Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket

Anbefalte innlegg

Forferdelig at dette skulle skje, og det blir et helvetes arbeid å finne en stab like dyktig som menneskene som utgjorde Gamer, og selvfølgelig å opparbeide seg et navn/rykte som i det hele tatt kommer i nærheten av Gamer.no.

Jeg ønsker Gamer.no og menneskene som utgjør nettavisen og samfunnet rundt lykke til videre, dere vil bli savnet.

Når det er sagt, så tror jeg folk overreagerer litt her. Slik situasjonen virker for meg (som jobber for HW.no) så er ikke Edda Media skyld i mangelen på artikler/tester/kvalitets-materiale som flere har påpekt. Jeg har jobbet for Hardware som Linux-skribent i snart to år og fått publisert hver eneste artikkel jeg har sendt til publisering. Den eneste gangen jeg har fått beskjed fra Håvard angående en artikkel jeg BURDE(ikke måtte) skrive var artikkelen om Linux på Playstation 3, noe som senere er blitt en av mine mest leste artikler.

Som sagt tror jeg ikke Edda Media har noe med mangelen på nisje artikler å gjøre, men jeg tror de stjeler litt tid fra redaksjonen i forhold til tidligere, slik at disse igjen ikke har så mye tid til å skrive de gode artiklene vi alle husker og savner. Jeg tror også dette er på vei til å bli bedre, med flere frilans skribenter på kontrakt. Og hvis dere er misfornøyd er det bare å gjøre som Linux-folket, SKRIK TIL DERE BLIR HØRT ;)

Var noen som nevnte mangelen på karriere-relaterte artikler også... Tror dette har mer å gjøre med mangelen på interesse en noe annet. Hardware har i lange tider søkt en karriere-skribent (var den jobben jeg søkte på, men så måtte jeg selvfølgelig nevne Linux-kunnskaper i søknaden, dumme meg ;)) men er få som er interessert i jobben. En kamerat av meg, Fredrick (eller Mixy på forumet), hadde stillingen en liten stund, og skrev 8-10 artikler før han ga seg. Ifølge ham var det vanskelig å finne nyheter som ikke var dekket av alle andre og kunne bli lite annet enn "oppgulp" hvis skrevet for Hardware.no. Etter han ble ferdig med sin første artikkel-serie (angående hvordan du søker jobb) fant han altså ut at det var en stilling som var vanskelig og lite motiverende (spesielt når du er interessert i Hardware og Software, og ikke selve IT-industrien).

Så hei, hvis du synes Hardware trenger en ordentlig boost i karriere seksjonen er det vel bare å overbevise rolf om at du MÅ ansettes ;)

Men jo. Leit med Kulturo, var jo en genial side... Får håpe at det blir flere kulturo-artikler på AudioVisuelt etterhvert som den siden får flere lesere, det trengs sååårt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faktum er iallfall at Tek.no-nettverket aldri har hatt så mange brukere/lesere som i disse dager - med over 400 000 unike norske, lesere pr uke.

(...)

Kvalitet må etter min mening alltid være i høysetet for det man gjør, selv om dette er en parameter som ikke passer så godt inn i Excel-arkene rundt omkring. Men det der ble kanskje litt far-off :)

Det er noe med nettopp dette som har "ødelagt" nettverket. Kvalitet har ikke nødvendigvis noe med antall lesere å gjøre. Penger derimot, har mye med antall lesere å gjøre ...

Har ihvertfall fått følelsen av dette. Om det skyldes Edda Media eller endringene i nettreklamemarkedet som frodeste skrev om vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Det er også veldig lett å romantisere over at alt var så mye bedre før. Faktum er iallfall at Tek.no-nettverket aldri har hatt så mange brukere/lesere som i disse dager - med over 400 000 unike norske, lesere pr uke. Ja, det blir en knekk når Gamer nå forsvinner ut, men ved å legge sten for sten skal vi klare å fylle det tomrommet som blir der.
Men det bør taes notis av at det er ganske mange brukere som savner entusiasme-artikklene og virkelig går i dybden på ting og faktisk lager egne dyktige artikkler, før var der pre-releases av hardware å få tak i ifra AMD og Intel og annet ting, jeg kan ikke sist huske jeg leste slike spennende tester på hw.no.
Lenke til kommentar

Først avgår Kulturo ved døden, og så forsvinner Gamer ut av nettverket få måneder senere? I may be wrong, men timingen kunne nok ikke vært verre ... Selv hos de som blir, er nok tilliten til nettverket relativt svekket. To gode sider ut av nettverket på så kort tid? Er det rart at folk spekulerer i hvilken side som er nestemann på konkurslista?

RIP Kulturo.no

og lykke til, nye Gamer.no. Håper dere kommer til å trives bedre med å styre skuta selv, og at trafikken dere bidro med til nettverket følger med dere over på den nye kursen.

Lenke til kommentar

Dette var jo utrolig dumt, kan ikke fatte hvorfor de gjør det.. Jeg hadde trodd de fikk veldig mange lesere som ikke nødvendigvis er på så interessert i gaming osv ved og være medlem av tek.no nettverket.

Men men.. Jeg kommer forsatt til og lese på gamer.no vist jeg er på jakt etter ett nytt spill eller noe lignende..

Lenke til kommentar
Det er også veldig lett å romantisere over at alt var så mye bedre før. Faktum er iallfall at Tek.no-nettverket aldri har hatt så mange brukere/lesere som i disse dager - med over 400 000 unike norske, lesere pr uke. Ja, det blir en knekk når Gamer nå forsvinner ut, men ved å legge sten for sten skal vi klare å fylle det tomrommet som blir der.
Men det bør taes notis av at det er ganske mange brukere som savner entusiasme-artikklene og virkelig går i dybden på ting og faktisk lager egne dyktige artikkler, før var der pre-releases av hardware å få tak i ifra AMD og Intel og annet ting, jeg kan ikke sist huske jeg leste slike spennende tester på hw.no.

Her kan man vel enkelt se at her er det noen som baserer alt på tall og ikke innhold. Litt morsomt at det her baserer seg på at tall gjør alt bedre. Kanskje når det gjelder penger, men ikke når det gjelder innhold.

Lenke til kommentar

Blir det en pause fra Gamer nå en liten periode før den nye siden er oppe eller vil den dukke opp allerede på mandag? Lurer fært på hva som skjer med alle omtalene og artikkelene som er skrevet der. Vi vil vel fortsatt ha tilgang på dem på en eller annen måte håper jeg?

Lenke til kommentar

Man bør også ta notis av hva slags type brukere dette er. Mitt inntrykk er at det er blant de mest dyktige og engasjerte, og dermed de som bidrar mest til diskusjon.no som forum. Og jeg tror Edda Media bør vokte seg mot å undervurdere forumets posisjon i 'tek-nettverket'.

Jeg er ihvertfall ikke i tvil om hvorfor jeg er her.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Her kan man vel enkelt se at her er det noen som baserer alt på tall og ikke innhold. Litt morsomt at det her baserer seg på at tall gjør alt bedre. Kanskje når det gjelder penger, men ikke når det gjelder innhold.

Yess. Et glimrende eksempel er for eksempel Gullars sin SSD guide, hw.no tar å lager en rask oppsummering som går mer på Ola-Nordman harddisk mens Gullars sitter på kompetanse som er waaaay over det som ble skrevet av hw.no. Når en ser på slike utrolige brukerguider som er så dyktig og folk som sitter på kompetansen så burde de pinadø få den invitasjonen om å faktisk få skrive en ordentlig og god artikkel for hw.no og få sitt verk publisert og få lukte med seg slike brukere videre i en utvikling og kanskje hvis det faller i smak for brukeren å gjøre mere som skribent/gjesteskribent.

Lenke til kommentar

Tek.no = FAIL

Noen her som i det heletatt bruker Tek.no? Jeg gjør det ikke, for siden er bare et evig rot og kaos. Best å ha ting separert i de kategoriene det hører hjemme i.

Lykke til Gamer.no! HW.no nettverket skulle aldri vært solgt til Edda.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

For å komme Howard litt i forsvar så kan jeg si at man her vrir litt vel mye på ordene hans. Howard har vært opptatt av innhold all den tid jeg har erfaring med han og han har også satt ned foten kraftig når enkelte i nettverket kom med holdninger hvor sensur skulle foregå av kommersielle hensyn. Noe han aldri ville gjort om penger var hans motivasjon fremfor innhold på dette forumet.

Å påpeke at nettverket (deriblant Gamer) har vokst mye de siste årene er ikke synonymt med at man tenker penger over innhold. Det er ganske så urettferdig stråmann å komme med. Jeg har mottatt mange mail i min tid, fra alle siter (også Gamer) hvor det skrytes over nye rekorder i besøkende. Jeg ville aldri anklaget noen av dem for å tenke på penger fremfor innhold av den grunn. Lesere får man om man kan tilby noe man ønsker å lese. Selv for de som er opptatt av antall lesere så er det viktig med kvalitet. Det henger sammen. Det er jo greit å presentere et nyansert bilde av det hele og jeg tror ærlig talt ikke Howard er den å skyte på.

Bare et lite innspill. Og folk som kjenner meg vet jeg er allergisk mot budsjetter, overskudd og alt det der fjaset. Kanskje vi en dag kan avskaffe penger totalt. Men inntil da er det noe av premisset for å drive. Både Gamer og den nye siden vil være opptatt av å tjene penger. Som best gjøres ved å sørge for best mulig innhold.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...