Gå til innhold

AVCHD er for tungt for min PC

Anbefalte innlegg

God dag,

jeg har et Sony SR12 kamera. Råfilmen fra dette kameraet blir lagret som MTS-filer, altså AVCHD. Det viser seg dog at disse filene er for tungt for min PC når de redigeres med Premiere CS4. De vises ganske greit i seg selv, åpnet i Premiere, men legges det til den minste effekt på videoklippene blir ubrukelige i liveview. Jeg kan rendre "preview files", men i enekelte tilfeller kan det være greit å kunne jobbe uten å måtte gjøre dette.

Kan noen hjelpe meg med å finne en måte der kvaliteten på videofilene bevares best mulig, samtidig som filen blir på samme måte som en fil fra et DV-kamera? (om dere fårstår...)

Regner med at både format og størrelse må endres.

Om det har noe å si, det ferdige produktet skal brennes på DVD.

Har søkt en del, men det er vanskelig å avgjøre om resultatene jeg finner er utgått på dato, eller forsatt aktuelle.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konverter til HDV(MPEG2HD) før du redigerer. AVCHD er et håpløst format å jobbe med foreløpig. Jeg bruker canopus procoder til å convertere med, hvis noen har bedre så fyr løs!

Kanskje CineForm, konvertere til .avi fil. Uten tap av kvalitet, men 1 time video blir 35GB.

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...