Gå til innhold

IE / Opera problem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser også dette problemet i Firefox.

Hovedproblemet, er denne linja og alle lignende linjer:

<span class="ProdTxt2" style="padding:5px; width:470px; height:150px">
<h1 class="Mod022"><strong>
					Blåbærekstrakt, naturens sterkeste antioksidant bevarer din ungdom, holder deg frisk og opplagt. Bestill her og prøv selv GRATIS i 30 dager!
				  </strong></h1>

Du har i tillegg en TD, så du har virkelig smør på flesk.

Du har heller ingen forklaring i style-delen din øverst på hva Mod22 er for noe og hvordan den skal oppføre seg. Derfor blir H1 omgjort til standard.

Det jeg ville gjort, var nok å lage en egen p-klasse for den teksten.

<p class="produktbeskrivelse">Blåbærekstrakt, naturens sterkeste antioksidant bevarer din ungdom, holder deg frisk og opplagt. Bestill her og prøv selv GRATIS i 30 dager!</p>

Og dermed i style.css-delen øverst gjort slik:

.produktbeskrivelse { 
font-family:	verdana;
font-size:	  8pt;
color:		  #0000FF;
}

Jeg ville nok heller ikke brukt blue som farge, men brukt HEX-koder, siden det er en standard alle nettlesere bør kunne forstå.

Endret av Skoen
Lenke til kommentar
...

font-size: 8pt;

...

Fint inlegg, men ikke benytt point for fontstørrelse for skjerm. Benytt enten em eller px. Det enkleste er å benytte px. Test også siden mot Ubuntu eller liknende. MS fonter blir ikke så MS under Linux, særlig størrelsen blir litt "uventet".

Frode

Lenke til kommentar

Det går ikke an å drite i IE, siden flertallet fortsatt sverger til Microsofts nettleser. Men det er lurt å ikke velge IE som førstevalg når man først designer en side. Den må se bra ut i FF eller Opera først.

Men nettleserdiskusjonen tror jeg det finnes nok av emner å diskutere det i enn akkurat her.

Lenke til kommentar
Anbefaler å drite i IE og gå for at den vises ordtellig i Firefox og Opera.

...

Jeg anbefaler heller å sikre at informasjonen formidles. Det er ingenting i veien med å ha ett visuelt design for IE og ett annet for resten av verden, så lenge man får formidlet budskapet slik man ønsker.

Det blir litt galt å designe for IE7 nå, når brorparten av industrien snart tar i bruk IE8. IE8 har integrert motorene for IE6 og IE7, så denne oppgraderingen blir noe helt annet enn de tidligere. IE8 ligger langt etter moderne nettlesere, så man må velge om man vil ha ett splittet design der dinosauren er IE og det moderne er resten, eller kun dinosauren.

Å ikke designe mot rundt 70% av brukerne blir vel litt tvilsomt.

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...