tulste Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei! ønsker å ta bilder lik dem som Lars Ervik, Erlend Stokkeland, Michael R og Frode Jensen(vimenn) og sånn tar! Har D40 og et par skarpe objektiver men trenger lysutstyr. Har kikket på det settet på www.kaffebrus.com med 2st 150watts. ca 3000 kr) Får jeg slike bilder med dette settet? kan det passe til utefoto også? Om ikke dette er noe idet hele tatt. og ikke kan brukes til å få slike bilder de herrene tar, hva bør jeg kjøpe da? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hjelper nok vil jeg tro. Men det skal både mye erfaring, kunnskap og en god porsjon med kreativtet/tolmodighet for å få "proffe" bilder. Men et sted må man jo begynne. Lenke til kommentar
tulste Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Hjelper nok vil jeg tro. Men det skal både mye erfaring, kunnskap og en god porsjon med kreativtet/tolmodighet for å få "proffe" bilder. Men et sted må man jo begynne. Har bittelitt av alt hehe. men kom gjerne med tips? det som virker vanskeligst for meg er hvor mye styrke på lysa? og hvor plassere de? styre lys syns jeg virker vanskeligst. skulle ønske det fantes en bruksanvisning for å lage et standard ok glamourbilde. vi sier jeg har dama, sofaen og en helt hvit bakgrunn. da trenger jeg å vite hvor jeg skal putte lysa. hvor nærme, vilke vinkler, og hvor mye power på key og fill light. og hva er standar egentlig? at den ene står til venstre 45 grader, og den andre høyre 45 grader? Jeg lurte også på om de kunne brukes utendørs på noen som helst måte? må jeg ha aggregat? haha Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Om det var en enkel formel for det ville du vel referert til den og ikke navn på fotografer. Kanskje du kan ta kontakt med noen av dem og høre om du kan få hjelpe å bære utstyr og rigge for dem og se hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
tulste Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Om det var en enkel formel for det ville du vel referert til den og ikke navn på fotografer. Kanskje du kan ta kontakt med noen av dem og høre om du kan få hjelpe å bære utstyr og rigge for dem og se hvordan det gjøres. Ja det skal jeg gjøre Men ellers må det vel være mange der ute med tips og råd har nå bestilt dette utstyret og venter spent. og har en modell klar første dagen det kommer derfor trenger jeg råd om hvordan jeg skal sette opp lys-settingen. for det går jo ikke ann å prøve seg fram på annet enn mennesker Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Håper du ikke har oversolgt dine evner som glamourfotograf. Du kan studere bilder, og prøve å finne ut hvor lyset kommer fra. Øynene og andre reflekterende overflater røper mye. Da kan du få en idé om posisjon og størrelsen på lysoverflaten. Antar at settet har modelleringslys, og da er det bare å justere og begynne å ta bilder når du synes det ser bra ut. Lenke til kommentar
tulste Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Håper du ikke har oversolgt dine evner som glamourfotograf. Du kan studere bilder, og prøve å finne ut hvor lyset kommer fra. Øynene og andre reflekterende overflater røper mye. Da kan du få en idé om posisjon og størrelsen på lysoverflaten. Antar at settet har modelleringslys, og da er det bare å justere og begynne å ta bilder når du synes det ser bra ut. Ja har forsåvidt skjønt at dette er en teste-og-finne-ut-selv-greie. men som sagt så må jeg teste dette på mennesker siden jeg ikke kan bruke en blomst ell til dette så formålet med dette forumemnet er å tilegne med så god teoretisk kunnskap som er mulig for en i min situasjon før første testmodell, og håpet var at noen der ute har gjort dette før og kanskje sitter på noen enkle og effektive tips/råd som jeg ellers ikke hadde tenkt på selv. har kanskje ikke så godt fotoøyne hvis jeg mener at disse fotografers bilder ligner ganske mye på hverandre i kategorien glamour, og selv om de bruker mange ulike teknikker og ulike andre ting, tenkte jeg kanskje det var noen "regler" som gikk igjen på slik type bilder som hadde vært positivt for meg å få med meg Ser det begynner å bli litt off-topic her, men fikk svar på at dette studiosettet ville fungere greit til glamourfotografering hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå