kjeoy Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Tiden har nå kommet for å brenne den gamle skolepc'en til helvette, og kjøpe meg meg gaming pc istedet Har lest en del reviews, info, fått testet litt forskjellig gjennom åra osv og har nå kommet fram til et setup jeg kunne tenke meg. Har tenkt til å bruke mellom 9-10k på dette, men jeg er litt usikker på hovedkort og strømforsyning blant annet, og trenger derfor litt hjelp der, Har lenge hatt lyst på en rask pc, rett og slett fordi jeg er drittlei 2 fps i org, og uendelige hakk på spill som 1.6, og jeg har lyst til å kunne dra spill i fremtiden. Grunnen til at jeg legger ut denne tråden, er for å få deres mening om pc delene jeg har valgt ut, å få tips til forbedringer osv:) Uten mer snakk, her er mitt set-up sålangt : Kabinett PSU Hovedkort ( Usikker ) CPU Minne HD Cd-Leser/brenner Skjermkort Operativsystem Totalpris : 8832,- ( + frakt osv ) Har forresten denne skjermen at the moment, og tenker også at det muligens blir et litt " overkill " setup-for en 1440x900 skjerm? Kommer nok til å gå til anskaffelse av en full hd skjerm. Så noen fra benq til rundt 2k. ( denne ) Håper noen kan hjelpe meg, gi meg forslag til bedre deler, hva som er bra/ikke så bra med denne setupen osv! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 First of all: Ikke legg link slik som du har gjort.. bedre om du skriver navnet på delene direkte i tråden, slik at vi slipper å klikke oss inn for å se hver del Hovedkort ville jeg bytta til Asus P5Q SE , etter min mening Har hatt erfaring med at corsair ikke trives veldig godt sammen med Asus, men det har vært på andre kort enn det jeg linket til her. Så tror ikke du vil få problemer. Skjermkortet kan du gå for Sapphire istedenfor. Koster 400 kr mindre. Resten ser greit ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå