Chirpy Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Driver på å kjøper meg en pc, som skal være rask til arbeid. PCen jeg nå har er en HP Padvilion dv5, med AMD Turion X2 2,0 ghz prosessor og 3 gb ram, når jeg jobber bruker jeg ca 90% av prosessorkarapsiteten og 2,5 gb ram, så det går treigt. Jeg driver nå å ser etter en stasjonær pc, og har funnet en som passer meg godt fra dell, som har 8GB DDR3 ram med 1033hz. Men hvordan er denne ramen sammenlignet med DDR3 1600hz? Bør jeg heller kjøpe en PC med for eksempel 4 eller 6 GB DDR3 1600hz ram? Er det noen måter å sammenligne DDR3 1600 hz ram med DDR3 1033 hz? Kanskje litt knotete spørsmål, men vet ikke helt hvordan jeg ellers skal stille det Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Frekvens har lite å si, mengde er viktigere. De fleste klarer seg med 4GB, men om det er snakk om I7 ville jeg gått for et 6GB sett. Kanskje heller fortelle hva du faktisk har tenkt å kjøpe så det er mulig å si noe om ytelsen på maskinen/de forskjellige maskinene. Hva du bruker maskinen til har også mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå