Gå til innhold

Prikker/streker overalt!

glabba

Anbefalte innlegg

Opplevde helt plutselig at skjermbildet mitt ble fyllt av prikker og streker. For eksempel ser jeg massevis av små hvite flekker på den sorte bakgrunnen, mange blinker.

Trodde først dette hadde noe med screensaveren i Linux å gjøre, men nei. Da jeg rebootet var alt helt totalt fucked up. På POST-skjermen og i bios vises flere bokstaver feil og det er masser av prikker og streker. Jeg mistenker at skjermen eller skjermkortet har tatt kvelden.

Noen andre som har opplevd noe liknende? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn som denne og denne? Dette er skjermbilete frå min eigen PC, og eg er heilt sikker på at det er skjermkortet som er halvvegs øydelagt. Tidlegare i år fekk eg "Infinite loop"-feil heile tida, i tillegg til at PC-en plutseleg oppdaga berre 32 av dei 64 MB minne det er på skjermkortet. Eg sende det inn til PSData, som testa det over eit par dagar utan å få nokon feil, og sende det tilbake. Etter det har det vore litt betre, men no har det starta igjen... Trur eg må senda ein e-post igjen, og høyra kva eg skal gjera, for sånn som dette går det ikkje an å ha det...

Lenke til kommentar

Noe liknende, men det er flere prikker, og strekene er horisontale. Dessuten er prikkene og strekene enten svarte eller hvite. Det skjedde helt plutselig. Lot maskinen stå for seg selv fem minutter, så begynte det. Har hatt denne skjermen og skjermkortet i snart et år uten å oppleve noe liknende. Sykt.

Lenke til kommentar

Har prøvd å klokke litt et par ganger. Men har kjørt normalt de siste månedene. Det rare er at alt skjedde så plutselig. Alt virket fint helt til i dag. Har ikke gjort annet enn å sjekke epost og surfe rundt på nettet.

Lenke til kommentar
Sånn som denne og denne? Dette er skjermbilete frå min eigen PC, og eg er heilt sikker på at det er skjermkortet som er halvvegs øydelagt. Tidlegare i år fekk eg "Infinite loop"-feil heile tida, i tillegg til at PC-en plutseleg oppdaga berre 32 av dei 64 MB minne det er på skjermkortet. Eg sende det inn til PSData, som testa det over eit par dagar utan å få nokon feil, og sende det tilbake. Etter det har det vore litt betre, men no har det starta igjen... Trur eg må senda ein e-post igjen, og høyra kva eg skal gjera, for sånn som dette går det ikkje an å ha det...

Dette har jeg opplevd med et ødelagt skjerm !

Lenke til kommentar
Har prøvd å klokke litt et par ganger. Men har kjørt normalt de siste månedene. Det rare er at alt skjedde så plutselig. Alt virket fint helt til i dag. Har ikke gjort annet enn å sjekke epost og surfe rundt på nettet.

Ta kortet ditt ut og sett inn igjen, AGP porten er litt rar inn imellom !

+ at hvis du har installert noe nye prog. som skj. kort bruker mye så

kan hende at du kan få mange rare utslag.

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har fått noe korrupte drivere da?

Og er det sånn at du har hatt skjermkortet lenge så kan det være en idè å ta det ut og rengjøre det. Faktisk så kan støve være en del av problemet ditt da det er mistenkelig likt på disse symptonene.

Prøv dette og se om det virker :)

1) Ta ut skjermkortet og rens agp porten med luft.

2) Rens skjermkortet og kjøleribbene grundig (du kan bruke elektrorens)

3) Slett alle drivere grundig, til og med mappen til nvidia. Reinstaler.

4) Funker ikke det så ta ut flaska med HB og rens kortet med det. Tenn så på med fyrstikk (helst ikke inne i pc, men finner du på det så husk å ta noen bilder :) )

PS Om du har følt punkt 1,2,3 og du får ikke noe bildet i det hele tatt så kan det være fordi du ikke satte tilbake kortet i agp slottet. Husk fest skikkelig... :p

Håper på at du ikke er en revisor type... :woot:

Lenke til kommentar

Prøv dette og se om det virker :)

1) Ta ut skjermkortet og rens agp porten med luft.

2) Rens skjermkortet og kjøleribbene grundig (du kan bruke elektrorens)

3) Slett alle drivere grundig, til og med mappen til nvidia. Reinstaler.

4) Funker ikke det så ta ut flaska med HB og rens kortet med det. Tenn så på med fyrstikk (helst ikke inne i pc, men finner du på det så husk å ta noen bilder :) )

Okay, nå har jeg prøvd alle punkt 1 til 3 på lista. Punkt 4 står for tur så snart jeg får råd til nytt skjermkort... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...