Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips på å få skjult TomTom gps strømkabel

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikkert dette er riktig gruppe, men prøver. Fikk en sånn TomTom XL til jul. Så vil jeg gjerne ha den plassert nederst i venstre hjørne av vinduet, til venstre for rattet. Problemet blir at det blir så kronglete å legge strømkabelen fra sigarettenner og bort til enheten. Så jeg lurer på om det er noen mulighet for å få lagt det inn i dashbordet ? Er en 98 modell Nissan Primera det er snakk om. Hvis det på en eller annen måte hadde gått ann å koblet kontakten til strømmen på cd-spiller sånn at jeg hadde sluppet å hatt pluggen i sigarettenneren hadde det også vært et pluss. Det er en sånn trafikkvarsling antenne som trenger strøm, derfor må jeg ha den i hele tiden, pluss at jeg aldri tar den ut.

Er det noen mulighet for å få åpnet dashbordet på en enkel måte ? Er en sånn liten usb plugg som går inn i TomTom'en, så vet ikke hvordan det er med kabler inni for å få koblet dette på evnt strøm til cd-spiller.

Takker for svar !!

Gram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mini-USB-pluggen overfører bare +5V og "jord" når du bruker 12V-adapteren, så hvis du får tilgang til et +5V-signal under dashbordet et sted, så kan du bare ta en vanlig mini-USB-kabel og klippe av den "store" USB-pluggen i den ene enden, finne de to lederne for +5V og "jord" og koble i vei.

Om du ikke nødvendigvis kommer gjennom dashbordet med ledningen, så kanskje du kan få lagt den til venstre for dashbordet, eller helt i kanten? Det kan jo bli en nesten like god løsning?

Hmmm, kanskje på tide å gjemme bort TomTom-ledningen min også? :hmm:

Lenke til kommentar

Det kan jo hende...så det er bare +5V og jord ja...vet ikke om det er noe sånt et sted...kanskje på bilstereo'n , får sjekke bruksanvisningen....men det er liksom det å få den inn i dashbordet på en eller annen måte da...tenkte litt på lufteventilene under vinduet, men må jo fortsatt inn til bak cd spilleren hvis det er en mulighet med +5V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...