Sokkalf™ Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Har et rart problem med ytelsen når jeg streamer media fra serveren. Det hender lyd skipper litt, men det hender ganske ofte med video. Overføringshastigheten er meget bra, 70-80MB/s ved ren kopiering av filer, det er først når jeg spiller filer i en vilkårlig mediaplayer jeg får problemer. Når jeg ser på output fra ifconfig, f.eks RX bytes:1008373773 (961.6 MiB) TX bytes:3232817602 (3.0 GiB) så står RX bytes helt stille til videoen skipper, også leser den inn en god "chunk" igjen. Problemet oppstår selv om jeg gir mediaplayeren en god slump cache. Når jeg bruker CIFS/sshfs, så streamer den i en jevn strøm, og streamingen er helt stabil (men overføringshastigheten er en del dårligere) Er det noe tuning man kan gjøre på NFS-klienten/serveren for å forhindre dette? Endret 29. januar 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Se på hva "crackers" skriver i denne tråden: http://forums.fedoraforum.org/archive/index.php/t-21300.html Kan det hjelpe? Ellers gjør et søk på "NFS performance" på Google. Mye der. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Egentlig ikke så nyttig, og det jeg har funnet på google har heller ikke vært så mye å bli klokere av... de fleste rapporter om problemer går jo på overføringshastighet, og det har jeg nok av i massevis..! NFS er testet til 70MB/sec i snitt på store filer, peak på godt over 80.. Det er overføringer som i utgangspunktet er "trege" som stopper opp, og det slår meg som ganske pussig.. Aldri opplevd disconnects eller noe sånt, men altså dette irriterende problemet.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det kommer av at default pakkestørrelsen er litt gal til streaming. Prøv å legge til rsize=32768,wsize=32768 i fstab og monter på nytt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Det kommer av at default pakkestørrelsen er litt gal til streaming.Prøv å legge til rsize=32768,wsize=32768 i fstab og monter på nytt. Aha! Det ser ut til å ha funket utmerket! Tusen takk. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Det kommer av at default pakkestørrelsen er litt gal til streaming.Prøv å legge til rsize=32768,wsize=32768 i fstab og monter på nytt. Det var jo dette jeg linket til... crackers skrev: Try bumping rsize/wsize to 32768 - since the mount is named "video" I'm guessing you're looking at some very large files and the larger buffers will help quite a bit. Bra det løste seg da Endret 29. januar 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Ai, sorry, jeg så mer på problembeskrivelsen (som ikke matchet mitt problem) enn selve løsningen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå