Theo343 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Alt som finnes på Diskusjon.no som ikke er under spilldelen, anser jeg for å være fluff. Koselig, men strengt tatt ikke nødvendig. Det var vel en munnfull. Endret 29. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Må si det samme som mange andre: SØREN, SHIT, FAEN og mye mer. Jeg er fersk her, men begynte nettopp på grunn av Gamer.no. Dette flotte opplegget med samme bruker i flere forum var flott. Nå ser det ut som at alt går rett i dass. TRITS, TRIST; VELDIG TRIST!!! Uansett, ønsker dere i Gamer.no lykke til videre, vil følge med hvordan dette går. Håper ikke dette blir siste gangen jeg logger ut. Endret 29. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Første jeg gjorde da jeg leste overskriften var å sjekke datoen, men det var da søren meg ikke 1. april i dag. Utrolig trist at Gamer.no skilder lag med tek-nettverket. Gamer-delen på Diskusjon.no er den jeg leser mest i, og vil savne den, komme rnok til å følge med dere selv om dere får nye forum og ny side, men det blir på en måte ikke det samme. Kan ikke gjøre annet enn å ønske dere lykke til! Håper den redaksjonelle kvaliteten ikke får lide av samarbeidsbruddet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Tror desverre ikke dette passer profilen til tek nettverket, men det er jo en god ønsketenkning.. I og med at Gamer trekker seg ut av tek.no-nettverket skal det jo ikke være noe problem med det såfremt de selv vil Lenke til kommentar
Robo90 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 dette er jaggu meg trist Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva i!! Okei! Dette var virkeliog sjokkerende! Trodde først det var en spøk! Men kanskje det kan bli bra... Jeg kommer nok til å henge med på lasset... Må jeg opprette ny profil og brukernavn på den nye Gamer.no siden da? Lenke til kommentar
knegg Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ditte er for gale. This is not good Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvordan kan de gjøre dette. Gamer.no må jo være den største og mest besøkte delen av tek.no! Var det ikke slik at spillsalget overgikk dvdsalget i fjor? Vel, når de la ned kulturo er det kanskje bare logisk (i deres hode) å legge ned gamer også. Tragiske greier... Håper nye Gamer blir bra da! Kanskje det bare er bra at de kommer seg unna "kommers"-tek.no Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Synd dette her.. Men der en dør lukkes åpnes flere. Så dette kan bli positivt også. Dvs, la oss si at et spill blir lansert. Det vil da kanskje komme to forskjellige anmeldelser av det spillet som igjen gjør at vi får litt mer å forholde oss til og får se to litt forskjellige vinkler. Så sant anmeldelsene er godt skrevet da Ellers så ønsker jeg begge parter lykke til. Endret 29. januar 2009 av Ascubal Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Vent nå litt.. hvorfor er dette dumt? Jeg siterer:Deretter vil Gamer.no jobbe tett med en ny samarbeidspartner som vil videreføre konseptet, og de redaksjonelle verdiene. Slik jeg leser dette så har de som står bak Gamer.no rett og slett ikke ønsket å svelge den elendige sensasjonalistiske holdningen resten av Hardware.no-nettverket har tatt på seg etter at de ble en del av Edda Media, og at reklame-inntekter og "falske" overskrifter i fete typer ikke er noe de ønsker å fortsette med. Jeg gjenter: hvorfor er dette dumt? josh, har du lyst på en betal løsning i stedet for reklame? Det floppet mange nettsteder i .com bobla. Det er fritt frem for de som ikke vil ha reklame å bruke Adblock. Endret 29. januar 2009 av Svedge Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Men... Husker jeg feil nå, eller ble ikke forumet (brukere, poster, postcounts etc,) til Gamer.no en gang i tiden overflyttet fra deres egen server, til diskusjon.no?? Kan de ikke da i alle fall få flyttet oss brukere som registrerte oss på gamer.no før dette skjedde, over til den nye siden/forumet? Lenke til kommentar
jansh Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (...)Samtidig er det klart at det med nye eiere melder seg nye behov - dette behøver ikke alltid være profitt, men kan være en annen strategi eller ønske om utvikling i en annen retning. Dette må man ha respekt for - og det er helt og holdent de som eier "sjappa" som kan bestemme. Har man solgt ut 100%, kan man heller ikke forvente å sitte med kontrollen lenger. Så den saken burde være klar for alle og enhver. Om man så ikke LIKER de endringene som skjer, så får det være. Der må man jo ha tro på at de som eier og utvikler produktene, samt de som jobber der, ivaretar det som gjør at leserne kommer til siden(e). (...) Ditt innlegg sier akkurat det jeg tenker. Men i tillegg stiller jeg disse spørsmålene: "De som eier og utvikler produktene" har jo i dette tilfellet ikke ivaretatt det som gjør at leserne kommer til siden(e). Er det ikke Edda som er eier og utvikler? Har ikke de da "skylden"? "Har man solgt ut 100%, kan man heller ikke forvente å sitte med kontrollen lenger." De som solgte har også "skylden". Hvorfor solgte man egentlig? Hvis jeg tar feil, hva er da grunnen til kursen dette nettverket heller mot? Det er viktig å understreke at leserne har fortsatt å komme til Hardware-nettverkets sider. Alle sidene har vist stor vekst, selv Kulturo som måtte "legge opp" var inne i en god utvikling. Sånn sett kan det jo se ut som om Edda har ivaretatt sine produkter - eller latt Hardware-nettverket beholde de faktorene som gjorde at man kunne få til denne utviklingen. Det er jo ikke alltid handling som skal til - noen ganger er det jo regelen om at "if it ain´t broke, don´t fix it" som gjelder, dvs "ikke-innblanding". På den annen side kan man jo påpeke at når viktige deler av Hardware-nettverket forsvinner ut, så er det et signal om noe som skjer bak kulissene. I denne sammenheng vil jeg hevde at Gamer.no er en viktig del av Hardware-nettverket (ref. innlegg i denne tråden fra Howard, tidligere redaktør i Hardware.no, og en av gründerne i sin tid), men at også Kulturo.no var en viktig del (ikke størrelsesmessig, selv om siden viste potensiale, men som en del av kulturen i Hardware-nettverket, der man som ildsjel kunne komme inn og starte opp noe). Det kan jo teoretisk være et verre tegn for bedriften (om ikke nødvendigvis for leserne, på kort sikt), at det som i dette eksemplet blir "uenigheter om driften av Gamer.no" (fra Tor-Steinars artikkel på Gamer.no i går - hva nå egentlig dette betyr). Da kan man jo i neste gang spørre seg om dette er et godt eller et dårlig tegn for a) leserne, b) medarbeiderne, c) eierne. Kan hende blir det ikke synlig for leserne, men feks kun for eierne eller medarbeiderne. Uten at det gjør det noe bedre, all den tid feks innsatsen fra medarbeiderne er avgjørende i Hardware-nettverkets sammenheng. Med tanke på grunnen til at man solgte, så kan det igjen være så mangt. Det er jo ganske naturlig for en gründerbasert bedrift at gründerne trekker seg ut på et tidspunkt. Det kan være mange grunner til det. Det enkle argumentet er penger, men det kan være sviktende motivasjon, at det man var med å starte har forandret seg i stor grad (man kjenner seg ikke helt igjen i det man gjør lenger), at man vil gjøre noe annet (ok, det var et morsomt eksperiment - værsågod neste!), osv. Dette er dekket grundig i ulike litteratur. I dette konkrete tilfellet var det jo mange av gründerne som valgte å bli når Orkla Media kom inn som eiere - det var først senere, når Orkla Media ble Edda Media, at flere valgte å gå andre veier (av ulike årsaker). Når du spør om hva som er grunnen(e) til at det går i denne retningen, så vil det vel være flere ulike meninger/oppfatninger om dette. Avhengig av ståsted. Eierne, dersom de gjør grep som gjør at Gamer.no går sine egne veier, kan være fullt berettighet i å gjøre dette fordi de mener det er til det beste for Edda Media. Gamer.no-gjengen kan mene dette er det beste for sin del, og ha tatt initativet til dette selv. Det kan i grunnen være så mange årsaker her, så det er dumt å spekulere i dette. Forhåpentligvis kan vi få en avklaring på dette fra noen som sitter på informasjon. Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 sjekker gamer.no og hardware.no opptil flere ganger hver dag... dette blir kjipt når jeg da pleier å bruke de knappene på toppen til å bytte mellom de. Lykke til videre gamer.. kommer ikke til å opprette en profil på forumet deres men det betyr ikke at jeg ikke kommer til å lese de artiklene som er av interesse (så lenge det ikke er på nynorsk {gammal norsk} ) Er faktiskt spent på den nye siden til tek.no håper den tar av innen spill da Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Kan aldri tenke meg at det blir lenge til vi får se Gamer med forum og det hele. Den gjengen greier nok ikke å slå seg til ro med dette. Stå på TS! Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg forstår ikke helt dette... Hva ligger bak? En lønnskrangel? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vent nå litt.. hvorfor er dette dumt? Jeg siterer:Deretter vil Gamer.no jobbe tett med en ny samarbeidspartner som vil videreføre konseptet, og de redaksjonelle verdiene. Slik jeg leser dette så har de som står bak Gamer.no rett og slett ikke ønsket å svelge den elendige sensasjonalistiske holdningen resten av Hardware.no-nettverket har tatt på seg etter at de ble en del av Edda Media, og at reklame-inntekter og "falske" overskrifter i fete typer ikke er noe de ønsker å fortsette med. Jeg gjenter: hvorfor er dette dumt? josh, har du lyst på en betal løsning i stedet for reklame? Det floppet mange nettsteder i .com bobla. Det er fritt frem for de som ikke vil ha reklame å bruke Adblock. Les mellom linjene - selvsagt er det greit med reklame på nettsidene. Det jeg sier er at siden Edda Media kom inn i bildet har alle nettsidene som inngikk i Tek.no-nettverket tatt en real høyresving når det kommer til den journalistiske integriteten. Det handler ikke lengre om å bringe nyheter eller å være en pådriver, det handler om hvor ofte man kan bruke "iPhone" (eller mer korrekt: "Iphone" - bah!) i en overskrift, samt skrive ingresser som er så sensasjonalistiske at folk bare _må_ klikke på dem. VG/Digi/ITAvisen-"journalistikk" om du vil. Om dette fører til at "nye Gamer.no" får litt mer ryggrad og går tilbake til å dekke stoffet slik de ønsker å dekke stoffet så good friggin' riddance til Tek.no sier nå jeg. (PS! Det skal nevnes at Amobil.no er klart værst i klassen når det gjelder det overnevnte, med Hardware.no på et tett andreplass) Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg forstår ikke helt dette... Hva ligger bak? En lønnskrangel? Det kan være så mye, jeg tviler vi vil finne ut grunnen, da det sjeldent blir gitt ut spesifikke detaljer når slike ting skjer. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Når og hvor får vi høre om at Gamer.no er oppe og går for seg selv? Gleder meg litt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I følge artikkelen så skal jo midlertidig side for gamer.no være oppe over helga. Edda vil jo drifte siden fram til fredag elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg