gjøre et forsøk med beskjæringen, men i utgangspunktet tenkte jeg at diagonalen da vil bli for påtrengende? Legger ut et nytt forsøk i ettermiddag. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Hm, jeg gjorde et forsøk med annen beskjæring nå: Fungerer det bedre? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg prøvde litt på det, og syntes det fungerte fint å beskjære det helt så bare den blomsten kom med... RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Hm, jeg gjorde et forsøk med annen beskjæring nå: Det som var mitt fremste poeng, var å få hovedmotivet litt vekk fra det absolutte sentrum av bildet. Når jeg nå har sett nærmere på de to variantene, tror jeg den øverste blomsten trenger litt mer luft. Det vil si å ta vekk litt mindre enn du gjorde nå. En mellomting ser altså ut som det optimale for meg. Man kan absolutt spore en smule diskret nekrologisk eleganse her. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg prøvde litt på det, og syntes det fungerte fint å beskjære det helt så bare den blomsten kom med...RandiA Forsøkte uten å bli fornøyd, men har du det enda (eller om du gidder gjenta det) så vis det gjerne. :o) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Det som var mitt fremste poeng, var å få hovedmotivet litt vekk fra det absolutte sentrum av bildet. Når jeg nå har sett nærmere på de to variantene, tror jeg den øverste blomsten trenger litt mer luft. Det vil si å ta vekk litt mindre enn du gjorde nå. En mellomting ser altså ut som det optimale for meg. Her er et nytt forsøk, jeg gikk over til 3:4 i forrige forsøk, og det torpederte poenget ditt... Her er 2:3 tilbake, og nå får jeg nesten en ekstra diagonal ser jeg, det her føler jeg blir bedre. Man kan absolutt spore en smule diskret nekrologisk eleganse her. Takk! Det er den jeg er ute etter. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Eller, kanskje ikke. Tror jeg må skrive ut på nytt for å se det ordentlig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Forsøkte uten å bli fornøyd, men har du det enda (eller om du gidder gjenta det) så vis det gjerne. :o) Jeg hadde bare et lite bilde jeg beskar..(det er noe dårlig fokus...).noe i denne retningen tenkte jeg: RandiA Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg hadde bare et lite bilde jeg beskar..(det er noe dårlig fokus...).noe i denne retningen tenkte jeg:RandiA Takk RandiA, jeg skal gjøre et tilsvarende og skrive ut i dag, sammen med 2:3-utsnittet over og sammenligne ordentlig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Men som sagt....fokuseringen din i bildet kunne vært bedre... RandiA Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Men som sagt....fokuseringen din i bildet kunne vært bedre... RandiA Ja, fokus ligger litt langt bak, -det blir særlig påtrengende ved så kraftig beskjæring som du foreslår, men det synes hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå