djplaya Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Har desverre blitt satt passord i BIOS på ene pcen min her. En Compaq NC6320. ( Var ikke jeg som satt det ) Jeg har prøvd og ta ut bios batteri , og starte opp på strømforsyning etter 15min , uten at dette hjalp , den spør fortsatt etter Power On Password. Går heller ikke og boote fra cd eller komme inn i bios. Er det flere slike batterier i laptoppen og jeg har tatt feil ? Kan ikke se noen andre batterier der. Har også lest litt på nettet at dette er lagret på en evnt EEPROM og ikke kan resettes men at man må bytte HK. Synes dette høres sykt ut , at det ikke finnes et universal passord eller en annen bakvei ? Har også vært i kontakt med HP uten at det hjalp nevneverdig. Noen som kan hjelpe ? Endret 29. januar 2009 av djplaya Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Ikke lett det, men du kan jo se om du finner noe matnyttig her: http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.shtml Se om du har en av de BIOS versjonene på den siden, ellers gir de jo flere råd om hvordan det er mulig å resette passord. Her har du også service manualen til din laptop: http://bizsupport.austin.hp.com/bc/docs/su...2/c00805752.pdf i tilfelle du må gå til det drastiske verk å fjerne RTC batteriet slik som beskrevet under: Ok, as long as the high security level has not been set in the bios then the following will work to reset / disable the bios password. 1. Remove the battery and mains adapter. 2. Remove the memory cover on the back of the laptop and remove the 2 keyboard screws. 3. Open the laptop and at the top of the keyboard you will see 4 sliding tabs. They are located between the 'Esc & F1 keys' 'F4 & F5 keys' 'F8 & F9 keys' and 'F12 & delete keys'. Slide these down and lift the keyboard up and pull forward slightly so as to disengauge the bottom lugs. Be carefull as there is a ribbon cable at the bottom that does not need to be tugged or removed. 4. You will now see at the bottom behind the keyboard a small battery connected to the motherboard. Gently pull the small white plug upwards untill it is removed from the board. 5. Wait 5 minutes and re-connect the small battery plug. 6. Re-install the keyboard and push back the clips. You do not need to replace the screws yet. 7. Apply the DC jack and power on - DO NOT INSTALL THE MAIN BATTERY. 8. Turn the laptop on while pressing f10 repeatedly but slowly - Do not hold it. 9. If high security is disabled you should now be in the setup screen, select 'Restore Defaults' and press F10 to save. 10. The password is now removed. Endret 29. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Problemet her er at passordet ligger i TPM. Ingen batteri frakopling o.l vil fjerne "satte data" i TPM eeprom. Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Problemet her er at passordet ligger i TPM.Ingen batteri frakopling o.l vil fjerne "satte data" i TPM eeprom. Noe formening om hva løsningen her kan være da ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) PCn må sendes inn til HP. Om de bytter hovedkort eller om kun TPM prommen lar seg bytte/resette vet jeg ikke vedrørende den modellen. Men som sagt av posteren over , det avhenger om high security vha lagring i TPM er iverksatt i bios opsjonene eller ikke. Er de ikke det vil fjerning/frakopling av rtc batteri resette det. Endret 29. januar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Problemet her er at passordet ligger i TPM.Ingen batteri frakopling o.l vil fjerne "satte data" i TPM eeprom. Noe formening om hva løsningen her kan være da ? Er det passordet lagret i TPM, altså EEPROM, da er det ikke lett nei. Men det er mulig å fjerne passordet med de rette program og verktøy. Uansett så her i dette forumet er det en fyr som påstår at hans måte skal virke: http://www.allservice.ro/forum/viewtopic.p...b7dd7327f843f4e Og du kan sjekke mer i samme forum om det er noe matnyttig. http://www.allservice.ro/forum/viewforum.p...2c774dcdca0d72c Endret 29. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 PCn må sendes inn til HP.Om de bytter hovedkort eller om kun TPM prommen lar seg bytte/resette vet jeg ikke vedrørende den modellen. Men som sagt av posteren over , det avhenger om high security vha lagring i TPM er iverksatt i bios opsjonene eller ikke. Er de ikke det vil fjerning/frakopling av rtc batteri resette det. Har prøvd og fjerne RTC batteri i 15min som fortalt i min første post , for så og sette det i og kun starte på AC , dette fungerte ikke så da blir det vel dynga neste. Har sendt en forespørsel til infocare , men kommer den tilbake at det er HK bytte som må til så hiver jeg den , for det er absolutt ikke billig :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har desverre blitt satt passord i BIOS på ene pcen min her. En Compaq NC6320. ( Var ikke jeg som satt det ) Hva med å be om å få oppgitt passordet av den som "satte det da". Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Har desverre blitt satt passord i BIOS på ene pcen min her. En Compaq NC6320. ( Var ikke jeg som satt det ) Hva med å be om å få oppgitt passordet av den som "satte det da". Jeg visste jeg ville høre den , hehe Ja hadde jeg vist det så Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har desverre blitt satt passord i BIOS på ene pcen min her. ... ( Var ikke jeg som satt det ) Hmmm, var det eieren som satte passordet ? Spør den personen pent om hvilket passord som ble satt, og foreslå at h*n dekker utgiftene dersom den må sendes inn til rep. Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har desverre blitt satt passord i BIOS på ene pcen min her. ... ( Var ikke jeg som satt det ) Hmmm, var det eieren som satte passordet ? Spør den personen pent om hvilket passord som ble satt, og foreslå at h*n dekker utgiftene dersom den må sendes inn til rep. I og med han har vært i kontakt med Hp er han antakeligvis eieren, siden min var over et år gammel måtte jeg bruke betalsupport, 20 min i telefon til 13kr eller noe sånn pr.min kun for å få beskjed om å ta ut batteriet å sette det inn igjen,funka seff ikke. De ville ikke høre snakk om eeprom brikke, så til dere andre med samme problem, IKKE BRUK BETALSUPPORT. Jeg brukte guiden over her, det løste seg for meg, men det er viktig å gjøre det i rett rekkefølge, ikke hoppe over noe, jeg lot batteriet være ute en times tid. Uansett trenger du ikke å skifte hk, sjekk her: http://www.pwcrack.com/security_chips_hp.shtml Bytt ut eeprom brikken din med en blank en Eller du kan google etter paperclip shorting Hp"modell", med den kan du kortslutte 2 pinner på eepromen din, står nøyaktig hvilke du må bruke, VÆR FORSIKTIG og lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå