klilleng Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg mener også at det ikke er lov, men hadde vært greit om jeg fikk noe mer konkret å gå etter! Blir litt far-fetched kanskje, men her er noe: http://www.idg.no/computerworld/article51131.ece Den europeiske menneskerettsdomstolen har fastslått at rettighetene til den britiske kvinnen Lynette Copland ble overtrådt da hennes epost og telefonbruk ble overvåket på arbeidsplassen. .. Copland mente at dette var en overtredelse av mennesrettskonvensjonens artikkel 8 som handler om retten til privatliv og familieliv. Storbritannia hadde ikke lovgivning på området i 1999 da dette skjedde, men siden Copland ikke ble informert om at hun ble overvåket, mente domstolen at artikkel 8 ble overtrådt. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Tusen takk, klilleng, det er slik hjelp jeg leter etter! Skal se om jeg får tatt det opp med arbeidsgiver. Ja, jeg og mine medarbeidere vet jo at det var feil å utnytte arbeidstiden på den måten, men det er ikke for en moralpreken jeg har kommet hit. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Nei, men dette er internett. Du får det selv om du ikke vil ha det Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Fra 1. mars kan arbeidsgiver med loven i hånd gå gjennom jobbmailen din og tekstmeldinger på jobbmobilen. Så da vil jeg gå utifra at det ikke er lovlig i dag, så sant dere ikke har underskrevet på en egen avtale med arbeidsgiver, om regulering av internett tilgang. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 det er mulig idag også men terskelen for at arbeidsgiver skal få lov til å gjøre det er veldig mye høyere. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det er vel ikke snakk om noen endring av terskelen så vidt jeg har skjønt, kun at gjeldende praksis skal spesifiseres tydelig i forskriften? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå