Gå til innhold

[Løst]Har 6 GB minne, men Vista bruker bare 5.

Tommelom

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig litt mer minne, slik at jeg nå har 2x2GB og 2x1G. Cpu Z viser at jeg har 6 GB installert. Det samme står det under "Egenskaper" på "Min datamskin". Men når jeg åpner Oppgavebehandleren står det under "Fysisk minne" Totalt: 5054 MB. Hva kommer dette av? Hvor har det blitt av den ene gigabyten? Det stod jo 4 gig der når jeg hadde det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg nylig litt mer minne, slik at jeg nå har 2x2GB og 2x1G. Cpu Z viser at jeg har 6 GB installert. Det samme står det under "Egenskaper" på "Min datamskin". Men når jeg åpner Oppgavebehandleren står det under "Fysisk minne" Totalt: 5054 MB. Hva kommer dette av? Hvor har det blitt av den ene gigabyten? Det stod jo 4 gig der når jeg hadde det.

Har du 64-bit? Er 1GB dedikert til grafikk kortet?

Lenke til kommentar

Kan du ta et screenshot så vi kan se nøyaktig hva som står og hvor det står?

Det at det for eksempel står 5859375 KB og ikke 6144MB kan skyldes diverse avrundinger og regnemåter. Produsentene oppgir ofte 1GB = 1000MB og i dataprogrammene så regnes det som regel 1GB = 1024MB.

Lenke til kommentar

De har isåfall rundet av litt vel my her :p

post-20387-1233483064_thumb.jpg

Løst: Det var "Memory remap feature" som var disablet igjen. Trodde at den bare viste 3 GB når den var avslått. Så siden det stod 5 GB tenkte jeg ikke på den. Før nå. Den funksjonen stjeler tydligvis 1 GB uansett. Teit opplegg.

Takker for all respons. Ha en fortsatt god søndag

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...