Pinky2 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) løst. Endret 29. juli 2009 av Pinky2 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I dokumentasjonen til ditt operativsystem, skulle jeg tro. Med andre ord er det forskjell på f.eks. hva system() kan gjøre i Windows vs i Linux. Eksempel: system("pause"); // for Windows Du spurte ikke etter grunner til ikke å bruke system(...), men her er litt lesestoff i tilfelle interessen er tilstede: http://www.gidnetwork.com/b-61.html Du er heller ikke sikret at ikke en uskyldig system("kommando") kan bli til "format c:" (e.l.), men det er kanskje å overdramatisere litt. Lenke til kommentar
Pinky2 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) løst Endret 29. juli 2009 av Pinky2 Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Så du må finne en funksjon som gjør det samme som "dir", men heter noe annet? Mulig jeg ikke har fått med meg noe her, men det høres jo ut som et totalt idiotisk oppgave. Er det mulig å bruke noen funksjoner i windows (antar vi snakker om windows) eller må du 100% bruke en kommando via system()? For å få lista opp kommandoene i windows skriver du "cmd help" Lenke til kommentar
Pinky2 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) løst Endret 29. juli 2009 av Pinky2 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 system("ls") Sikkert mest kjent som en Linux-sak, men ja, dette gjør noe I Windows XP også (sikkert Vista også, men det skal jeg ikke garantere). Dessuten en litt tøff sak som jeg lærte om nå takket være Giddions tips: Kommandoen "tree" Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Er du sikker på at du ikke skulle skrive et program som listet opp filene i en mappe? Dvs. at du skulle skrive din egen «dir» i C++ ?? :-? Lenke til kommentar
Pinky2 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 system("ls") Sikkert mest kjent som en Linux-sak, men ja, dette gjør noe I Windows XP også (sikkert Vista også, men det skal jeg ikke garantere). Dessuten en litt tøff sak som jeg lærte om nå takket være Giddions tips: Kommandoen "tree" Thanks, obs; ikke system("ls").. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 C++ List Files In Directory Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå