Gå til innhold

Bærbar fra El-Price? Acer Aspire 6920G

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter min første bærbare, og har sett på denne: Acer Aspire 6920G 16" bærbar PC

Det jeg liker med den er at den har et ganske stilig design og blu-ray spiller. Det jeg er skeptisk på er skjermkortet (pga at jeg ikke vet noe om det. men det skal sies at jeg ikke er den største gamer'n), og oppløsningen på 1366x768. Jeg er ikke så kjent med denne oppløsningen. Vil det merkes godt hvis jeg f.eks skal se film via HDMI kabel på en LCD TV, eller blir bilde ganske likt i forhold til andre oppløsninger?

På forhånd takk for alle tips!

Endret av skinnybones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en PC som vil yte godt for pengene. Den har full HD oppløsning som vil hjelpe når du skal koble PCen til en TV o.l. Jeg vil bare si at jeg har selv sett på denne bærbare og lest masse tester og anmeldelser, men den har visstnok et varme problem og yter ikke så godt som den kunne. Dessuten kan du få en bærbar med mye bedre skjermkort og oppløsning enn den der. Det skjermkortet er sånn ca. Class 2 mid range.

Har selv tenkt på denne: http://www.netonnet.no/index.asp?iid=143762

God ytelse, ganske billig. Faktisk "hele" 5 kroner billigere enn den du har sett på. Men gå gjerne for Acer, for de har gode løsninger for en billig penge, men gå heller isåfall for en Acer Aspire 6935g eller 8930g. Selv går jeg for FSC (Fujitsu Siemens Computers) Amilo Xa 3530.

Lenke til kommentar

Blueray er forskjellen. Du får litt større HDD, men jeg vil heller ha Blueray leser ;)

EDIT: Mpx sin har AMD Turion, og den har jeg veeeeeldig dårlig erfaring med. Derimot har jeg hatt AMD Athlon 64 3500+ i en stasjonær i flere år, og den har sparka godt i fra seg, ikke overclocked single core 2,21ghz prosessor... Klarer fint å kjøre 6-7 programmer før jeg merker noe:)

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

JEG skal iallefall bestille fra netonnet, det er det ingen tvil om for min del. Jeg har funnet ut at den gjør det best for mitt bruk.

Denne maskinen har to skjermkort, et integrert og et dedikert. Du kan kjøre disse i Hybrid Crossfire som det heter, og da øke ytelse i grafikk krevende oppgaver.

Netonnet sender ofte samme dag som ordren er mottatt, og deretter får du den 2-5 dager etter. Men siden det er Fredag i dag, og du sikkert ikke bor i nærheten av Oslo tror jeg at du skal få den i oppkrav til postkontoret nært dit du skal.

Må selv si at jeg ble imponert av det pene designed til FSC Amilo. Det er pent i mine øyne :)

Vel. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har kjøpt Amilo'n nå. Må si jeg er veldig fornøyd. Det er litt kjipt at det ligger masse dritt på hardisken når du starter den. Får litt lyst til å formatere den igjen med en gang. Den er ganske fin og se på, du har talltaszter til høyre på keybordet. Du kan kombinere skjermkortene enkelt ved en liten knapp. Du kan også ved et tastetrykk gjøre PCn mer stillegående. Har ikke testa blu ray spillern enda. Men har lasta ned noen 720p filmer og det re ganske pent å se på. Men VLC er ikke så stabil som det har vært før. Jeg vet ikke om dette har med PCn og gjøre eller bare softwaren. Men jeg velger ofte å kjøre filmer i Windows media player isteden nå, siden det ofte blir fuck up med VLC (lag osv). HDMI kontakt og en liten fjernkontroll for å styre media player følger med.

Så alt i alt så syns jeg at jeg fikk jævli mye for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...