Gå til innhold

Morrorwind. Gi meg en oppskrift med futt i!

Anbefalte innlegg

Jeg er klar for heftigere desturktiv magi, har hoppet rundt lenge nokk med frostbite som jeg jo må kline med mostanderen for å få brukt.

At man kan lage egen magi er nytt for meg, så jeg trenger litt hjelp til å komme i gang, har ikke så mye spenn (ca 1500 når sikkert 2500 om jeg selger alt)

Om noen vet om et sted som en level4 magiker kann skaffe kule ting er det kult om dere gidder å fortelle om det også!! (har alleredet funnet tingene fra han som tryner etter å ha forsøkt sitt nye leviatate spell rett utenfor byen der du blir sluppet fri i starten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i mange byer, spørmålet hvar jo om litt hjelp å lage et selv, med du mener vell at det beste er bare å forstette å spille så kommer det av seg selv?, er enig i det men morrorwind er så j..... svært at jeg må ha litt hjelp eller så tar det altfor lang tid :wink:

Lenke til kommentar

Det du bør gjøre er å joine Mages Guild. Tror du får litt saker og ting der.

Du bør også skaffe deg litt cash, så tar du turen innom alle mages guild du finner, der lærer de bort magi (bare noen spesielle folk, som egentlig er stort sett alle mages)

Jeg vet egentlig ikke så mye om magi i Morrowind, selv er jeg Thief :p

Lenke til kommentar

Jeg trur det er mulig til nokså lav pris å lage en "spell" som fungerer som prosjektil. Bare ikke ha noe area effect eller at den varer lenge eller noe. Sånt drar opp prisen og gjør den vanskeligere å utføre.

Eneste stedet jeg fant for å lage spells var i Mage guildet, og du må være medlem. Er sikkert fler steder også

Lenke til kommentar

Sadrith Mora er stedet. :D (det sier de innfødte og jeg mener det samme) Telvanni byene er overlegne når det gjelder magi, hvorfor ikke dra på øyhopping på østkysten??

I Telvanni delen av Vivec er kanskje lettest å finne en god butikk, men de er ikke de beste :(

Tips: bli medlem i Telvanni "klanen" og gjør noen oppdrag for dem, da får man somoftest noen "gratis" spells tilbake

Wizard i mages guild

Master (alle er under meg) i fighters guild

Master (nest høyeste grad) i morag tong

Level 34

o.s.v

Dette er ikke for å skryte men for å bevise at jeg vet hva jeg snakker om

Lenke til kommentar
Har vært i mange byer, spørmålet hvar jo om litt hjelp å lage et selv, med du mener vell at det beste er  bare å forstette å spille så kommer det av seg selv?, er enig i det men morrorwind er så j..... svært at jeg må ha litt hjelp eller så tar det altfor lang tid :wink:

Trodde ikke at du hadde vært i andre byer, siden du hadde så lite penger. (Har selv nesten en halv million *skryte skryte*, er sikkert en del som har mer.)

Desverre vet jeg ikke om noen oppskrifter.

Lenke til kommentar

Viss du spiller med expansion pack (Tribunal) s[ kan du jo alltids stikke til Museum of Artifacts i Mournhold... De kjoper spesielle items, men de betaler max 30 000 for en item da. Men det er andre plasser man kan skaffe seg litt cash ogsaa... Dren Plantation ikke saa langt fra Fields of Kummu, bare aa gaa ned i huset til Orvas Dren og sorg for aa drepe de 2 som er der nede, saa faar du jo fort 10000 cash der... Eller treasure vaults til de store husene i Vivec inneholder ogsaa mye penger!

Er selv level 28 Cutomcreated form for battlemage (longsword + lightarmor og resten magi) med en daedric claymore som er enchanted med 20 - 40 damage Shock og 20 - 40 damage Fire + paralyze for 10 secs. Enchanted med en Grand soul gem med winged twilight. Funker veeeldig bra, selv om det finnes flere og bedre sverd rundt omkring da.

Lenke til kommentar

Er selv level 28 Cutomcreated form for battlemage (longsword + lightarmor og resten magi) med en daedric claymore som er enchanted med 20 - 40 damage Shock og 20 - 40 damage Fire + paralyze for 10 secs. Enchanted med en Grand soul gem med winged twilight. Funker veeeldig bra, selv om det finnes flere og bedre sverd rundt omkring da.

Prøv å få tak i soul-gems med golden saints eller ascended sleeper. Da kan du lage "constant effect" items. :D

Mitt beste sverd er ett enchanted daedric longsword med absorb 50 health

8)

Men hvis man har lyst på flere penger (og spiller på pc) er det ikke verre enn å bare lage/laste ned en plug-in med en merchant som har masse gull, jeg har lagd en med 100000 gull. :lol: Jeg vil ikke kalle det for juks ihvertfall.

Lenke til kommentar

Apropo Enchantment, hvordan virker det egentlig, har skaffet meg soul gem og et spell som heter soul trap eller noe.

Jeg prøver å bruke den magien på døde dør får å samle dem i soul gem men får det ikke til.

Da dette er fett å ha når manan er tomm haddet det vært kult om noen kunne fortelle meg enkelt å greit hvordan dette virker

Lenke til kommentar

For soultrapping trenger du en tom soulgem og en spel med soultrap (anbefaler 30-60 sec on target). Du må kaste spellèn før du dreper, da fanges soulen i den minste mulige gem`sen du har i inventory. Etter at du har skaffet deg en god soul, kan du lage deg ett sverd enchantet med soultrap. Dette gjør det meget enkelt å samle flere. (gode muligheter for å tjene penger). Dersom du trenger penger, og ikke vil legge in plugìns, kan du besøke Creeper eller Mudcrab. Disse gir deg full pris for varene, Creeper holder til i Caldera og har 5000 gold, og Mudcrab nord øst for vivec nær noen Dwemer ruins 10000 gold. (Pass på så du ikke dreper han, er helt lik hvilken som helst annen mudcrab). For Enchanting og magic er Sandrith Mora , som nevnt ovenfor den beste byen(Wolverine hall).

For å lage Constant Effect må du soultrape en Golden Saint eller Accended sleeper, men disse "monstrene" kommer ikke før du har passert lvl 20 (tror jeg). Dersom du ikke har Tribunal installert må du skaffe alle sanguine items, for å åpne muligheten for forfifty attribute/skill spells.

Custom class (Dark Elf Warrior)

lvl 68

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...