fargoth Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hardware-nettverket har blitt til tek-nettverket. Det hadde vært interessant å se hvor mange som bruker tek.no, kontra å gå inn på de respektive sidene. Tek.no Hardware.no Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Finnes det noe infoside angående hardware.no-nettverket, eller er det diskusjon.no-nettverket eller er det tek.no-nettverket? Hadde vært interessant å fått lest litt hvordan det hele henger sammen. Ble medlem på hardware.no for 7 år siden. Og da var det vel kun den siden. Men i de senere årene kom akam, amobil, gamer.no m.fl. Siste mann ut trodde jeg var diskusjon.no som bandt det hele sammen. Og idag ser jeg at det er noe som heter tek.no, audiovisuelt.no og spillverket.no. Trodde jeg var meget oppdatert angående hardware.no-nettverket, da jeg bruker deler av nettverket daglig, men der tok jeg tydeligvis skammelig feil. Er det slik at hw.no er kjøpt opp av edda media, er de ikke selvstående lengre? Så jeg lurer på om det finnes noen artikkel eller lignende som forklarer hele denne grøten? Endret 9. mars 2009 av JoaJoa Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg synes både gamer.no og spillverket.no har flotte artikler så jeg har lagt denne saken bak meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Diskusjon.no ble kjøpt opp av Edda Media som ga siden navnet Tek.no. La ned Kulturo.no og erstattet den med Audiovisuelt.no, samtidig som de ble uenige med han som eide de resterende bitene av Gamer.no, slik at de skilte lag, som en erstatning har Edda/Tek.no-nettverket startet opp Spillverket.no. Gud så rotete. Endret 9. mars 2009 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Gamer skal driftes av A-pressen. http://www.digi.no/807125/norges-storste-s...r-til-a-pressen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Godt å se at de har fått seg en god driftspartner. Jeg ønsker begge lykke til Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Så jeg lurer på om det finnes noen artikkel eller lignende som forklarer hele denne grøten? Du kan lese litt her og her samt sjekke ut filmen om Hardware-nettverket av Kenneth Dammyr. Endret 9. mars 2009 av fargoth Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Godt å se at de har fått seg en god driftspartner. Jeg ønsker begge lykke til Dette er ikke fult så hyggelig.. Ganske smålig av Edda spør du meg.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Ja. Temmelig perfekt eksempel på hvordan man ikke bør behandle brukere og lesere av begge nettsteder. Flere krangler og uenigheter nå er ingen av brukerene til de to partene tjent med, heller ikke de to sidene. Men all reklame er god reklame, er det ikke noe som heter det? Endret 10. mars 2009 av TSP Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ja. Temmelig perfekt eksempel på hvordan man ikke bør behandle brukere og lesere av begge nettsteder. Flere krangler og uenigheter nå er ingen av brukerene til de to partene tjent med, heller ikke de to sidene. Men all reklame er god reklame, er det ikke noe som heter det? Uten å ta stilling til dette konkrete punktet, så er det jo gjerne slik at man er uenig fra tid til annen, uheldig kanskje, men ikke så mye å gjøre noe med. Det blir ihvertfall ikke noe bedre av å stikke hodet i sanden og alte som uenigheten ikke finnes. AtW Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Godt å se at de har fått seg en god driftspartner. Jeg ønsker begge lykke til Dette er ikke fult så hyggelig.. Ganske smålig av Edda spør du meg.. Edda har ingen sak her spør du meg. TST eier jo domenet personlig! Så lenge dette er dokumenterbart er nok saken veldig grei. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Domenet er registrert på Gamer Tangedal som er et Enkeltpersonforetak registrert på Tor Steinar Tangedal. Men så er det rettighetene på navnet, og der ser TST og gamer til å ha det på sin side (i følge artikkelen). Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Kommer til å slette min bruker på diskusjon.no etter dette utspillet fra Edda Media. For et lavmål. http://www.dagbladet.no/2009/03/10/kultur/..._media/5219375/ Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Kommer til å slette min bruker på diskusjon.no etter dette utspillet fra Edda Media. For et lavmål. http://www.dagbladet.no/2009/03/10/kultur/..._media/5219375/ 1. Edda taper ingenting ved at en av 100.000(?) brukere slutter å bruke diskusjon. 2. Såvidt meg betjent, så går det ikke an å slette sin egen bruker på diskusjon. 3. Du får sikkert større virkning av å sende en mail til Edda for å få ut frustrasjonen din. Jeg synes det edda gjør er utrolig teit hvis tangedal har rett i sin sak. Nå har de endelig brukt tid og penger på å få opp en ny spillside, og så vil de nekte tangedal å beholde domenenavnet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Forumet har ingenting med det der å gjøre, annet enn å ha Edda som eier. Rent personlig anbefalte jeg "folka over" å la ballen ligge og se fremover uten tull og tøys som skaper splid og reaksjoner som den over her. Gamer vil uten tvil bruke det som ammo og jeg ser ikke helt hva det skal være godt for å prøve å få tak i domenet. Jeg vet ikke om det var Edda eller Gamer som valgte å ta uenigheten sin ut i det offentlige, det kan umulig være av hensyn til leserne i hvert fall. Leserne trenger fred og ro, ikke intriger. Beklageligvis ble det ikke slik. Eneste forumet kan være behjelpelig med er at folk kan få sagt sin mening om saken. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 1. Edda taper ingenting ved at en av 100.000(?) brukere slutter å bruke diskusjon. Vi har ca 700 000 unike besøkende i måneden og det er jevnt over ca. 10 000 som står for innholdet de leser. Du, meg og karen over bl.a. Brukerne må aldri undervurdere sin egen verdi eller la dere avspise med et forum som ikke tilfredsstiller. Da kan man heller bidra andre steder. Litt beside the point, men bare for å illustrere at vi verdsetter alle brukere som ønsker å bidra og tar det alvorlig om noen som har levert bidrag jevnt over velger å slutte. Syntes det er dumt om brukere skal blande forumet inn i dette her. Men det er deres privilegium. Det er derfor brukerne har de gode kortene på hånden i en interaktiv tjeneste. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jaja, blir artig å se fortsettelsen på føljetongen. Hva blir det neste Edda Media kommer til å komme opp med? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Forhåpentligvis noe konstruktivt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Ja. Temmelig perfekt eksempel på hvordan man ikke bør behandle brukere og lesere av begge nettsteder. Flere krangler og uenigheter nå er ingen av brukerene til de to partene tjent med, heller ikke de to sidene. Men all reklame er god reklame, er det ikke noe som heter det? Uten å ta stilling til dette konkrete punktet, så er det jo gjerne slik at man er uenig fra tid til annen, uheldig kanskje, men ikke så mye å gjøre noe med. Det blir ihvertfall ikke noe bedre av å stikke hodet i sanden og alte som uenigheten ikke finnes. AtW Fullstendig enig med deg her ATW. I forretningsverden er det ingen som driver med almisser. 1. Edda taper ingenting ved at en av 100.000(?) brukere slutter å bruke diskusjon. Vi har ca 700 000 unike besøkende i måneden og det er jevnt over ca. 10 000 som står for innholdet de leser. Du, meg og karen over bl.a. Brukerne må aldri undervurdere sin egen verdi eller la dere avspise med et forum som ikke tilfredsstiller. Da kan man heller bidra andre steder. Litt beside the point, men bare for å illustrere at vi verdsetter alle brukere som ønsker å bidra og tar det alvorlig om noen som har levert bidrag jevnt over velger å slutte. Syntes det er dumt om brukere skal blande forumet inn i dette her. Men det er deres privilegium. Det er derfor brukerne har de gode kortene på hånden i en interaktiv tjeneste. Du har i det siste klart å overbevise meg om at dere faktisk står for dette og jeg er tildels imponert over en del av tingene dere har gjort for å ivareta brukerne. Jeg er også lei av å se at man kjører barnslige ting som "dusteanmeldelse i dustenavnet spillverket.no" i forumet på det spillverket.no foretar seg, det styrker ikke saken til gamer.no ift. brukerne her og jeg tror ikke gamer.no ønsker at deres brukere skal holde på slik her. Personlig synes jeg begge sidene lever i beste velgående og jeg ønsker begge lykke til. De uenigheter som nå råder er av ren normal forretningsart. Endret 10. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 At det er uenighet er helt greit. Problemet er hvis uenigheten går ut over leserene. Enten det er på Gamer.no eller Spillverket.no. Om for eksempel Edda Digital skulle vinne frem i denne saken - noe jeg håper de ikke gjør - vil domenet frafalle Gamer.no og de må omstille seg til et nytt navn. Om noe slikt skulle skjedd ville det vært til stor ulempe for brukere av begge sider. Om det er slik at denne saken ikke har noe av praktisk betydning for brukerene er det helt greit for meg at partene er uenige med hverandre. Men om det går utover kvaliteten på Spillverket.no eller på Gamer.no i en negativ retning mener jeg helt klart at leserene ikke har blitt ordentlig behandlet - noe de heller ikke har blitt på en helt optimal måte i tiden etter splittelsen. Det er likevel ingen tvil i at jeg tror begge nettsidene blir gode spillnettsteder å følge med på. Men vi får nesten se hvordan det hele utvikler seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg