Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får vel si som Monty Python: "Let's not bicker and argue about who killed who."

Om noen av partene ikke var opptatt av penger og makt så ville vel dette løst seg. For nye Gamer var det visstnok verdt å gå ut og prøve seg på et nytt eventyr veldig brått, for Edda var de villig til å heller satse på noe nytt og få den stormen de visste de kom til å få. Kanskje partene nå kan fokusere litt mer på brukere og lesere fremover. Nå har de ikke denne konflikten hengende over seg og kan fokusere på det som er viktig her.

For alle spillentusiastene der ute så håper jeg man holder hodet kaldt og ikke starter splittelse i miljøet. Respekter om noen velger et nytt forum og respekter om noen forblir. Kanskje det er rom for begge. Den krangelen som har oppstått mellom to "leire", blant annet i denne tråden, er dere da ikke tjent med. Hev dere nå over dette, ikke fornærm dere selv? Det er mye følelser i spill nå, bruk nå i hvert fall et par dager til å reflektere over dette. Jeg syntes det er trist om noen velger å forlate Diskusjon.no, men det er nå slik at et forum er et produkt av brukernes arbeid. Det er i deres fulle rett til å velge den arena de anser som mest fristende. Så får vi bare vise at vi tar brukerne våre på alvor og ikke bedriver sensur eller ledelse utifra kommersielt hensyn. Eiere og kommersielle krefter har ikke noen beslutningsmyndighet overfor det redaksjonelle så jeg håper ikke noen går rundt i den villfarelse og tror penger styrer våre (forumadministrasjonens) valg. Utover året vil også brukerne få enda mer innpass og innflytelse enn de har i dag (den er stort sett sikret med brukere som moderatorer, men vi vil komme med flere tiltak).

Det er synd om noen går så langt som å ty til hat. Jeg tror nå spillentusiaster er bedre enn som så. Om ikke annet så har Edda stått for 50% av satsingen på Gamer.no i alle år, det har vært to parter som har fått til sluttproduktet og to parter som til slutt ikke kom til enighet. Det blir da for dumt å gi en part all skyld og den andre part all ros. De fortjener begge to både skyld og ros. Men jeg velger nå å tilgi og får vel stole på det begge partene er kommet frem til; at det er til de beste for begge parter. Så kanskje de kan fokusere litt mer på den viktigste parten av de alle: Leserne og brukerne. Men da gjelder det også for oss lesere og brukere å legge dette bak oss og gjøre som de to andre partene: Se fremover :)

Edit: Penger burde forresten vært avskaffet.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Skrev en post om hva jeg mente, og hva jeg kommer til å gjøre i fremtiden.

Jeg har faktisk ikke skrevet noe i noen andre tråder og grunnen til at jeg fortsatte i denne tråden, var fordi jeg ville se utviklingen av denne tråden.

Men greit nok, jeg vil ikke være med lenger og syntes alle bør få si sin mening, om man overreagerer eller ikke.

Forstår da at du er utrolig lysten på å bli kvitt meg, greit nok, men hvorfor i alle verden svarer en moderator slik etter at en bruker kommer med en mening, og poster sitt syn på denne saken?

Uansett, du får det som du vil, dette er den siste posten du og dere andre kommer til å lese fra meg, jeg gjør som jeg har skrevet i mine tidligere poster og sier med dette en siste takk til forumet, og jeg tar med dette en pause fra skriveriet og blir med til nye gamer.no .

I protest og for å vise min sterke mening blir dette min siste post og jeg håper dere respekterer det og ikke siterer denne posten som er rettet mot dere som venter på min avskjed.

Jeg ønsker ikke å være en del av forumet, iallefall ikke slik et er nå i dag, men inntil nye gamer.no er oppe, kommer jeg ikke til å være en (aktiv) del av diskusjon.no.

Dette er rett og slett fordi jeg først ønsker å se hva nye gamer.no kan komme med, og den største grunnen til at jeg er medlem på diskusjon.no er fordi jeg er ute etter å diskutere nettop spill.

Når det er hva jeg ønsker å diskutere, er det da enkelt for meg å velge det forumet hvor jeg føler jeg kan få mest ut av spill og da føler jeg at det er gamer.no som gjelder og det er da de jeg ønsker å støtte. Med dette sier jeg ikke at jeg aldri lenger kommer til å poste t eneste nytt innlegg her, men inntill videre, altså innen nye gamer.no er oppe, kommer jeg ikke til å poste mer om spill, og det er jo det jeg ønsker. Jeg føler at gamer.no er en mer spillside for meg og når det ikke er noe spesielt annet jeg ønsker å diskutere her, venter jeg heller til gamer.no har fått opp en ny side, så ser jeg heller ann.

Slik som det er nå, ønsker jeg ikke å være en del av et forum hvor eierne da ved Edda Media tenker mer på penger enn selve brukernes diskusjonstråd og hva som er best for dem.

Jeg skriver ikke dette som et avskjedsbrev som vil vare permanent, men jeg ønsker å se an hva som skjer med gamer.no så får jeg se inntil videre hva jeg ønsker og hvor.

Jeg kommer selv til å gå over til nye gamer.no rett og slett fordi jeg ønsker å være hos et nettsted som ønsker det beste for sine "kunder" og jeg føler at det blir feil å fortsette her.

Det har iallefall vært en fantastisk tid på diskusjon.no og jeg føler det er synd at det må ende slik, men inntil videre kommer jeg ikke til å poste èt eneste innlegg på dette forumet.

Jeg håper at mange av dere spillentusiaster går over til gamer.no's nye forum og tar med dere trådene deres for å fortsette der.

Dette er min siste post på dette forumet og jeg føler at når brukere slutter, betyr det hvordan vi føler oss og hva vi syntes om denne saken.

Vi sees på nye gamer.no.

Takk for meg.

//Paisley.(sluttet i protest)

:)

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
I protest og for å vise min sterke mening blir dette min siste post
Jeg ønsker ikke å være en del av forumet, iallefall ikke slik et er nå i dag, men inntil nye gamer.no er oppe, kommer jeg ikke til å være en (aktiv) del av diskusjon.no.
Med dette sier jeg ikke at jeg aldri lenger kommer til å poste t eneste nytt innlegg her
Jeg skriver ikke dette som et avskjedsbrev som vil vare permanent
Dette er min siste post på dette forumet

Skal du eller skal du ikke fortsette her? ;)

Lenke til kommentar

Dette gikk fort i svingene :)

Men ønsker nå begge parter lykke til.

vi bør ikke klage på en event. sum Edda event. ville betale for gamer.no da de er et firma å vil ha ting billigest mulig, ren logikk.

Pluss at de er ikke akurat økonomisk stabil for tiden så de har vel ikke store pengekassen å trekke kronestykkene ut av uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg håper nå ingen tar forhastede slutninger. Når det nye forumet kommer opp så kan folk teste det ut, sjekke hvordan føringene blir, hvordan kvaliteten på bidragene blir, hvor mye man blir involvert og alt det der før man kan sammenligne det med Diskusjon.no og finne ut hva man mener fungerer best. Samtidig syntes jeg alle kan vise forståelse for at det kommer endel følelsesmessige utbrudd. Men spillsamfunnet er nå ikke tjent med at det skapes splid og kjekling seg imellom.

Jeg har full forståelse for at folk føler seg oppgitt, denne nyheten slo vel ned som lyn fra klar himmel for flere. Samtidig håper jeg man gir Diskusjon.no en fair sjanse. Det er kun forumentusiaster som jobber med forumet og vi har virkelig brukernes beste som fokus. Jeg håper også det kan verdsettes og at vi som jobber med forumet kan vise at ordene som her fremmes blir til handling. Men det er ene og alene brukernes avgjørelse, og med all respekt slik bør det også være.

