soltor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har en Samsung DVD-opptaker, som trøbler litt for tiden. Den vil ikke ta DVD-plater, får beskjed om at det er noe feil med plata, og så åpner den seg igjen. Vanlige CD-plater sliter den også med, men den spille av disse av og til. Hva kan være galt? Vil det muligens ordne seg hvis den får en rens? Er dette noe en kan gjøre selv eller må den leveres inn? Eller må eg kjøpe meg en ny? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er den innenfor de 5 årene at du kan gå til butikken og klage så ville jeg gjort det. Hvis ikke hadde jeg kjøpt meg ny, da vil jeg ikke tro den er verdt reparasjonen. Lenke til kommentar
soltor Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Er den innenfor de 5 årene at du kan gå til butikken og klage så ville jeg gjort det. Hvis ikke hadde jeg kjøpt meg ny, da vil jeg ikke tro den er verdt reparasjonen. Den er ikke 5 år enda. Men den er mer enn 2 år. Hjelper det å klage da? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Les under reklamasjonsrett: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...eklamasjonsrett Hvis det nye TV-apparatet eller vaskemaskinen din slutter å fungere tre år etter at du kjøpte det, skal selgeren normalt sett betale reparasjoner etc…. Hvis det er tvil om årsaken til mangelen kan ikke selgeren slippe unna ansvaret ved å hevde at feilen skyldes slitasje eller unormal bruk. Det er selgersiden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du er ansvarlig for. Det vil med andre ord si at dersom selgersiden ikke finner årsaken til feilen må selgeren dekke reparasjonen. En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid. Lenke til kommentar
soltor Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Ok. Høres bra ut. Passer ikke med store utlegg på ny DVD-opptaker nå. Får levere den inn, og se om ikke de klarer å fixe den. Takker for raske svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå