Howwy Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Heisann. Jeg skal klippe en liten vann pytt, over til bildet vist på URL-linken nedenfor. Hvordan, ved hjelp av Elements, skal jeg få den vann pytten til å virke mest mulig levende, og ikke bare klipt inn? http://search.creativecommons.org/ Jeg har enda ikke bestemt meg for vann pytten jeg skal bruke, jeg må finne en som passer først. Men har dere noen tips til å få vann-pytten til og passe inn i bildet, altså det skal ikke virke "klippet" inn, så hadde jeg satt stor pris på det Lenke til kommentar
+azo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ett par ting du kan tenke på for at dette skal se ekte ut; 1. Bildene du skal kombinere må være tatt i noelund samme perspektiv. Om bildet du skal legge pytten på er tatt litt ovent i fra, må bildet av pytten også være tatt ovent i fra. 2. Alltid husk å skalèr størrelesen på pytten, slik at den ikke blir for stor i forhold til ørkenen. 3. Bruk farge- og lysbehandling på pytten slik at der ser ut som pytten reflekterer miljøet du putter den inn i. ( Blending ) 4. Pass på at pytten ikke har f.eks. refleksjoner som ikke hører hjemme i en ørken, slik som bygninger, eller trær. Håper dette kan komme til noe hjelp! -Azo Lenke til kommentar
Howwy Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Takker for gode tips! Skal ta dette til ettertanke når jeg jobber videre på bildet Lenke til kommentar
Howwy Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Er det mulig å blende i Elements(6)? Lenke til kommentar
+azo Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Bruker ikke elements selv. Så det kan jeg nok ikke svare på. Men det er nok tusenvis av tutorials ute på nettet som kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå