Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En trist dag egentlig dette. Gamer.no var den eneste spillsiden jeg faktisk var innom daglig, og som jeg likte ganske godt. Håper Tek.no sin nye "Gamer.no" blir like bra, og at "gamle" Gamer.no også klarer å leve bra videre. Hadde vært flott med to gode, norske spillsider.

 

Dog kunne jeg tenkt meg å høre grunnen til at det gikk som det gikk.

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt nynorsk er et språk som gjør seg flott på nettsider. Det er en del av vår kultur jeg synes det er flott at noen bidrar med. Jeg har flere kunder som insisterer å foreta all skriftlig komunikasjon på nynorsk og jeg synes det er helt topp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Edda besluttet å kutte samarbeided allerede i dag klokken 12? De lar ikke Gamer få tid på seg å fikse en ny side, nei? Høres ut som noen forbanna drittsekker for å være ærlig.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2009/01/30/kultur/..._media/4620094/

 

Spesielt interessant;

 

En kilde med nær tilknytning til Gamer.no-redaksjonen kan fortelle Dagbladet.no at uenigheten mellom partene oppsto etter at Edda Media, som eier 50 prosent av nettsiden, ifjor vår ville kjøpe opp de resterende eierandelene av sjefredaktør Tor-Steinar Nastad Tangedal.

 

Tilbudet skal ha blitt oppfattet som svært lavt, og Edda var ifølge kilden ikke interessert i å møtes på midten ved mottilbudet som ble gitt, og aksepterte heller ikke et forslag om å gjennomføre en nøytral verdivurdering fra en tredjepart. Forhandlingene brøt sammen forrige uke, og dagens stenging av nettsiden kom brått på både medarbeidere og lesere av nettstedet.

Lenke til kommentar

Dagbladet artikkel i spoiler

 

Brukere av nettstedet Gamer.no kunne i går lese på nettsiden at samarbeidsavtalen med det Edda Media-eide nettverket Tek.no var avbrutt. I flere timer i dag var det ikke annet enn en blank side som møtte besøkende på siden.

 

- I den senere tid har partene forsøkt å bli enige om videre samarbeid, men har ikke lyktes. Produksjonen av innhold på Gamer.no, slik dere kjenner nettstedet i dag, vil fortsette ut uka. Parallelt vil vi utvikle en ny, midlertidig utgave av nettsiden, som forhåpentligvis er klar rett over helga, skrev sjefredaktør Tor-Steinar Nastad Tangedal på nettsiden - som nå fører til en midlertidig blogg.

 

- Det er synd at det skulle gå så langt, men vi har ambisjoner og målsetting om å videreføre Gamer.no-konseptet og de redaksjonelle verdiene gjennom et annet mediehus, eller på egne bein, sier Nastad Tangedal til Dagbladet.no.

 

Uenighet

En kilde med nær tilknytning til Gamer.no-redaksjonen kan fortelle Dagbladet.no at uenigheten mellom partene oppsto etter at Edda Media, som eier 50 prosent av nettsiden, ifjor vår ville kjøpe opp de resterende eierandelene av sjefredaktør Tor-Steinar Nastad Tangedal.

 

Tilbudet skal ha blitt oppfattet som svært lavt, og Edda var ifølge kilden ikke interessert i å møtes på midten ved mottilbudet som ble gitt, og aksepterte heller ikke et forslag om å gjennomføre en nøytral verdivurdering fra en tredjepart. Forhandlingene brøt sammen forrige uke, og dagens stenging av nettsiden kom brått på både medarbeidere og lesere av nettstedet.

 

- Jeg bekrefter at det har vært uenigheter om den økonomiske driften av Gamer.no, og at nye betingelser medførte at det ikke lenger var grunnlag for videre drift at nettstedet. Vi jobber nå med alternative samarbeidspartnere for å videreføre Gamer.no-konseptet under samme navn, med samme redaksjon - bare med ny drakt, sier Nastad Tangedal til Dagbladet.no.

 

De økonomiske betingelsene skal ifølge Dagbladet.nos kilde blant annet dreie seg om kostnader for teknisk drift og intern markedsføring, som Gamer.no anså som urealistiske og heller ikke hadde midler til å dekke.

 

Kontraktsgjennomgang

- Det har vært endel fram og tilbake om samarbeidet - dette har jo vært et samarbeidsprosjekt - og noen økonomiske betingelser vi ikke er blitt enige om. Det er verken noe mer eller mindre dramatisk enn det, sier administrerende direktør Terje Haug i Edda Digital.

 

- Etter det vi forstår har det vært strid om verdien av Gamer.no?

- Det er veldig mange som har jobbet i Gamer.no-miljøet som har en sterk følelsesmessig tilknytning til nettsiden, så det er vanskelig å snakke verdier. Vi har vært uenige på hvordan vi skal fordele kostnadene. Vi har våre planer, og nå er vi blitt enige om at vi går hvert til vårt, sier Haug.

 

- Hva skjer fordelingsmessig nå etter bruddet?

- Det ble før samarbeidet inngått en avtale som regulerer hva som vil skje ved et eventuelt brudd. Avtalen inneholder endel klausuler som sier hvordan ting skal fordeles, og dette er noe vi vil se på til uka. Vi kommer uansett til å videreføre spillsatsingen vår, sier Haug til Dagbladet.no

 

Diskusjonsforum

- Det er synd at dette skjedde, for Gamer.no-gjengen var dedikerte og gjorde en svært god jobb. Jeg ønsker dem all lykke videre når de nå går til sitt. Vi vil på vår side nå jobbe aktivt med å bygge opp en ny spillseksjon på Tek.no-nettverket, forteller Håvard Røste, tidligere redaktør og nå forretningsansvarlig i Tek.no-nettverket til Dagbladet.no.

 

Han forteller at det populære diskusjonsforumet Diskusjon.no, som har vært en viktig søyle for Gamer.no-brukerne, fortsatt vil operere med spilltemaer på deres nettverk. Gamer.no må dermed, i tillegg til å bygge et nytt rammeverk for sin nye side, også starte et nytt forum.

 

Gamer.no har i flere år levert spillstoff til flere medier, deriblant Dagbladet.no.

 

 

 

 

Dagbladet.no

 

tok en tur på dass mens jeg fiksa posten og nå er jeg x2 late

Endret av Belfez
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/01/30/kultur/..._media/4620094/

 

Spesielt interessant;

 

En kilde med nær tilknytning til Gamer.no-redaksjonen kan fortelle Dagbladet.no at uenigheten mellom partene oppsto etter at Edda Media, som eier 50 prosent av nettsiden, ifjor vår ville kjøpe opp de resterende eierandelene av sjefredaktør Tor-Steinar Nastad Tangedal.

 

Tilbudet skal ha blitt oppfattet som svært lavt, og Edda var ifølge kilden ikke interessert i å møtes på midten ved mottilbudet som ble gitt, og aksepterte heller ikke et forslag om å gjennomføre en nøytral verdivurdering fra en tredjepart. Forhandlingene brøt sammen forrige uke, og dagens stenging av nettsiden kom brått på både medarbeidere og lesere av nettstedet.

Så det er "vi fikk ikke kjøpe til den prisen vi ville så da er vi drittsekk" taktikken som kjøres her?

Lenke til kommentar
Det kan sees andre veien også.

 

En kilde med nær tilknytning til Gamer.no-redaksjonen kan fortelle Dagbladet.no at uenigheten mellom partene oppsto etter at Edda Media, som eier 50 prosent av nettsiden, ifjor vår ville kjøpe opp de resterende eierandelene av sjefredaktør Tor-Steinar Nastad Tangedal.

 

Tilbudet skal ha blitt oppfattet som svært lavt, og Edda var ifølge kilden ikke interessert i å møtes på midten ved mottilbudet som ble gitt, og aksepterte heller ikke et forslag om å gjennomføre en nøytral verdivurdering fra en tredjepart.

 

De viste tydeligvis ikke særlig interesse i å løse det på andre måter.

Lenke til kommentar

Nynorsken satte et herlig preg på Gamer, og vil bli savnet.

Jeg føler at jeg står på kanten av en grav, og titter engstelig over kanten og ned på kista som har blitt våt av tungt, tungt regn. De mørke skyene over speiler seg i det mørke og våte kistelokket.

Så senkes kista, nedover, nedover, nedover.....

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...