Lenke til kommentar

Svært så folk skal overreagere, diskusjon.no har utviklet seg til noe langt større enn bare gamer.no, de(Paisley) som vil diskutere spill kan jo selvsagt gjøre det, de legger ikke ned hele spill-delen av forumet. Det eneste som er forandret er at det ikke er mulig å kommentere atikler fra gamer.no.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Svært så folk skal overreagere, diskusjon.no har utviklet seg til noe langt større enn bare gamer.no, de(Paisley) som vil diskutere spill kan jo selvsagt gjøre det, de legger ikke ned hele spill-delen av forumet. Det eneste som er forandret er at det ikke er mulig å kommentere atikler fra gamer.no.

Du undervurderer gamer.no som spillside. For min del er gamer.no eneste grunnen til at jeg oppdaget forumet og ble værende. Jeg krever høy kvalitet av spillomtalene jeg leser, og gamer.no er det eneste norske alternativet jeg er tilfreds med. Dermed får denne skillsmissen mye å si for mine nettvaner. Umiddelbart har jeg liten interesse å være del av en spillcommunity i direkte konkurranse med den eneste norske spillsiden jeg leser, spesielt da jeg ikke har noe tro på tek-nettverkets ege spillsatsing.

Lenke til kommentar

Det er synd at brukere, som har vært med å forme diskusjon.no til hva det er, nå plutselig skal "sympatisere" med en sak og forlate. Kan dere ikke være del av begge forum og heller hjelpe å videreføre diskusjon.no's konsept samtidig som dere hjelper gamer.no bygge opp nytt?

Det er vi, brukerne, som har dannet diskusjon.no, nettverket har bare lagt til rette et par verktøy som vi brukte for å danne dette. Jeg synes det er trist at gamer.no forlater nettverket, men vil ikke forlate diskusjon.no av den grunn, det er alt for mange gode brukere og diskusjoner til å lemne det igjen.

Er ikke rart det blir krig i verden når noe så lite som en seperasjon mellom 2 parter på internettsider kan skape så mye splid.

Lenke til kommentar
Du undervurderer gamer.no som spillside. For min del er gamer.no eneste grunnen til at jeg oppdaget forumet og ble værende.

Oppdaget forumet mens jeg tok lappen, derfor det latterlige brukernavnet mitt >.<

Uansett, joda folk kan jo dra fra forumet pga prinsipp, men selve gamer.no/artikler delen av forumet er ikke stor i forhold til resten av spill forumet, for å ikke snakke om resten av forumet.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Det er vi, brukerne, som har dannet diskusjon.no, nettverket har bare lagt til rette et par verktøy som vi brukte for å danne dette. Jeg synes det er trist at gamer.no forlater nettverket, men vil ikke forlate diskusjon.no av den grunn, det er alt for mange gode brukere og diskusjoner til å lemne det igjen.

Eneste grunnen til at jeg fortsatt vil bruke diskusjon.no stort sett nå blir Windows-kategorien. Den jeg startet med og for den blir jeg her. Spilldelen kom bare naturlig i ettertid. Begynner å bli lenge siden nå.

Uansett, joda folk kan jo dra fra forumet pga prinsipp, men selve gamer.no/artikler delen av forumet er ikke stor i forhold til resten av spill forumet, for å ikke snakke om resten av forumet.

Det er jo bare logisk... Spilldelen virker som den mest aktive delen av forumet av relaterte diskusjonforumene her på diskusjon.no. Jeg tror skiftet her vil få en god del å si for denne delen. Vil tro de mest trofaste Gamer.no brukerne vil forsvinne, deriblant meg, da jeg føler brukerne her er verdt å diskutere med.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Som gamer selv blir jeg selvfølgelig å følge strømmen der det diskuteres rundt spill, men diskusjon.no består av flere kategorier som jeg og har vært aktiv på, både kultur og samfunns fronten. Så derfor blir diskusjon.no fremdeles en del av min daglige rutine, men det er selvfølgelig gamer.no som har gjort at jeg sitter med over 11 000 innlegg på dette forumet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...