Gå til innhold

Leilighet med lærlinglønn?

Papirkurven

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er den rette plassen og poste.

Men altså, jeg bor ca. 2 mil ifra arbeidsplassen min, og da må jeg kjøre 4 mil hver dag til jobb, så det går en del bensin. Så derfor har jeg lyst til og flytte her hvor arbeidsplassen min er. Så det jeg lurer på, er om det er lurt å f.eks leie en liten leilighet eller en hybel. Både jeg og dama skal bo der, så det bør være litt god plass.

MEN vil jeg klare det med min lærling lønn? Nå tjener jeg 51kr timen, men neste måned (Mars) har jeg jobbet i et halvt år, og vil da få litt høyere lønn. Vet ikke helt hvor mye da.

Jeg jobber som Elektroreperatør. Og vil jeg da få stipend visst jeg bor aleine? Jeg søkte da jeg startet, men fikk ikke pga. at jeg tjente for mye.

Så, er dette lurt? Er det mulig å finne noen leiligheter som koster rundt 3-5K i måneden?

Dette spørs vell litt hvor jeg bor å antar jeg.

Er det noen flere som er lærlinger, og bor for seg selv her inne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er avhengig av kvar du bur, men det skal ikkje være veldig vanskelig å leige noke til mellom 3-5K kor det er plass til to, men du må nok rekne med å betale straum og slikt i tillegg.

Om det er lurt eller ikkje må du nesten avgjere sjølv, men det er nok sikkert billigast å bu heime og pendle til jobb. Reknar med du har tenkt å beholde bilen sjølv om du skaffar deg hybel?

Lenke til kommentar
Dette er avhengig av kvar du bur, men det skal ikkje være veldig vanskelig å leige noke til mellom 3-5K kor det er plass til to, men du må nok rekne med å betale straum og slikt i tillegg.

Om det er lurt eller ikkje må du nesten avgjere sjølv, men det er nok sikkert billigast å bu heime og pendle til jobb. Reknar med du har tenkt å beholde bilen sjølv om du skaffar deg hybel?

Ja jeg er klar over at det blir mye billigere vist jeg bor heime. Men så har jeg veldig lyst til å bo for meg selv, sammen med dama. :p Men tror ikke jeg kommer til å gjøre det før etter sommeren. For da begynner lønninga å nærme seg 100kr timen. Noe som vil bli litt bedre. For det blir vell litt kjedelig å aldri ha råd til noe som helst enn regninger, bensin og mat. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

er lærling og bor for meg selv, har studielån som vil bli gjort om til stipend etter endt læretid.. får ca 3000 i mnd i stipend og det dekker akkurat husleiga, så da har jeg ca 6500 i mnd på mat og forbruk.. det er ikke mye igjen etter regningene er betalt, men jeg pleier å jobbe en del overtid, så da klarer jeg meg fint..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...