trondage Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har drevet å puslet litt med tanken å lage mitt eget lystelt, men for å få gjort det slik jeg tenker meg, så trenger jeg litt hjelp til å finne noen deler. Jeg vet man kan bruke så mangt, men jeg er i hovedsak ut etter PVC-rør som er i tykkelsen 16-23mm. Har funnet rør på 32mm, men de synes jeg blir litt i tykkeste laget for mitt bruk. Har vært innom nesten alle bygg-kjeder her i Trondheim på jakt etter rør, men nei... Enkelte baderoms-butikker også, men det stopper ved 32mm. Noen av dere som vet hvor man kan få tak i tynne rør, samt T-stykker og 90-graders vinkler for å koble disse sammen? Lenke til kommentar
runniz Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg har drevet å puslet litt med tanken å lage mitt eget lystelt, men for å få gjort det slik jeg tenker meg, så trenger jeg litt hjelp til å finne noen deler. Jeg vet man kan bruke så mangt, men jeg er i hovedsak ut etter PVC-rør som er i tykkelsen 16-23mm. Har funnet rør på 32mm, men de synes jeg blir litt i tykkeste laget for mitt bruk. Har vært innom nesten alle bygg-kjeder her i Trondheim på jakt etter rør, men nei... Enkelte baderoms-butikker også, men det stopper ved 32mm. Noen av dere som vet hvor man kan få tak i tynne rør, samt T-stykker og 90-graders vinkler for å koble disse sammen? Tror egentlig ikke du får tak i PVC-rør tynnere enn 32mm, hvertfall ikke som som lagervare hos de fleste. Da går det over i pex-rør, men det er bøyelige rør. Kobber og stålrør får du tak i derimot, men det blir vel neppe aktuelt. Hvilken løsning hadde du tenkt innvendig i teltet? (nysgjerrig) Endret 29. januar 2009 av runniz Lenke til kommentar
Falkenhaug Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Kanskje du kan bruke 16mm elektriker rør. Disse får du billig hos biltema Søk etter VP-rør. Det finnes 90 graders bend til disse men ingen T-stykker, men jeg har funnet noen som passer i et sett med Slangenippeler. Søk på Slangenippel, sortiment, 68 deler . Endret 29. januar 2009 av Falkenhaug Lenke til kommentar
trondage Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg har nå endelig avsluttet min jakt på rør, var hos Tempe-VVS hvor de hadde et utrolig stort utvalg av rør og stykker, både T- og L-stykker. Det ble 20mm PVC-rør, kjøpte 5m, men nå skal dette deles opp og settes sammen. Skal også få tak i det jeg trenger til baksiden, for bildene. Her tenker jeg å benytte papp. Skal komme tilbake til hvordan det går. :-) Endret 29. januar 2009 av trondage Lenke til kommentar
trondage Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Til de av dere som har lyst til å lese om prosjektet mitt med lystelt kan ta turen innom: http://b3-5.com/?p=627 Tar mer enn gjerne imot kommentarer på jobben. Også forslag til nye prosjekt... :-) Håper jeg noen har hatt nytte av den iallefall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå