Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en DVD-spiller?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på jakt etter en dvd-spiller med følgende egenskaper:

- Multisone (altså ikke bare sonefri)

- Ikke innebygget receiver - kun dvd-avspilling (slik at den ikke er lisenspliktig)

- God kvalitet

Og selvfølgelig så lav pris som mulig, men prisen kommer sist i prioriteringskøen.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DENON DVD-1740 er en bra spiller som du kan få sonefri. Koster rundt 2000,-

Multisone, altså ikke bare sonefri? Forskjellen er? En sonefri spiller kan da spille dvder fra samtlige soner?

Nei, etter hva jeg har hørt så stemmer ikke dette helt. Hvis spilleren er sonefri så kan den spille en del dvder som er fra andre soner enn spillerens egen, men noen dvder krever at spilleren faktisk har samme sone som dvden selv har, altså ikke bare at spilleren er sonefri. På en multisone-spiller kan man enkelt endre på hvilken sone den skal gi seg ut for å være, og på den måten spille hva som helst av dvder. Hvis jeg har forstått det riktig.

Men takk for tipset, jeg skal kikke litt på Denon-spilleren.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg; du kan selv velge hvilken sone spilleren skal være? Tror ikke det er noe jeg ville vektlagt når jeg valgte en spiller. Er andre faktorer jeg heller ville sett på enn akkurat det. Kvalitet, oppskalering, lyd, bilde o.l. kommer nok før på listen enn om spilleren er sonefri/multisone.

Lenke til kommentar
Da skjønner jeg; du kan selv velge hvilken sone spilleren skal være? Tror ikke det er noe jeg ville vektlagt når jeg valgte en spiller. Er andre faktorer jeg heller ville sett på enn akkurat det. Kvalitet, oppskalering, lyd, bilde o.l. kommer nok før på listen enn om spilleren er sonefri/multisone.

Det kommer vel litt an på hvor ofte man har bruk for å skifte sone. Hvis man sjelden eller aldri skaffer seg DVDer fra andre steder enn norske butikker og utleiesjapper, så er behovet ikke stort, det er jeg enig i. Selv kjøper jeg av og til fra Amazon i USA, og andre ganger har jeg med DVDer jeg har kjøpt på ferie i østen eller andre fjerntliggende steder. Da er det trist ikke å få spilt dem hjemme hos seg selv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...