Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Sitter nå her og sliter ganske mye med nettverket. På min stasjonære PC har jeg en D-link DWA-140, og jeg prøver å koble opp denne mot en D-link DIR-635. Når jeg prøver å koble til trådløst nettverk går det en god stund, men når den endelig får koblet til ser alt tilsynelatende normalt ut. Signalstyrken ligger alltid på over 90%. Når jeg så forsøker å gå inn på en internettside, går alt helt uutholdelig sakte, mens dersom jeg bruker kabel fungerer alt normalt. For å si det sånn, så får jeg 12mbit uten problemer over kabel. På trådløst er jeg heldig om jeg får over 100kbit(!). DWA-140 er installert med siste driver, og DIR-635 er oppdatert med siste firmware. Hva i all verden kan være problemet? Endret 29. januar 2009 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det kan være støy fra f.eks trådløstelefon som skaper problemet. Får du større hastighet om du setter de rett ved hverandre? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) det er mulig du har utrolig ueffektiv ruting av trafikk.. dette ser jeg for meg.. modem->ruter1->ruter2 , alle med sin egen ruting aktivert. for å ta det baklengs. (1)din trådløse pc spør om vg.no ,(2) ruter2 spør ruter1 om vg.no ,(3) ruter1 spør modem om vg.no. modem får svar fra vg.no og sender det til ruter1, ruter1 får svar fra vg.no og sender det til ruter2, ruter2 sender svar fra vg.no til trådløst netverkskort. måten å fikse dette på er å tildele en felles intern ip range. eks: ruter1 = 192.168.1.100/netmaske255.255.255.0 ruter2 får: 192.168.1.150 og samme netmaske. dermed får ruter2 direkte tilgang til modem og slipper å spørre ruter1. edit: målet ditt er å få ruter2 til å fungere som switch. den skal ikke gjøre noe med signalet. Endret 29. januar 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå