Gå til innhold

Det beste brenneprogg'et?

M4cr0s

Anbefalte innlegg

Har testa en del brenneprogz (komplette pakker, altså ikke små spesialiserte som CloneCD, Fireburner m.m), bl.a. Nero, WinOnCd og CDrwin. Er overall kommer Nero ut som 1'eren i stabilitet, ytelse og reint funksjonsmessig. Bare lurer på om det kanskje er et eller annet brenneprogg som kanskje har gått meg hus forbi og som er worth a try?

Crowd, kom med deres recomendations! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder meg til Nero, meget stabilt og utrolig funksjonelt.

Men, er du på jakt etter et brenne program som er forenklet til det banale, må du ta en kikk på NTI CD-Maker Pro 2000. Er faktisk like avansert som de fleste andre brenneprogrammer. Har det meste, ISO brenning, MP3 ripping/encoding osv osv.

Har et par kompiser som elsker programmet. Stabilt og funksjonelt er det også, men litt barnslig. De som har testet det forstår sikkert hva jeg mener med barnslig.

Rune.

Lenke til kommentar

I starten hadde jeg EZ 4. Var nokså fornøyd med det. Men jeg hadde en del feilbrenninger. Tenkte det måtte være den crappy brennern min uten burn proof. EZ var jo så enkelt og greit.

Men så tenkte jeg: "Jaja... Kan jo prøve Nero for sikkerhets skyld." Nå er det slutt på mine feilbrenninger iaffal! Nero er min favoritt.

Jeg bærer rundt på en miniCD mp3-spiller, så jeg må brenne som data-cd, men da får jeg ikke den rekkefølgen¨på sangene jeg vil ha. Går det an å brenne musikk-CD som mp3, eller sortere datafiler automatisk? Finnes i det minste et program som fikser dette?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-20 01:27, sosohal skrev:

I starten hadde jeg EZ 4. Var nokså fornøyd med det. Men jeg hadde en del feilbrenninger. Tenkte det måtte være den crappy brennern min uten burn proof. EZ var jo så enkelt og greit.

Men så tenkte jeg: "Jaja... Kan jo prøve Nero for sikkerhets skyld." Nå er det slutt på mine feilbrenninger iaffal! Nero er min favoritt.

Jeg bærer rundt på en miniCD mp3-spiller, så jeg må brenne som data-cd, men da får jeg ikke den rekkefølgen¨på sangene jeg vil ha. Går det an å brenne musikk-CD som mp3, eller sortere datafiler automatisk? Finnes i det minste et program som fikser dette?

I Easy CD-creator 5 deluxe er det noe som heter "Create MP3-CD" har aldri prøvd det selv men det høres ut som om det har noe med Mp3-cd å gjøre :smile:

Hvor kjøper du mini-CD'er?

kjøpte fra en elektro butikk før, som hadde mini CD-RW'er, men de selger ikke nå lenger...

Lenke til kommentar

Quote:

hvordan kopierer jeg en image-fil fra en cd uten å brenne den ut straks... som f.eks clone-cd's "read to image" ??

Du går på 'Choose CD recorder'(eller.no sånt) og velger Nero Image Recorder i stedet for brennern, og så kjører du CD-copy. Imagerecorder 'brenner' CDen til en image-fil, den er også praktisk hvis man fx lager en CD som man skal brenne senere.

Noe av det diggeste med Nero er ImageDrive, som bruker NRG (nero CDimage)-filer som en virtuell CD-ROM, så slipper man å grave fram originalcdene hver gang man skal spille.

Lenke til kommentar

Syns CDRWin har hakket vassere en Nero på en del småting av litt mer teknisk art. Når det gjelder Nero sin ImageDrive finnes det andre løsninger f.eks. Paragon Cd-emulator som er mye, mye bedre! Så hadde jeg blitt plassert i en hytte på vidda uten internett og med et brenneprogram... CDRWin. Med Nero som en god runner-up.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-23 17:48, XyruZ skrev:

Jeg syntes Easy cd Creator 5 er best. Buffer er på 100% hver gang jeg brenner.

Men det er bare fordi buffermåleren ikke reagerer på småsvinginger....

Nero ligger og vipper på 97-98 %, som er genialt, for da er det plass til *litt* mer inn, og det tyder på en mer effektiv UT-prosess. sa jeg 97-98? det er naturligvis mens jeg ser divx og brenner i bakgrunnen :smile:

Lenke til kommentar

- for litt siden kopierte jeg en data-cd. Da brukte jeg min daværende favoritt, som var Nero versjon 5.5.5 etc. Nero fiksa ikke kopieringen, men det gjorde WinOnCD (en av de siste versjonene). Siden da er WinOnCD blitt "my trusty tool" - har hittil ikke skuffet meg :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...