Gå til innhold

Billig 22" til bærbar med vga og hdmi, mer info i posten

ssf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe meg en 22" med oppløsning på 1680 x 1050, evt mer.

Skjermen skal kobles til min bærbare maskin med kurrante spesifikasjoner, men er ingen monstermaskin. Den har VGA utgang og hdmi utgang.

Skjermen skal brukes til skolearbeid (veldig mer kurrant med høyere oppløsning enn 1280x800) og surfing for det meste. Jeg kommer også til å se en film i ny og ne og spille et par runder med bf2 i måneden, + å redigere LETT (fjerne røde øyne og justere litt farger) med GIMP/Paint.net.

Vil prøve å få skjermen så billig som mulig, pga stram økonomi, og taket ligger på maks 1500-1600 kr.

Det jeg prøver å si er at skjermen ikke vil bli mye brukt til spilling eller hardcore filmtitting eller redigering, bruker tv til film og spilling for det meste :)

Ved valg av inngang, får det noen praktisk betydning for meg? Personlig merker jeg ikke forskjellen på om jeg bruker vga eller dvi på den stasjonære, burde jeg gjort det?

De billigste skjermene har jo bare vga, og selv om det ikke er veldig fremtidsrettet klarer jeg meg vel med det, så lenge den brukes til laptopen vil jeg tro. Vil opplevelsen være noen annen ved bruk av hdmi eller dvi med overgang?

For å oppsummere:

22" til skolearbeid hovedsaklig, vga eller hdmi inngang (merker jeg forskjell?), så billig som mulig (betaler gjerne 400 mindre for ørlitt lavere kvalitet).

Blir det ett fett for meg hvis jeg velger fra de billigste skjermene hvem jeg tar, eller vil det variere i større grad.

Legger ved noen eksempler jeg har sett på:

BenQ G2200WT - ingen spesielle fordeler?

Videoseven - denne er jo billig! Ulemper?

Samsung - samme som over, mtp fordeler ulemper...

Viewsonic - pen, + positive erfaringer med viewsonic, billig.

Pixmania - ekstremt billig, noen ulemper eller noe jeg burde visst her??

Acer - billig

Hyundai - billig denne også

LG - pent utseende

BenQ - Stor oppløsning! :) hdmi (hjelper det?) Men finner ikke ut om dataen støtter så stor oppløsning! Skjermkortet er GeForce 8400m gs...

Acer - denne ser jo også fin ut, men ikke hdmi, må da bruke vga...

Samme med denne benq'en

Gir en stor takk til alle som kan bidra med innspill, små eller store :)

EDIT: leste her at det støtter 1920 x 1200, stemmer det? såfall gjennom vga/hdmi?

GLEMTE Å SKRIVE AT DET GJELDER EN HP PAVILION DV6000 MED SKJERMKORT: GeForce 8400M (GS??)

Endret av ssf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sett på denne, og den kan leveres i en butikk ikke langt fra meg, sparer da fraktkostnader.

Spørsmålene blir i såfall:

Trenger jeg "så bra" skjerm, eller klarer jeg meg med noe dårligere?

Og bør jeg evt bruke vga eller hdmi, eller er det ett fett?

Endret av ssf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...