Tåkefyrste Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg vurderer og kjøpe meg nye harddisker, og tenker da selvfølgelig på S-ATA.... Oppsettene det står mellom er: 1stk Raptor 10000rpm 36gb HD og 1stk Maxtor 7200rpm 160gb eller 2stk Maxtor 7200rpm 160gb i RAID (kommer ikke på hva det heter når du setter opp RAID med 2 like disker, ikke speiling) Hva anbefaler dere? Er det noe vits med et RAID oppsett, med tanke på kun ytelses økning? -apollox Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Mener å ha lest ca. 30%. Sekvensiell lesing og skriving går raskere, mens håndtering av små filer går ølite tregere. Men det er jo kult da...jeg har en Seagate 15.3 (15.000rpm) 18.4 gb til os-disk, og akter å kjøpe en likedan pluss U320 kontroller og sette dette opp i raid 0. DET bør vel dra skinnet av pølsa og imponere... Nytteverdi? Tilfredsstilt ego for min del... Lenke til kommentar
Joar Viking Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Tror 30% er litt mye, ved å sette opp raid er det vel rundt 20% som er den reelle hastighetsøkningen.... Ja skinnet dras av når man kjører SCSI 320, helt klart! Skal handle det selv nå, svir jo litt i lommeboka, men fy flate for en speed! Men er litt usikke på hvilken kontroller jeg skal velge, har ikke PCI 64, men det er vel ikke nødvendig for max speed på denne disken(så lenge man kun har en).. forslag? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg skal kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=4&s=pl Rimeligere, men ikke dårlig: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=4&s=pl Med en av disse har du litt mer å hente når du bytter ut hovedkortet til et med raskere slot også...ihvertfall hvis du har flere disker. Husk at flaskehalsen pci-grensesnittet representerer betyr lite når du overfører data MELLOM diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå