Erman Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ja, idag har politiet gått til streik, og det er som vanlig flere som mener det ene og det andre om dette. Hva mener dere er korrekt av politiet å gjøre? Streike (ulovlig, som det kommer frem), eller bruke systemet mot seg selv? Lederen i Politiets Fellesforbund, Arne Johannsessen, mener aksjonen er en fullt lovlig, fordi: - Det er lov å ytre seg i et demokrati. Det er lov å drive med politisk streik, og denne streiken vil merkes Han sier videre at Storberget har ført folket bak lyset. Arbeidsrettsekspert Henning Jakhelln mener den politiske streiken er ulovlig, fordi den handler om lønns- og arbeidsvilkår. Regjeringen er delt om temaet, men Ragnvald Berggrav i Fornyings- og administrasjonsdepartementet sier at aksjonen er lovlig så lenge bakgrunnen for aksjonen er reell. Jeg mener det hele er pisspreik av høyeste karakter, og at en politimann påtar seg ikke en jobb, men et embete. På samme måte som at en politiker ikke kan forlate embetet når kontortiden er over, bør heller ikke en politimann slutte å representere og opprettholde loven etter at uniformen henger på krok for kvelden. Dette finner vi oss ikke i Regjeringen mener streiken er lovlig 12000 politifolk i politisk streik Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg støtter politiets streik. Brudd på arbeidsmiljøloven er alvorlig. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 1 post(er) som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det spam som er slettet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Etter å ha tilbragt en vakt sammen med en patrulje har jeg stor sympati for deres arbeidssiutasjon. Det er ingen lett jobb. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har liten sympati med dem. Greitt nok at de har fælt arbeidsmiljø, men det finnes ingen unnskyldning for å prioritere horekunder framfor menn som voldtar. Dele ut bøter for små trafikkforseelser, det klarer de. Men å etterforske innbrudd, ran og tyveriforsøk som jeg har opplevd, det greidde de ikke. De legger ikke to pinner i kors, selv når de har overvåkning, fingeravtrykk, vitne og selve mannen inne til forhør. Hadde ressursmangelen ført til bedre prioritering, kunne jag hatt sympati med dem. Verna bedrift. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Mannen med ljåsen: Jeg er faktisk ganske enig med deg i det du sier der Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har liten sympati med dem.Greitt nok at de har fælt arbeidsmiljø, men det finnes ingen unnskyldning for å prioritere horekunder framfor menn som voldtar. Dele ut bøter for små trafikkforseelser, det klarer de. Men å etterforske innbrudd, ran og tyveriforsøk som jeg har opplevd, det greidde de ikke. De legger ikke to pinner i kors, selv når de har overvåkning, fingeravtrykk, vitne og selve mannen inne til forhør. Hadde ressursmangelen ført til bedre prioritering, kunne jag hatt sympati med dem. Verna bedrift. Nå synes jeg du blander kortene. Argumentene du bruker er sikkert riktige i din verden, men de har lite med streiken å gjøre. Det er nok av andre tråder som tar opp det du argumenterer med. Jeg støtter streiken. At ledelsen bestemmer at de ansatte ikke lenger kan forhandle arbeidstid og arbeidsmiljø, hører hjemme tidlig i forrige århundre. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg sier ikke at de ikke har retten på sin side. Politiet skal også følge arbeidsmiljøloven. Jeg bare nevnte hva jeg synes om disse folkene. Jeg mener de skal bevise at de fortjener mer lønn. Til å jobbe så mye overtid som de påstår, utretter de svært lite. Har full forståelse for at politiarbeid er vanskelig, men nettopp derfor burde de ta velvillig imot tilfeller som han innbruddstyven jeg nevnte lengre oppe. Han stjal en bil i samme garasjeanlegg som pappas motorsykkel stod i. En nabo så ham fikle med motorsykkelen. Tyven kræsjet den stjålne bilen med en politibil 2 km. unna. Politiet sjekket aldri fingeravtrykk på pappas sykkel, og avhørte ikke vitnet. Fyren fikk gå pga mangel på beviser. Jeg har aldri sett en mer opplagt sak! De må bevise at de bruker overtidstimene sine på annet enn facebook for å vinne min sympati. De har krav på å få følge arbeidsmiljøloven, men jeg hiver meg IKKE inn i kampen for dem. Endret 29. januar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg støtter streiken, men jeg mener det er respektløst av dem å drive politisk demonstrasjon i uniform. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg bare lurer på de streikende gjør hvis noen blir voldtatt rett foran dem. Lar de dette gå utover folks sikkerhet? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Som det står der, det er jo brudd på arbeidsmiljøloven, jeg støtter streiken fult. jeg synes også det er litt skummelt at en politimann uten tilegg tjener 295 000 (Ca) og en Rørlegger tjener 305 000 (Ca). Synes det sier seg selv. (Fikk dette fra en skolebok så det er nok ikke helt 100% men det er fortsatt en forskjell) Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Rart ingen rana en bank klokka halv 12 idag Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg sier ikke at de ikke har retten på sin side. Politiet skal også følge arbeidsmiljøloven. Jeg bare nevnte hva jeg synes om disse folkene. Jeg mener de skal bevise at de fortjener mer lønn. Til å jobbe så mye overtid som de påstår, utretter de svært lite. Har full forståelse for at politiarbeid er vanskelig, men nettopp derfor burde de ta velvillig imot tilfeller som han innbruddstyven jeg nevnte lengre oppe. Han stjal en bil i samme garasjeanlegg som pappas motorsykkel stod i. En nabo så ham fikle med motorsykkelen. Tyven kræsjet den stjålne bilen med en politibil 2 km. unna. Politiet sjekket aldri fingeravtrykk på pappas sykkel, og avhørte ikke vitnet. Fyren fikk gå pga mangel på beviser. Jeg har aldri sett en mer opplagt sak! De må bevise at de bruker overtidstimene sine på annet enn facebook for å vinne min sympati. De har krav på å få følge arbeidsmiljøloven, men jeg hiver meg IKKE inn i kampen for dem. Selvfølgelig er jeg enig med deg her. Har sett nok av saker som har blitt henlagt på grunn av manglende ressurser. Det er til og med en egen henleggingskode for dette. Det er ikke at politiet ikke tar slikt alvorlig, men det er ikke "bare" å ta i mot en anmeldelse / tekniske undersøkelser. Hvert minutt politiet bruker på småsaker er minutter de ikke kan bruke på mer alvorlig kriminalitet - og saker som aldri når media. Men det går på tilliten løs, helt enig. Har opplevd det selv. Det er tydeligvis prioriteringene du stusser på. De er i hovedsak diktert politisk fra riksadvokaten og justisministeren. Og justert med ressursene. En polititjenestemann som ikke føler seg verdsatt og tråkket på, er en mindre ressurs enn en polititjenestemann som får lønna han/hun fortjener. Streiken berørte ikke sikkerheten til befolkningen, det var alltid folk på vakt. Men om det kom inn telefoner som omhandlet at katta til fru Frantzen satt fast i treet, ville hun bli bedt om å vente. Endret 29. januar 2009 av Eircag Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Da kan du ta deg faen på at de hadde rykket ut. "... fare for liv og helse [...]" Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I den grad hysteriske katter er befolkning, og den er i fare.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Støtter streiken fullt ut! Vi må ha flere, bedre betalt polititjenestemenn, og bedre/flere ressurser. Vi har lenge levd i et fredlig land uten så mye krim, men alt tyder på at det er i ferd med å forandre seg, og da må vi være forberedt på å bruke mer penger på lov og orden. Vi vil tross alt ikke ha amerikanske tilstander! Endret 29. januar 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
geebs Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det blir stilt høye kriterier til politibetjenter, høyere enn til andre jobber i forhold til lønn (etter hva jeg har skjønt) så jeg syns ikke en streik er urimelig i det hele tatt. Høyere kvalitet innenfor lovoppholdende organer er noe alle burde ønske så når de tar slike tiltak på eget initiativ som forhåpentligvis vil appelere til fremtidige politibetjenter syns jeg er positivt. Det er mulig det skulle vært gjort på en annen måte, menmen... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I den grad hysteriske katter er befolkning, og den er i fare.. Jeg snakket om ran. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 En katt som raner en bank som setter seg fast i et tre? Neida, kattene får sitter der de sitter. Ran er nok en av oppdragene politiet hadde rykket ut på, streik eller ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er det virkelig bare jeg som reagerer på at politiet stiller opp på en politisk demonstrasjon i uniform? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå