Nilsen Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Tilbakemeldingene noteres med, så skal jeg se hva som vil bli gjort med neste test :-) Lenke til kommentar
TechBay AS - Hans P Faale Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 [H]ardOCP og Jonnyguru fikk ikke så slemme resultater på 3.3 og 5V-rippel da, men det kan kanskje variere en del fra fra hvert testeksemplar. Jeg tror nok avvikene har med testutstyr og målemetoder å gjøre. Begge de to hardwaresitene du nevner bruker et USB oscilloscop med bandbredde på bare 0.25 MHz (ATX specen sier 20 MHz) og i tillegg gjør de ikke differentialmålinger slik ATX specen foreskriver. Meg bekjent gjør hw.no målingene i henhold til ATX specen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) På tide å børste støv av testapparatet deres kanskje? Er det noe galt med testbenken vår? Det var meningen at du skulle ta det bokstavelig, hehe. Det er støv på displayet på testbenken deres Endret 31. januar 2009 av Ozelot Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) [H]ardOCP og Jonnyguru fikk ikke så slemme resultater på 3.3 og 5V-rippel da, men det kan kanskje variere en del fra fra hvert testeksemplar. Jeg tror nok avvikene har med testutstyr og målemetoder å gjøre. Begge de to hardwaresitene du nevner bruker et USB oscilloscop med bandbredde på bare 0.25 MHz (ATX specen sier 20 MHz) og i tillegg gjør de ikke differentialmålinger slik ATX specen foreskriver. Meg bekjent gjør hw.no målingene i henhold til ATX specen. Ok, kjekt å vite. Noe som har fått meg til å undre litt noen ganger er at på strømforsyninger som hw.no har fått veldig lav rippel på, har andre fått høy og omvendt. Som f.eks i dette eksempelet. Men det er vel p.g.a forskjellige testmetodikk som du nevner. Endret 31. januar 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 [H]ardOCP og Jonnyguru fikk ikke så slemme resultater på 3.3 og 5V-rippel da, men det kan kanskje variere en del fra fra hvert testeksemplar. Jeg tror nok avvikene har med testutstyr og målemetoder å gjøre. Begge de to hardwaresitene du nevner bruker et USB oscilloscop med bandbredde på bare 0.25 MHz (ATX specen sier 20 MHz) og i tillegg gjør de ikke differentialmålinger slik ATX specen foreskriver. Meg bekjent gjør hw.no målingene i henhold til ATX specen. Helt korrekt :-) På tide å børste støv av testapparatet deres kanskje? Er det noe galt med testbenken vår? Det var meningen at du skulle ta det bokstavelig, hehe. Det er støv på displayet på testbenken deres Ahh, hehe. Jeg skal dra frem pusseskinnet før neste test :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) jeg har Corsair TX650W, synes den er stillegående. Endret 11. mars 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå