frankpettersen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Dette blir sikkert en brennfakkel, men hvorfor betyr denne splittinga så mye for brukere flest? Jeg er med på at seperasjonen fra diskusjon.no betyr at vi nå får to brukerdatabaser, men det er da strengt tatt ikke mer enn at en må registrere og poste på to forskjellige sider. hw.no for teknikk-relaterte poster, og gamer.no for spillrelaterte poster. Når (om) Edda en gang oppretter en ny spillportal, så får vi to store spillportaler i norge. Dobbelt så mange anmeldelser, dobbelt så mange anmelder-synspunkt på spill og mange flere journalister som snapper opp spillenytt. Om det blir økonomisk utfordende for gamer, slik at de må kutte ned, da er jo situasjonen en annen. Men som Tor-steinar sier, så er de norges største, og det skal en del til før slike faller. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Noen må starte en tråd om tiltak som må gjøres! Vi må revolusjonere!Kanskje vi må skrive på en ekstern side i redsel for moderering? Tiltak? Som hva da? Du kan liksågodt gå å pisse i havet,det vil ha like mye effekt. Folk protesterte når Kulturo ble lagt ned, og fint lite skjedde og det kommer nok ikke til å skje noe særlig mere nå heller. Eneste jeg kan tenke meg er at midlene til gamer.no kunne ha vært gitt til kulturo.no...men en håper vel på for mye.. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Noen må starte en tråd om tiltak som må gjøres! Vi må revolusjonere!Kanskje vi må skrive på en ekstern side i redsel for moderering? yeah, eller få en Moderator til å mekke tråden. "we can bribe him" ikke så veldig seriøst, men jeg er ikke helt happy right now. gamer.no<3 @ tek Endret 29. januar 2009 av Rulator Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg må bare crossposte denne posten her men den er ganske representativ for hva en kunne ønske kunne skje:Er boblen i ferd med å sprekke nå? Har Edda gapt over for mye eller styrt konsernet utenfor kapitalismens stup? Er dette nok en brodd i siden for det som en gang var en bærekraftig og kvalitetsbevisst symbiose mellom IT-relaterte nettsider og et forum som sirklet rundt Hardware? Den endelige løsning skisserer jeg slik: Edda media inngår i nye forhandlinger og går med på å styre gamer.no med de samme gamle føringene. (jeg er ikke i tvil om at bruddet skylles at edda ønsket mer fokus på profitt i forbindelse med styringen av gamer) I tillegg stenges alle kategorier på forumet som ikke er relatert til IT, ekskludert Off Topic. Kreftsvulsten TOPP fotballkort kvoteres til bake fra hullet de kom i fra og forumet omdøpes fra diskusjon.no til forum.hardware.no. 90% av skribentene for Hardware.no sparkes og kompetente brukere fra hardware-delen av forumet kvoteres inn som skribenter. Hardware.no og alle søstersidene går tilbake til opprinnelige design med noen modifikasjoner, og det bedritne glossy greiene kastes på dynga. Personen som syntes det var en god idé at hardware.no skulle begynne å skrive om gadgets får sparken og artikler om sikkerhetshull byttes ut til fordel for artikler om overklokking og hovedkort. Den beste måten noen har sagt det på... Samme sier jeg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg synes dette er trist, helt vrient å forholde seg til. Men, alle dere som maser om at edda media omtrent har sparka ut gamer. Hvordan vet dere dette? Dere har absolutt ingen peil på hva som har foregått her, it takes 2 to tango som man sier. Hvorfor skulle edda media ha interesse av å sparke ut en side med sterk vekst og stor kundemasse?? Nei, her er det nok to sterke parter med sine ønsker og krav, fra BEGGE sider, hvorpå konklusjonen er: Vi er enige om at vi er grunnleggende uenige. For, det finnes sterke menn på begge sider her, det vet alle som har kjennskap til ledergruppene Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Noen må starte en tråd om tiltak som må gjøres! Vi må revolusjonere!Kanskje vi må skrive på en ekstern side i redsel for moderering? Tiltak? Som hva da? Du kan liksågodt gå å pisse i havet,det vil ha like mye effekt. Folk protesterte når Kulturo ble lagt ned, og fint lite skjedde og det kommer nok ikke til å skje noe særlig mere nå heller. Eneste jeg kan tenke meg er at midlene til gamer.no kunne ha vært gitt til kulturo.no...men en håper vel på for mye.. Det sier seg vel bare selv at vi ikke gjorde nok? Vi ser trenden, og nå må vi snu den. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Dette blir sikkert en brennfakkel, men hvorfor betyr denne splittinga så mye for brukere flest? Jeg er med på at seperasjonen fra diskusjon.no betyr at vi nå får to brukerdatabaser, men det er da strengt tatt ikke mer enn at en må registrere og poste på to forskjellige sider. hw.no for teknikk-relaterte poster, og gamer.no for spillrelaterte poster. Noe av moroa med hele diskusjon.no var liksom at du kunne diskutere hva du ville med alle. Begge foruma kan synke til å bli et generelt nettforum og ikke teh superior master race of all forums føler jeg. Endret 29. januar 2009 av Gormers Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Edda er et drittselskap, så jeg er en av dem som synes dette er positivt at man har et godt spillnettsted som ikke blir herpa av Eddas fokus på å tjene mest mulig penger ved å dytte inn tabloidnytt og annonser på grensen til det usmakelige. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Når (om) Edda en gang oppretter en ny spillportal Det gjør de. Det står det i denne artikkelen på tek.no: http://www.tek.no/artikler/tek_no_og_gamer...iller_lag/67542 Faktisk linker den artikkelen også til denne tråden for å diskutere saken. Bare for å ha nevnt det. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Eg kommer nok til å si farvell til tek-nettverket og følge gamer.no videre med på eventyret Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Sourcecode, barbera, programmer, gamer, hvor mange fler skal ned?? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Sourcecode, barbera, programmer, gamer, hvor mange fler skal ned?? Alle? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Noen må starte en tråd om tiltak som må gjøres! Vi må revolusjonere!Kanskje vi må skrive på en ekstern side i redsel for moderering? Tiltak? Som hva da? Du kan liksågodt gå å pisse i havet,det vil ha like mye effekt. Folk protesterte når Kulturo ble lagt ned, og fint lite skjedde og det kommer nok ikke til å skje noe særlig mere nå heller. Eneste jeg kan tenke meg er at midlene til gamer.no kunne ha vært gitt til kulturo.no...men en håper vel på for mye.. Det sier seg vel bare selv at vi ikke gjorde nok? Vi ser trenden, og nå må vi snu den. We will fight, we will survive and we will win! tek nettverket blir ikke det samme uten gamer. For å ikke glemme kulturo:/ Endret 29. januar 2009 av Rulator Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vet ikke om jeg gidder å lage en bruker på _ENDA_ et forum... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvem er det som sitter på rettighetene til det som gamer har publisert? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvem er det som sitter på rettighetene til det som gamer har publisert? TST, heldigvis, så navnet består. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvem er det som sitter på rettighetene til det som gamer har publisert?Etter det jeg kan huske så ble søstersidene kjøpt opp 50% av Mecom/edda så det er vel kanskje ikke helt enighet om hvem som faktisk eier disse vil jeg tro etter de ble kjøpt opp 50% hver.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Modnotis: Et stk. innlegg slettet pga. dets innhold. Brukerbidrag: Til dere som mener det er Edda sin skyld at Gamer.no forsvinner, tror jeg burde lese artikklene en gang til. Som nevnt så er problemet at man ikke kom til enighet om videre samarbeid, og når noe vokser fra hverandre så må det mange ganger skilles. Det er naturlig og har skjedd før, og det vil skje igjen. På den annen side så er Edda ganske klare på å bygge opp en ny gamerside: http://www.tek.no/artikler/tek_no_og_gamer...iller_lag/67542 Ny spillside skal bygges opp Selv om vi innser det blir en veldig stor jobb, ønsker vi å erstatte Gamer. Dette arbeidet vil påbegynnes umiddelbart, i form av et nytt spillprosjekt blir en del av Tek.no-nettverket. Dette betyr at Edda tar gamerene på alvor, fordi man skal ikke glemme at oppbygging av en ny side koster både mye penger og krever store ressurser. Hvis det er noen ildsjeler der så anbefaler jeg dere på det sterkeste å søke jobb som skribent for den nye siden, kanskje det ikke blir så ille allikevel? Så får dere også bidratt til å bygge opp en ny gamer side, skal ikke se bort i fra at man kan bygge opp noe som er like bra. Jeg er helt sikker på at den kompetansen innehas av en del av brukerne. Uansett vil jeg si lykke til videre til begge parter. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvem er det som sitter på rettighetene til det som gamer har publisert? TST, heldigvis, så navnet består. Kilde på dette? Alt han har sagt er at han personlig står som eier av domenet. Et domene sier ingenting om artiklene Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 så vi kommer ikke til å se nyheter osv øverst når vi er på forumet lenger? først kulturo så dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg