Gå til innhold

Veggstativ til Gitar.

geirwa

Anbefalte innlegg

Hei

Den nye gitaren min ankom i posten for noen dager siden. Da det er barn i huset burde den bli hengt (høyt, men ikke for høyt) opp på veggen. Jeg har sett litt rundt og har sett en del stativer hvor gitaren blir hengt opp ved å la den henge i halsen.

Men jeg kunne tenkt meg et stativ hvor gitaren står omtrent på samme måten som når den henger i reima, det skal jo tross alt pynte opp rommet litt også.

Er det noen som kjenner til stativer hvor dette er mulig?

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes slike stativer ja, for eksempel dette: Link og dette: Link. Jeg vet ikke om akkurat disse er noe tess, det var bare noen tilfeldige jeg fant når jeg søkte etter et eksempel.

Om det er noen som selger slikei Norge vet jeg ikke, men de kan sikkert bestilles om du ikke vil kjøpe fra utlandet. Jeg husker jeg spurte min forhandler for et par år siden, de hadde noen gitarer hengende på den måten, men de som de brukte var en del av et profesjonelt display-system for butikker, de krevde spesielle stativer og kostet en formue.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg tok spiker og plaserte de sån jeg ville gitaren skulle henge(sån at gitaren lå oppå spikerne) kind off.

Så tok jeg gummi eller noe lignende stoff på hvær spiker sån at gitaren ikke skulle dette ned, samt bli skrapet opp eller noe av spikerne. Så festet jeg med en liten stropp oppe på halsen og der man fester reima helt nederst fra gitaren. Med litt modifisering av spikerne med maling eller lignende ser det ganske så bra ut.

Dårlig forklart jeg vet...

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Har du tilgang på ein verkstad/garasje med de nødvendigge verktøy og er praktisk annlagt. ville eg anbefalt deg og lage eit fint veggstativ av lakkert tre og skrudd opp på veggen :D . ser mykje bedre ut enn eit svart metalstativ som kansje ikkje passar til rommet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...