trrunde Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Vil lage en crontab som restarter apache server klokken 00:00 hver dag. Har lagt en sh fil: /etc/init.d/apache2 restart denne ligger på /restart.sh så har jeg brukt crontab -e for å editere listen der skrev jeg inn 00 00 * * * /restart.sh Vil denne da kjøre restart.sh scriptet hver natt klokken 00:00 ? Lenke til kommentar
R3itan Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det ser riktig ut, så lenge det er root-bruker som utfører det. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Tør jeg spørre om hvorfor du skal restarte apache kl9 hver morgen? For i utgangspunktet ser jeg ingen grunn til å restarte apache. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I grunn så restartes apache automatisk uansett Grunnen er å rydde opp i logg filer osv. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er vel heller ingen vits i å lage et "restart.sh"-script når man kan gjøre dette 00 00 * * * /etc/init.d/apache2 restart Men stiller meg også litt undrende til hvorfor det skal være nødvendig å restarte i det hele tatt. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Tør jeg spørre om hvorfor du skal restarte apache kl9 hver morgen? For i utgangspunktet ser jeg ingen grunn til å restarte apache. klokken 9? jeg trodde det ble klokken 00:00 Årsaken til jeg vil restarte apache er at jeg har en vps server der jeg gjentatte ganger har måtte restarte apache serveren, aner ikke hvorfor den låser seg, vet bare det skjer med jevne mellomrom. Derfor tenkte jeg å legge inn crontab som gjør dette for meg. Edit: fant crontab info her: http://crunchbang.org/archives/2007/10/26/...a-crontab-file/ Og ut i fra det gikk jeg utifra det ble klokken 00:00 slik som jeg skrev det. Endret 29. januar 2009 av trrunde Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Det blir kl. 00:00, det er nok kpolberg som har lest/skrevet feil. Ang. apache som "låser" seg, det kan være verdt å sjekke ut med f.eks netstat om det er noen som prøver å DOS'e serveren din. Har selv hatt en del problemer med dette, og hver eneste gang det har skjedd har det vært en IP fra Kina som har hatt så mange connections oppe mot serveren at den har choka helt. Endret 29. januar 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det blir kl. 00:00, det er nok kpolberg som har lest/skrevet feil. Hehe, ble visst litt sent når jeg skrev dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå