denix89 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg er ute etter ny sub og forsterker. og nå fortiden har jeg dårlig råd. men så lurer jeg på om det er noe dere kan anbefale, som jeg kan spare penger til. Jeg har en Soundmagus x1500 ligende som jeg kanskje skal selge, hvis jeg finner noe annet. Så hvis det finnes noen bra sub som jeg kan bruke denne forsterkern på så er det bra. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har du tenkt på noe pris? Jeg har Ground Zero i bilen, og synes det spiller helt greit. Men det er jo mye som gjør det. Spørs bare hva man vil gi for det. Har du kasse og slikt selv da? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hvis du finner en Helix Dark blue 1000.2 forsterker brukt til en fin pris (MAX 4000,-) kan jeg anbefale denne. Dette er en 2kanaler, men brokobles og gir masser av effekt ned til 2ohm (ikke 1ohm). Har en selv og kan anbefale den i aller høyeste grad. Hadde MA Audio blokk før med noen lunde samme specs, og den sugde i forhold (dog litt bedre enn soundmagnus). Det avhenger selvfølgelig av at du har bra med strøm også. Du sier ikke noe om hvilken subb du har fra før, men hvis du er ute etter mye trøkk for fint lite penger kan jeg anbefale Cerwin-Vega V-max 12.4. (hvis du skal ha 12"). Disse får du for 1200kr på mobilsentrum.no. Har 2 selv og spiller 138.5db @ 65Hz (se bilde) i gammelbilen i bassreflekskasse (skal prøve de i nybilen med lukkakasse snart). Men de spiller ikke så veldig pent (greit nok, men ikke musikalsk som hifibladene kaller det). Skal du ha mer finlyd kan du se på Pioneer sine subber, eller f.eks. focal hvis du skal spytte i enda mer. Har god erfaring med pioneer TS-W3001D4 både på trykk og lydkvalitet, men de kan være litt nauver på kassa, så det er viktig at denne bygges etter spec (enten produsentforslag eller tilpasset din bil med bassbox pro). Disse koster rundt 1500-1800kr nå tror jeg. Dette er fortsatt det jeg kaller billigsubber, men du får mye for pengene. Vanskelig å anbefale noe når du ikke kommer med prereferanser.... Endret 29. januar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg hadde bare noe dritt fra før. en fence 12" 800W. og så hadde jeg fått forsterkeren av en kompis. Så jeg må nok ha kasse også Jeg vet ikke helt pris jeg er ute etter. siden jeg er litt usiker på hva jeg må betale for å få et godt utstyr. Er 5000 veldig lite eller? Jeg er egentlig bare ute etter noe jeg kan bli fornøyd med. kom gjerne med link slik at jeg ser hva det er. er ikke så flink på merker og nummer... Endret 29. januar 2009 av denix89 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) 5k er litt lite ja. Men det kommer selvfølgelig an på hvilke krav du har. Men finner du en bra forsterker kan du få mye lyd utav billig subb(er) hvis du treffer riktig. Jeg betalte 3500 for min helix. Du kan også se om du finner en Rockford power 1001db monoblokk brukt. Disse skal gå an å få for 3 laks brukt. En sånnen + en eller 2 v-max eller pioneer og billigkasse fra bsbildeler.no (hvis du ikke bygger selv) burde gå an å få for 5-6lapper. Har man pengene akurat når det gjelder, og litt tolmod kan man få til en bra deal Skal man kjøpe nytt får man også pakkeløsninger for rundt 5lapper. Eksempler - Bassbrothers - Bilradiospesialisten - BS Bildeler - Elutstyr.no Jeg ville sett på pakker fra bassbrothers, elutstyr eller megabillig.no (siden var ikke oppe når jeg sjekka) hvis jeg skulle kjøpt nytt. Bilradiospesialisten er litt dyre. Hvis du sender en mail til asle[at]megabillig.no kan han sikkert finne en pakke som trøkker bra til deg. Han har hjulpet meg før, og har en egen evne til å lete tak i ukjente merker som spiller som juling og koster lite. Endret 29. januar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hvis han alt har en soundmagus x1502, så er det liten vits i å kjøpe en RF 1001db, da det er svært lite forskjell i reèl effekt på dem... Bruk forsterkeren du har, og kjøp deg et par FOCAL 30A1 DB http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...91f7b0a9304d0f7 Endret 29. januar 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ein kompis som driver bilstereo butikk anbefaler sterkt Seas Lotus som du får kjøpt hos Eltek, kjører kampanje på utvalgte modeller nuh. Dynabel har mykje bra forsterkere, sub'er, høgtallere osv. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvis han alt har en soundmagus x1502, så er det liten vits i å kjøpe en RF 1001db, da det er svært lite forskjell i reèl effekt på dem... Bruk forsterkeren du har, og kjøp deg et par FOCAL 30A1 DB http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...91f7b0a9304d0f7 Klart. Men han anntydet salg, så jeg bare nevnte det. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) hvis jeg kan bruke den forsterkeren jeg har så er jo det fint. men jeg vil sef. ha sub som passer til forsterker.... Og jeg trenger også kasse. Endret 29. januar 2009 av denix89 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Skal du ha mest mulig bass? Eller fin og kraftig bass? De focal subene jeg linket til, spiller pent, med go punch. Seas lotus er også skikkelig bra hi-fi suber, og vil spille greit sammen med forsterkeren din Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 jeg har sett på de subene som dere har anbefalt men det er jo ingen kasse til de. og det må jeg ha. den kassen til fence er vel litt dorlig? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Så du skal ha pakke med subb og box? Fint om du hadde listet opp noen krav så vi slipper å gjette... Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 det forstår jeg. men som sakt så har jeg abre hatt en fence sub og soindmagus x-1500 forsterker. så jeg vet liksom ikke hva jeg burde kjøpe. jeg elsker mye bass. men noe spesifikasjoner har jeg ikke noe krav på. det er bare det at jeg har litt dårlirig råd for tiden:( Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Klarer du å antyde ca. pris da? Jeg hadde 2 MA audio 120XE subber før ... de kjøpte jeg for 800kr pr stk. ny. De spilte jeg ca 135db med med elendig forsterker og lite strøm. Så det finnes billige alternativer. Men hvis du er riktig glad i trøkk så må du nok litt mer opp i pris enn det. Du skrev i børjan at du ville spare til et anlegg... eller er det sånn at du heller skal kjøpe et billig et nå? Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg har litt lyst på et nå siden den fence suben har røket. men så vil jeg også spare de pengene slik at jeg får bedre sub tideligere. så spørsmålet var egentlig en sub som jeg ikke trengte å spare altfor lenge til men som er god og billig... Endret 31. januar 2009 av denix89 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kjøp en eller to seas suber, og lag kasse selv Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg har tenkt litt på pris og ønsker å bruke 5 - 6 tusen på sub, kasse og forsterker. Jeg har denne suben fra før. men elemetene er ødelagt:link Kan jeg ta vare på kasse eller murde jeg kjøpe em bedre kasse? Jeg har jo også den soundmagus x1500 hvis den kan brukes. hvis ikke så selger jeg den. Så da ønsker jeg den beste til ca den prisen. Endret 31. januar 2009 av denix89 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hehe. Jeg ville satsa på å beholt soundmagnusen i første omgang, og brukt noen kroner på subb og kasse. Det kan jo omtrent ikke bli dårligere enn det du har hatt fra før http://bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10510 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hehe. Jeg ville satsa på å beholt soundmagnusen i første omgang, og brukt noen kroner på subb og kasse. Det kan jo omtrent ikke bli dårligere enn det du har hatt fra før http://bassbrothers.no/display.aspx?menuid...&prodid=417 Er litt usikker på soundmagnusen... ser at folk skriver litt både og om den. Men focalen der burde den kunne dra helt fint. Er du litt spenstig prøver du deg på denne: http://strommen-bilradio.no/product_info.p...products_id=794 Bygde anlegg i BMW'en til lillebror med en L7, og det funka som bare juling, selv med 525i sedan som er et helvette å få lyd fram i coupeen i. L7'en vil gjerne ha bra med effekt, men MA-blokka drev den helt ok. Her kjøper du i alle fall ikke katta i sekken! Men du må være klar over at du betaler en del for selve kassa når du kjøper slike pakker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå