Gå til innhold

Koble ps3 til forsterker.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et take classic anlegg fra energy med en rxv 461 receiver.

Nå ønsker jeg å koble Ps3'n til receiver'n for å få lyd til hjemmekinoen.

Jeg har koblet ps3 til receiver med optisk lydkabel. Har sjekket kabelen og den lyser, så skulle ikke være noe galt med den. har også endret instillingene på ps3 til optisk, men fremdeles ingen lyd. Dersom jeg skrur volumet opp får jeg en svak suselyd. Trur derfor ikke jeg har koblet høytalerene feil.

(har ingenting annet koblet til receiveren, med unntak av høytalerene selvfølgelig.)

Hva gjør jeg? Noen som kan hjelpe?

Endret av Lstn12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Da er det nok rett og slett en innstilling på receiveren som må gjøres. Jeg anbefaler deg å lese i brukermanualen. Om du ikke har denne finner du den nok på nettet.

Lenke til kommentar
Da er det nok rett og slett en innstilling på receiveren som må gjøres. Jeg anbefaler deg å lese i brukermanualen. Om du ikke har denne finner du den nok på nettet.

Har gjort det også. problemet er at i brukermanualen står det ingenting om å koble spillemaskin til receiver med optisk. kun hdmi og komponent.

Har flere kompiser som også har koblet ps3 med optisk og for disse var det kun "plug and play"

Lenke til kommentar

Har gjort det også. problemet er at i brukermanualen står det ingenting om å koble spillemaskin til receiver med optisk. kun hdmi og komponent.

Har flere kompiser som også har koblet ps3 med optisk og for disse var det kun "plug and play"

Du må bare velge den optiske inngangen som inngang i receiveren.

Lenke til kommentar

Gjort det oxo. Har valgt digital auto. det skal være riktig. det andre alt. er analog, men da får jeg vel ikke 5:1 lyd. men har prøvd det oxo.. null lyd.

Du må bare velge den optiske inngangen som inngang i receiveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...