Foxbear Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har hatt en Acer Aspire notebook (husker ikke serienummeret i farta) i et og ett halvt år nå og like før jul begynte det med at den plutselig slo seg av. Neste dag var den like fin men nå en måned senere kan jeg ikke ha den på i lengre enn et kvarter før den helt uten videre slår seg av. Noen som har noen ideer på hva det kan være? P.S. Jeg er ikke spesielt god på data.. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det kan være et varmeproblem. Hadde selv en acer aspire som ble for varm under spilling og slo seg rett og slett av. dersom du har endret måten du plasserer pcen på, med mindre luftgjennomstrømning, så kan det være årsak. Det kan også være støv som har samlet seg opp i viften over tid. Lurt å blåse alle vifter for støv en gang iblant. Ellers kan det være mye annet som skaper problemet, men varme er en gjenganger for laptoper. Lenke til kommentar
Savage Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Får du en blåskjerm? Hvilket OS har du? Kan være at det er en blåskjerm som kommer, men at maskinen slår seg av eller rebooter for kjapt til at du kan se det. Prøv følgende hvis du har XP. Åpne "Systemegenskaper" ( Windowstast + Break ) Velg fanen "Avansert" og klikk på "innstillinger" i "Oppstart og gjenoppretting". Fjern haken hvor du ser det står "Start på nytt automatisk" under "Systemfeil" Husk og trykk OK to ganger for å lagre endringen. Neste gang maskinen slår seg av vil du forhåpentligvis få opp en feilmelding på blå bakgrunn. Innformasjonen du får opp på blåskjermen kan brukes til vidre feilsøking. ( Skriv ned feilmeldingen ). Formatet er: eksempel..... Stop 0x0000000A or IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Skriv inn feilmeldingen her. Endret 29. januar 2009 av Savage Lenke til kommentar
Foxbear Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har Windows Vista. Jeg ser ingen blåskjerm når den slår seg av, det kommer bare en liten "klikk"lyd også er maskinen avslått. Jeg har både støvsugd dataen og blåst ut støv med lufttrykk på boks. Jeg kjenner ikke at maskinen er særlig varm så jeg aner ikke hva det kan være. Lenke til kommentar
Savage Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Tror oppskriften for at den ikke skal slå seg av ved feil på vista skal være nogenlunde den samme.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå