Scanor737 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 God dag, jeg har et Sony SR12 kamera. Råfilmen fra dette kameraet blir lagret som MTS-filer, altså AVCHD. Det viser seg dog at disse filene er for tungt for min PC når de redigeres med Premiere CS4. De vises ganske greit i seg selv, åpnet i Premiere, men legges det til den minste effekt på videoklippene blir ubrukelige i liveview. Jeg kan rendre "preview files", men i enekelte tilfeller kan det være greit å kunne jobbe uten å måtte gjøre dette. Kan noen hjelpe meg med å finne en måte der kvaliteten på videofilene bevares best mulig, samtidig som filen blir på samme måte som en fil fra et DV-kamera? (om dere fårstår...) Regner med at både format og størrelse må endres. Om det har noe å si, det ferdige produktet skal brennes på DVD. Har søkt en del, men det er vanskelig å avgjøre om resultatene jeg finner er utgått på dato, eller forsatt aktuelle. Mvh Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er nå flyttet til riktig kategori. Vær nøye med å påse at du poster rett. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Konverter til HDV(MPEG2HD) før du redigerer. AVCHD er et håpløst format å jobbe med foreløpig. Jeg bruker canopus procoder til å convertere med, hvis noen har bedre så fyr løs! Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Konverter til HDV(MPEG2HD) før du redigerer. AVCHD er et håpløst format å jobbe med foreløpig. Jeg bruker canopus procoder til å convertere med, hvis noen har bedre så fyr løs! Kanskje CineForm, konvertere til .avi fil. Uten tap av kvalitet, men 1 time video blir 35GB. Endret 30. januar 2009 av oddmanil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå