564215 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (Tenker at noen ville komme til å skrive at det ikke er lov å diskutere ulovlig nedlasting, men det trenger ikke å være det i mitt tilfelle. Ikke all torrentnedlasting er ulovelig nedlasting) Hei! Jeg holder på å laste ned noe i Utorrent, og har kommet rundt 53% nå. Filstørrelsen er 5,85gb og den lastes ned med en hastighet på 10-50kb/s. På peer-list er det oppført rundt 40peers, men jeg laster bare ned fra 2-4 av dem, og det med minimal hastighet. Hvorfor kan jeg ikke laste ned fra de andre peersa? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 viss eg ikkje husker heilt feil så er peers andre som ikkje har komplett fil. Seeds er dei som har heile torrenten komplett, dermed kan det vere mange peers som har akkurat det same som deg og dermed ikkje er noko å laste ned mellom deg og dei andre. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 viss eg ikkje husker heilt feil så er peers andre som ikkje har komplett fil.Seeds er dei som har heile torrenten komplett, dermed kan det vere mange peers som har akkurat det same som deg og dermed ikkje er noko å laste ned mellom deg og dei andre. Mange står oppført som 100%, altså andre som har lastet ned hele filen (seeds). Men jeg laster heller ikke ned fra noen av dem. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Nytt spørsmål: Har linja mi noe som helst å si når det kommer til seeding og P2P? Da er det vel bare hvor mangen plasser jeg kan laste ned filen fra som har noe å si? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Irriterende at jeg uploader 10ganger raskere en jeg laster ned. Nå er uploadspeeden 40kb/s og downlaodspeeden 10kb/s. Skal vel ikke være sånn? Lenke til kommentar
username882 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er sånn hvis seeders suger apeballer... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 det e vell ikke på piratbukta du laster ned? for der er det dårlige hastigheter så og si alltid. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 det e vell ikke på piratbukta du laster ned? for der er det dårlige hastigheter så og si alltid. Jo, det er nok det. Kan du anbefale en annen plass for meg? Gjerne over pm. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Nei. Det ville vært et regelbrudd for denne siden. Dessuten så fins det ikke offentlige trackere som har gode hastigheter. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Nei. Det ville vært et regelbrudd for denne siden. Dessuten så fins det ikke offentlige trackere som har gode hastigheter. Jeg skrev over PM. Men du kunne jo invite meg til en uoffentlig tracker. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Peers = antall personer som laster opp/ned på en torrent. Det at du ikke laster ned fra alle peers kan være p.g.a. flere ting. 1. Det kan være at en gitt peer allerede laster opp til max antall samtidig brukere, du havner muligens i noen for for kø her og laster ned når det blir en ledig slot(?). 2. Hvis verken du eller andre enden er connectable, vil du ikke ha mulighet til å laste ned fra denne brukeren. En av endene må ha mulighet til å koble seg direkte til den andre. Hvis du er bak en NAT-router er løsningen og åpne for en gitt port som du så definerer i torrentklienten din. Evt. hvis det er firewall som blokkerer deg må du legge torrent klienten din i exceptions lista. Husk, du vil aldri få større hastighet i nedlink enn de andre brukerne har i opplink. Hvis de fleste peers er ADSL-brukere vil det si at det skal mange brukere til for å gi nok guffe for at du skal få utnytta nedlinken din 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå