Gå til innhold

Hjelp til å finne deler for lystelt

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet å puslet litt med tanken å lage mitt eget lystelt, men for å få gjort det slik jeg tenker meg, så trenger jeg litt hjelp til å finne noen deler. Jeg vet man kan bruke så mangt, men jeg er i hovedsak ut etter PVC-rør som er i tykkelsen 16-23mm. Har funnet rør på 32mm, men de synes jeg blir litt i tykkeste laget for mitt bruk. Har vært innom nesten alle bygg-kjeder her i Trondheim på jakt etter rør, men nei... Enkelte baderoms-butikker også, men det stopper ved 32mm.

Noen av dere som vet hvor man kan få tak i tynne rør, samt T-stykker og 90-graders vinkler for å koble disse sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har drevet å puslet litt med tanken å lage mitt eget lystelt, men for å få gjort det slik jeg tenker meg, så trenger jeg litt hjelp til å finne noen deler. Jeg vet man kan bruke så mangt, men jeg er i hovedsak ut etter PVC-rør som er i tykkelsen 16-23mm. Har funnet rør på 32mm, men de synes jeg blir litt i tykkeste laget for mitt bruk. Har vært innom nesten alle bygg-kjeder her i Trondheim på jakt etter rør, men nei... Enkelte baderoms-butikker også, men det stopper ved 32mm.

Noen av dere som vet hvor man kan få tak i tynne rør, samt T-stykker og 90-graders vinkler for å koble disse sammen?

Tror egentlig ikke du får tak i PVC-rør tynnere enn 32mm, hvertfall ikke som som lagervare hos de fleste. Da går det over i pex-rør, men det er bøyelige rør. Kobber og stålrør får du tak i derimot, men det blir vel neppe aktuelt.

Hvilken løsning hadde du tenkt innvendig i teltet? (nysgjerrig)

Endret av runniz
Lenke til kommentar

Kanskje du kan bruke 16mm elektriker rør.

Disse får du billig hos biltema Søk etter VP-rør.

Det finnes 90 graders bend til disse men ingen T-stykker, men jeg har funnet noen som passer i et sett med Slangenippeler. Søk på Slangenippel, sortiment, 68 deler .

Endret av Falkenhaug
Lenke til kommentar

Jeg har nå endelig avsluttet min jakt på rør, var hos Tempe-VVS hvor de hadde et utrolig stort utvalg av rør og stykker, både T- og L-stykker. Det ble 20mm PVC-rør, kjøpte 5m, men nå skal dette deles opp og settes sammen. Skal også få tak i det jeg trenger til baksiden, for bildene. Her tenker jeg å benytte papp. Skal komme tilbake til hvordan det går. :-)

Endret av trondage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...