Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei, jeg hart tenkt lenge på å poste dette, men har liksom aldri klart det. Litt før 1. klasse hadde jeg venner og det hadde jeg helt til 4 klasse, da vi fikk en ny elev i klassen. Han ble venn med meg og mine.... men litt senere begynte de å utestenge meg å det begynte å mobbe meg. Dette har fortsettet helt til VGS, da fikk jeg nye venner. Men har aldri blitt den samme, ikke funnet igjen den biten jeg mistet. ( Gikk selv med selvmordstanker før og etter mobbingen begynte gikk jeg aldri ut og sånn) Har ennå ikke blitt fullt så sosial igjen så jeg var før mobbingen begynte. Stå på alle som blir mobbet dere vil klare dere til slutt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Liten feil der med "før og etter" ,men dere skjønner det sikkert Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Ja, mobbing er grusomt! Hadde en klassekamerat som ble mobbet gjennom store deler av barneskolen. Vedkommende hadde det svært tungt, og kastet av og til opp før han skulle på skolen. Det må være grusomt å bli mobbet, men heldigvis har jeg aldri opplevd det selv. Endret 30. januar 2009 av =Pan Am= Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Å si at mobbing kan ødelegge andres liv, blir litt som stating the obvious. Jeg mener, alle som er eldre enn barneskolealder vet vel det. Hvis de ikke har skjønt såpass, trenger de enten nye foreldre, eller en stor sprøyte med empati satt rett inn i blodårene. Lenke til kommentar
FelixTheHouseCat Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg har blitt fryst ut hele livet mitt, har mistet alt håp og har selvmordstanker... Du er ikke den eneste som sliter, Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg ble mobbet fra 1 dag til siste dag på skolen, tilsammens 9 år. Måtte til psykolog da jeg gikk i 6 klasse. Har slitt litt med angst og depresjoner og har hadt noen ublide møter med veggen i senere tid. Men, en ting som hjelper godt. Sett fokus på dagsorden. Hva vil du gjør og hvor vil du. Dette har hjulpet meg og hjelper meg veldig god den dag i dag. Har ikke gått noen høgskole fordi det jeg vil gjøre trenger ikke høyere utdannelse, bare at man kan dikte opp gode historier, og det føler jeg meg trygg på. Så mobbere klarte ikke å knekke meg, håper at andre der ute og klarer å strekke ryggen og bevise til disse mobberne at de ikke klarte å knekke deg ned. Livet er for verdifult til å la dem vinne. Dessverre er mange mobbere for kortenkte i sitt lille logiske hode at de ser ikke de langvarige virkningen deres lille "morsomhet" kan ha på et annet menneske. Trangsynt er vel den beste beskrivelsen på samtlige mobbere. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Enig med at det kan ødelegge store deler av livet til den som blir mobba. Har sjølv ikkje blitt utsatt for noko særleg mobbing, men kjenner nokon som har det. Du har lyst til å gjera noko med det, men samtidig veit du ikkje eller tør ikkje å gjera noko med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Dette ble litt for privat.. Endret 2. februar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei, jeg hart tenkt lenge på å poste dette, men har liksom aldri klart det. Litt før 1. klasse hadde jeg venner og det hadde jeg helt til 4 klasse, da vi fikk en ny elev i klassen. Han ble venn med meg og mine.... men litt senere begynte de å utestenge meg å det begynte å mobbe meg. Dette har fortsettet helt til VGS, da fikk jeg nye venner. Men har aldri blitt den samme, ikke funnet igjen den biten jeg mistet. ( Gikk selv med selvmordstanker før og etter mobbingen begynte gikk jeg aldri ut og sånn) Har ennå ikke blitt fullt så sosial igjen så jeg var før mobbingen begynte. Stå på alle som blir mobbet dere vil klare dere til slutt. Jeg kjenner meg godt igjen i dette, ble selv mobbet i noen år på barneskolen. Jeg har enda, i en alder av 18 år ikke klart og stole helt på folk, og jeg sliter enda på det sosiale plan. Nå er det riktgnok også andre ting som har bidratt, men mobbing kan ta en stor del av "æren" for dette. har vel opplevd litt mobbing jeg også, men kanskje også mobba litt :\ heldigvis har jeg en mamma som fiksa alle mine problemer, skjønner ikke hvorfor andre foreldre står på i den samme dur for barna sine, også burde lærere ha MYE større ansvar for at mobbing ikke forekommer, skoler skulle vært mye mye strengere kontrollert når det kom til mobbing, og skoler hvor ledelsen og lærere tok ansvar burde det være folk som fikk sparken, vi må ha MYE HØYERE KRAV TIL LÆRERE! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Mobbing er noe dritt Endret 2. februar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå