hsvendse Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har en Canon i990 skriver. den har virka helt fint, inntil jeg nettopp skifta 2 blekkpatroner, og nå vil den ikke skrive ut noe, skriver bare blank. Men når jeg tar dysesjekk, så skriver den ut helt fint det mønsteret...Noen som har vært borti noe sånt, og vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 absolutt ingen av fargene som skrives ut ? tar du dyse sjekken via kontrollprogrammet ( der du kan velge papirtype, antall kopier o.s.v ) ? hadde det ikke vær for at den skrev ut dett sjekkmønstret som dus skriver så hadde jeg trod at det var noe galt med dysene. ha du prøvd med fler programmer når du skulle gjøre utskriften ? lag deg en fargetest med et program ( paint ell.l) som du så forsøker å skrive ut. hvis du da får ett resultat sa kan man f.eks forsøke med et regneark der du bruker scellen som en slags mosaikk med forskjelige farger. da kam man eventuelt se hvilke farger som mangler. kanskje må du installere all programvaren til skrivere på nytt for at det skal virke Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Den skriver ikke ut noe i noe program... quote name='elg-elg123' date='29/01-2009 : 22:31' post='12974469'] absolutt ingen av fargene som skrives ut ? tar du dyse sjekken via kontrollprogrammet ( der du kan velge papirtype, antall kopier o.s.v ) ? hadde det ikke vær for at den skrev ut dett sjekkmønstret som dus skriver så hadde jeg trod at det var noe galt med dysene. ha du prøvd med fler programmer når du skulle gjøre utskriften ? lag deg en fargetest med et program ( paint ell.l) som du så forsøker å skrive ut. hvis du da får ett resultat sa kan man f.eks forsøke med et regneark der du bruker scellen som en slags mosaikk med forskjelige farger. da kam man eventuelt se hvilke farger som mangler. kanskje må du installere all programvaren til skrivere på nytt for at det skal virke Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Noen som har noe som helst ide hav som kan være galt eller hvor jeg kan finne hjelp? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 hvis den er tilkoblet med usb så er det forsøket verd å bytte usb kontakt på pcen . Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Orginale patroner, eller billigpatroner ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 la oss nå si at skriverhodet er gått tet ( selv om jeg ikke er sikker på det). i slike tilfeller ville det normalt komme en dårlig utskrift ut på papiret. selv har jeg vær utsatt for noen få tilfeller der dysen har gått tett. det har skjedd flere ganger med skriveren min , en bjc 6200 som på mange måter er en forgjenger til i990 det man gjør 1: først gjør er å ta utt alle patronene og skriverhode. 2a: bruk litt gif universal ell.l. på dysene hvis de ser tilgrodd ut ( mye farge rundt dysene ) og så bruke litt tørkepapir for å suge opp sølet ( her kan det bli litt søl så det er en fordel at det ikke er så farlig med vasken eller det som er under ) alternativt 2b: skylle det i van til det ikke kommer mere farge ut av innsuget ( holde skriverhode opp ned ). dysene er gjerne noen blke felt på de ene siden med litt farge rundt . vær obs på at da tømmer du skriverhode for farge. så det er ikke alltid det er nødvendig . 3: til slutt kjører den mest grundige dynerenses som skriveren har ( helst mere en 1 gang ) hvis det ikke virker så er det nok noe mere alvorlig feil med skriveren og da er sjansen stor for at det lønner seg bedre å kjøpe ny en å reparere Lenke til kommentar
Vengance Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Prøv å gå på skriver egenskaper så velger du der ! Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Er det noe sted en får kjøpt printhode til canon i990? Har fått vite at prinhodet er defekt. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kontakt blekkpatron.no Han hadde iallefall skrivehode til flere typer canon printere når jeg var der. Skriv opp nummeret som står på skrivehode og referer til det i mailen. Snabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå