ADT Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I akkurat passe tid før the Gathering – nå er det endelig bekreftet. Les mer Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er godt å se at hver GB ligger enda på ca 1kr. Må koste skjorta å utvikle en harddisk som har stor lagringskapasitet. Hvor ligger ankepunktet til en slik harddisk? Kan jeg for eksempel putte en slik sak i min netbook? (Lite mulig størrelses messig) Hvordan blir det av back up? Hva skjer ved en eventuell disk krasj? Jeg klarer ikke å tenke meg hvor ille det blir; 2TB til helv*tte på engang. *ouch* Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hvorfor står det ingen steder hvor raskt disken snurrer? (rpm) .. eller er jeg bare for trøtt om morgenen til å se det..? Edit: ordet Omdreiningshastighet: står inni "7200rpm" i min nettleser Endret 29. januar 2009 av Kvanli Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Både backup og disk kræsj blir jo helt likt som om det er 2TB eller 5 GB. Samme rettningslinjer gjelder jo, uansett hvor mye plass man har. Kan være like ille å miste 50 mb som 2 TB, spørs hva slags data det er. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvorfor står det ingen steder hvor raskt disken snurrer? (rpm) .. eller er jeg bare for trøtt om morgenen til å se det..? Edit: ordet Omdreiningshastighet: står inni "7200rpm" i min nettleser Du kan nok regne med at det er 7200RPM. Lenke til kommentar
Fahav Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 DO'H... Har akkurat fått mine to 1.5 TB seagate disker i posten og putta de inn i maskinen Jaja, flott at utviklingen går videre i alle fall. Lenke til kommentar
Webtroll Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Lurer på hva man skal bruke den til først og fremst... Greit hvis du har store mengder med HD-filmer og greier... men 2 TB er mye. Kanskje laste ned alle datalagene for NASA's World Wind Lenke til kommentar
Nator Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Seagate... Not good! Trade anyone? Oh, 2 TB fyller man fort. Det er vel ca 100 filmer i HD-kvalitet + et par sesonger med diverse serier f.eks. Endret 29. januar 2009 av TommyNator Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Sender en 1.5TB disk tilbake til Komplett.no etterpå.. vente på denne? Lenke til kommentar
askare Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Gir no blaffen i om WDC kommer med 2 TB disker. Mista nettopp min 4 WDC disk. Så nå har jeg konvertert helt over til Samsung. Har fått igjen alle mine WDC disker på garanti, men hva hjelper det når de streiker hele tiden. Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er det to levels med cache på denne disken? "Ellers kan WDC melde 32 MB og 16 MB cache, 8,9 ms søketid og 25 dBA når disken er idle." Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 2tb ser koselig ut men etter hvor mye de 1,5tb kosta meg blir ikke det bytte på en stund gitt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvorfor står det ingen steder hvor raskt disken snurrer? (rpm) .. eller er jeg bare for trøtt om morgenen til å se det..? Edit: ordet Omdreiningshastighet: står inni "7200rpm" i min nettleser Du kan nok regne med at det er 7200RPM. Hvorfor? Samtlige andre Greenpower-disker er 5400 rpm, jeg finner det derfor sannsynlig at denne også er det. AtW Er godt å se at hver GB ligger enda på ca 1kr. Må koste skjorta å utvikle en harddisk som har stor lagringskapasitet. Hvor ligger ankepunktet til en slik harddisk? Kan jeg for eksempel putte en slik sak i min netbook? (Lite mulig størrelses messig) Hvordan blir det av back up? Hva skjer ved en eventuell disk krasj? Jeg klarer ikke å tenke meg hvor ille det blir; 2TB til helv*tte på engang. *ouch* Har du 2 TB med viktig data så er det like ille å miste det som to stk 1 TB-disker, som å miste det som 1 stk 2TB. Du mister like mye data i snitt per tid uansett. (forutsatt samme feilrate på disktypene) AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Da venter jeg til denne er godt under 1,- per GB så kjøper jeg 3 stk. 1.5TB ligger nå på 0,76 på ukens tilbud hos Netshop så da kjøpte jeg 5stk av den. Firmware er nå også bra til den. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvorfor står det ingen steder hvor raskt disken snurrer? (rpm) .. eller er jeg bare for trøtt om morgenen til å se det..? Edit: ordet Omdreiningshastighet: står inni "7200rpm" i min nettleser Du kan nok regne med at det er 7200RPM. Hvorfor? Samtlige andre Greenpower-disker er 5400 rpm, jeg finner det derfor sannsynlig at denne også er det. AtW Nei - de er 7200rpm, men senker hastigheten dersom det er mindre aktivitet. Ved større aktivitet på disken er det som en normal 7200rpm-disk (nesten). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg begynner egentlig å bli lei av alle slags firmaer som spiller på "miljø-vennlig" og "grønne" produkter. At den er stille og bruke lite strøm kan jeg derimot sette god pris på Det blir vell 6x slike i raid-5 i en filserver over sommerferien når jeg får litt cash å rutte med. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Nei - de er 7200rpm, men senker hastigheten dersom det er mindre aktivitet. Ved større aktivitet på disken er det som en normal 7200rpm-disk (nesten). Det er ikke riktig, de går på 5400 rpm hele tiden, variabel spinn hadde vært vanskelig å få til, og målinger av tonen harddisken har og søketid utligere underbyger at de gamle modellene er 5400 rpm. Det er mao ingenting som tyder på at de er oppe på 7200 rpm, og ihvertfall ikke at de varierer hastighet. Det er såklart ikke utelukket at denne modellen kjører fast å 7200 i motsetning til andre GP-modeller, men de andre modellene kjører på 5400 rpm. AtW Lenke til kommentar
aGal Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Akkurat kjøpt meg en disk på 640GB regner med en holder ut TG i allefall. 2 TB er for mye å miste av data uansett hvor viktig det er, flere "små" disker FTW! EDIT: Da lå hentelappen på harddisken i postkassa Får vel ta meg en sykkel tur ute på snøføret da.. Endret 29. januar 2009 av aGal Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det har allerede kommet en review av disken Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvor burde man henvende seg for å få tilbake pengene for diskene? Nettbutikken jeg kjøpte de hos skriver at det er 7200rpm og det står der fremdeles. Jeg nevnte det for de for lenge siden, men de påsto at de hadde variabel spinn og nektet reklamasjon. Det er snakk om 2x500 og 1x750gb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå