Gjest Eplesprit Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har hatt en periode på omtrent et år nå, som selvtilliten min bare har blitt lavere og lavere. Jeg har mista mange av vennene mine, og jeg hatt problemer både seksuelt og mtp konsentrasjon. Siden jeg ikke tror det er noe fysisk galt med meg, så bestemte jeg meg for å snakke med noen. Denne personen foreslo at jeg skulle gå til terapi hos en kompis av han, og dette skulle han betale for meg. Etter å ha opplevd den herlige filmen "Yes man", sa jeg såklart ikke nei til å få terapi til verdi av ca. 5000 kroner gratis. Denne terapien foregår omtrent en times biltur fra der jeg bor. Det blir av mange sett på som "alternativ medisin", da det er hypnose inne i bildet. Etter en 5 minutters samtale med terapeuten, fant jeg ut at det ikke var sånn "gjør ditt og gjør datt"-opplegg, men heller "hva vil du egentlig gjøre? Gjør det!". Det jeg nå lurer på er om jeg burde forberede meg mentalt eller fysisk til noe av opplegget. Har dere noen tips til hvordan jeg kan finne tilbake til "meg"? Veit ikke om det er relevant, men her er litt info om meg: Jeg er 18 år, og har hatt dame i 2,5 år(sammenhengende). På våren 2008 fikk sexen vår en lastebil over foten da jeg plutselig "døde" da hu skulle suge meg. Dette har gjentatt seg igjen og igjen, og nå, nesten ett år senere, synes jeg det er nok. Jeg har så lav selvtillit og livsglede at jeg ikke gidder å ha det sånn lenger. Jeg er på ingen måte suicidal eller kraftig deprimert, eller noe i den dur, og i forhold til mange andre, lever jeg nok et drømmeliv. Men jeg har selvinnsikt og kraft nok til å forstå at livet mitt ikke er som jeg vil at det skal være, og jeg vil gjøre noe med det. Ang. sex-problemet, så er det ikke noe problem å ligge å kline eller sleike dama, og jeg får skikkelig ståpikk når jeg er påkledd, og f.eks fingrer henne e.l. Problemene starter først når jeg kler av meg, og pikken må bli med på leken. Det er vel en form for prestasjonsangst, siden jeg på en måte "vet" at jeg ikke er bra nok lengre. Dama mi var også utro mot meg for en tid tilbake(i høst, mens hu var på ferie), og selv om hu ikke valgte han "i stedet for" meg, men i tillegg til meg(ettersom jeg ikke var tilstede), har jeg på en måte tilgitt henne. Jeg vil avslutte med å si at det jeg prøver å oppnå med terapien/hypnosen er å få mer kontroll over livet mitt, få igjen selvtilliten jeg en gang hadde, og få sexlivet på banen igjen. Sex-problemet er så stort at jeg ikke klarer å fungere helt sosialt, så det er uten tvil førsteprioritet. Skolen har jeg også nedprioritert, og det skal jeg gjøre noe med. Har forresten begynt å trene igjen, og jeg har fått meg jobb. Så det kommer seg forhåpentligvis. Det jeg håper at noen kan svare meg på er om det er sannsynlig at hypnosen hjelper meg, og om dere har noen generelle tips. Jeg har absolutt ikke høye forhåpninger til terapien, men jeg gleder meg som en unge til å møte terapeuten. Ikke bare får jeg kjøre den deilige, deilige rånebilen min i en time, men jeg får også fått et nytt ferskt perspektiv på livet mitt. Alt annet er bare en bonus Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Noe sier meg at deep down inside så plages du med at dama di var utro - uansett hvor mye du måtte føle at du har tilgitt henne. Visse ting tilgir man ikke - det der er èn av de tingene. Bytt dame - så tenker jeg resten følger på. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det du må forstå er at hypnose fungerer hvis du vil at den skal fungere. Du overbeviser deg selv om at "jeg skal slutte å være deprimert", "jeg er en flott person", anbefaler deg at du kaller det for terapi, og ikke hypnose. Når du sier "skumle bivirkninger" så tenker du vel på de klassiske situasjonene som du ser i filmer? Vel, slikt er bare tull. Det du kan gjøre før møtet er å skrive ned ting du plages/bekymres med i livet, kjæresten din og alt mulig slik at ting går raskere i møtet. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Noe sier meg at deep down inside så plages du med at dama di var utro - uansett hvor mye du måtte føle at du har tilgitt henne. Visse ting tilgir man ikke - det der er èn av de tingene. Bytt dame - så tenker jeg resten følger på. Må nok slenge meg på denne. Noen ganger, uansett hvor mye man vil, så fungerer det ikke. Jeg sier ikke at du skal gi opp, men tenk litt over det. Lenke til kommentar
Gjest Eplesprit Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jo, det har jeg vurdert hver eneste dag siden sommerferien. Problemet er at det er mange faktorer som gjør at jeg ikke vil slå opp med dama. For det første har vi vært sammen i tre år, og selv om jeg føler meg dum som sier det, så hadde vi det utrolig bra de første to. Derfor lengter både jeg og hu etter det herlige forholdet vi hadde før. Et annet problem er at jeg faktisk er glad i hu. Hu er veldig snill, og når vi får sexen til å funke, så er det som et romskip som tar av I tillegg til det, så har vi det rent fysiske. Jeg har begynt å trene regelmessig igjen, men jeg er fortsatt langt fra noen øyenperle. Hu er slank, har digre pupper, og bra rumpe. Det jeg prøver å si er at jeg ikke ville fått meg noe så bra på en laaaaang stund. Jeg skal såklart trene bort den lille magen, og få brystet og armene i toppform igjen. Et annet problem er at det er veldig få jenter her som jeg bor, og de som er pene, er uten tvil "out of my league". De eneste jeg har sett siden jeg ble 18 er totalt ukjente jenter, og uten noen wingman er det litt vanskelig å få i gang noe. Nå skal ikke jeg si at alt dreier seg om sex, men her jeg bor er det faen ikke mulighet for å få seg. Det er ikke noe sted å gjøre det! Skal jeg liksom ta med jentene hjem til mamma og pappa? Nei, tror nok ikke det! Takk for tipset, Bruktbilen. Skal skrive ned noen ting som plager meg. Ang. det med at "uansett hvor mye man vil, så fungerer det ikke", har jeg tenkt ofte. Jeg veit ikke om dere har fått med dere Californication, men jeg føler meg mer og mer lik Hank Moody(David Duchovny) i det forholdet jeg er i nå. En annen ting som kan være verdt å nevne er at jeg etter å ha fått meg dame ikke lenger er den personen jeg vil være. Jeg har lyst til å være utadvent og som jeg tidligere var, kjapp med en morsom kommentar. Etter jeg ble opptatt(og stormforelska), ble lysten og grunnlaget for den impulsive flørting borte, og jeg har nå mista kontakt med det jeg ser på som det "sanne" meg. En kompis, som er en skikkelig flink menneskekjenner(og forfatter), sier at jeg innerst inne er en alfahann, at jeg liker å ha kontroll, og at jeg liker å være den som drar igang ting. Altså jeg vil være midtpunktet i gjengen som alle ser opp til, pga utseende, humor og personlighet generelt. Før var jeg denne personen, men nå er jeg ikke like "proff" til å være "meg". Derfor håper jeg at terapien kan hjelpe meg helt utrolig mye. Hvis ikke, så får jeg ta en lang og god samtale med kompisen min, som vha sinnsykt mye livserfaring har utrolig mange gode råd og tips å komme med! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hvis kompisen din er rundt din egen alder (18), så er det vel rimelig drøyt å påberope seg "sinnsykt mye livserfaring"...... Og - just for the record: En alphahann vil aldri tillate utroskap. Men etter hva du har skrevet i dine 2 innlegg, så er fremdeles diagnosen min: Bytt dame. Dessuten er ikke dama "veldig snill" når hun er kapabel til å være utro. Du snakker om kropp, sex og det å ha dame som om det er best å holde seg til denne dama siden hun er en av de peneste - og fordi det ellers vil være vanskelig å skaffe seg en annen dame akkurat der du bor. Hallllooooooooooo.....er det dette man skal bygge et forhold på??? EDIT: Og det er vel intet problem å være uten dame en stund!!?? Endret 29. januar 2009 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Gjest Eplesprit Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Han er 50. En i min nære omgangskrets som har vært som en far for meg under oppveksten. Du har rett ang. alfahanner og utroskap. Egentlig burde vi kanskje slått opp. Jeg heller faktisk mer og mer mot det, selv om jeg veit at det er enklest for meg å bli i forholdet. Det er vel dog sånn at den enkleste veien ikke alltid er den beste? Skal se hva som kommer frem under hypnoseøktene, så skal jeg prøve å finne ut hva jeg virkelig vil. Du har rett i at utroskap er noe dritt. Men just for the record, så har også jeg vært utro. Hu løy til meg om det, i håp om å redde forholdet, og da visste hu ikke at jeg også hadde vært det. Men jeg fant ut at hu hadde vært det, og da bestemte jeg meg for at det var best å fortelle henne at jeg også hadde fått meg en tur(hadde klina med hu og litt grov roting før, men det har jeg ikke fortalt). Forresten, si at jeg er på byen, og danser med ei jente. Har dere noen tips for hvordan jeg kan kysse henne, og evt. ligge med henne? Hvis jeg skal slå opp, så må jeg ha noen backup-løsninger! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Forresten, si at jeg er på byen, og danser med ei jente. Har dere noen tips for hvordan jeg kan kysse henne, og evt. ligge med henne? Hvis jeg skal slå opp, så må jeg ha noen backup-løsninger! Næimen kjære fred da - det kan vel ikke automatisk være slik at hvis du er ute og hygger deg og danser med en dame, så skal du absolutt kysse henne eller ligge med henne??? Jeg må nesten le litt av deg nå.....nesten vanskelig for meg å ta deg alvorlig med slike uttalelser. Du virker jo som du har panikk for å være single!? Lenke til kommentar
Gjest Eplesprit Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Litt panikk, kanskje. Jeg sier ikke at jeg MÅ gjøre det, men har ikke vært borti situasjonen før, og vil derfor vite litt før jeg går inn i en slik hendelse. Noen forslag? Er forresten russetid snart, så å få seg burde ikke bli noe problem Skriver en liten tilbakemelding her når jeg får snakka med terapeuten i morra Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Håper han er Freudiansk og finner ut at du ikke har kommet over ditt Ødipuskompleks. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Litt panikk, kanskje. Jeg sier ikke at jeg MÅ gjøre det, men har ikke vært borti situasjonen før, og vil derfor vite litt før jeg går inn i en slik hendelse. Noen forslag? Dans med dama, og oppfør deg som om du er en mann og ikke en overkåt fjortis (no offense fjortiser), og er hun interessert i deg, så får du kanskje lov til å kysse henne uten at du hopper på henne. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hahaha, det forholdet der er jo basert på løgn. Lenke til kommentar
Gjest Eplesprit Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hmmm, god idé, Rayline. Er så vant med at guttene her er som overkåte bikkjer, så har liksom ikke noen gode referansepunkter fra før @ Venom; vennligst forklar hva du mener. Tar faktisk gladelig imot all input, så lenge den er konstruktiv Forresten, så hadde vi utrolig deilig sex både i går og i dag. Tror egentlig det er fordi hu er redd for at jeg skal dumpe hu, og at hu dermed ga 110%, men er ikke helt sikker. Samme kan det egentlig være, for koselig var det uansett Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 1) Dere er begge utro. 2) Ok, dere hadde det bra de første to årene, fortid er fortid. Det nytter ikke se tilbake på alt det fine når ting åpenbart ikke fungerer. Det forholdet dere hadde, er ikke det forholdet dere har nå. Face it. 3) Du ser etter backup-løsninger. Da kan jeg nok ikke se for meg at du virkelig elsker henne. Beklager. 4) Tvilholde på dama fordi hun er det "beste" du kan få? At sexen er bra når det først fungerer burde ikke være grunn nok til å prøve å samle asken. Hvorfor ikke finne ei jente du virkelig elsker? Ei som ikke er utro mot deg? Du kan jo selvfølgelig prøve å reddet forholdet du har nå, men jeg ser ikke at det er noe igjen å redde, dessverre. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Amen to that. Btw Venom - den avataren din facinerer meg så til de grader, at jeg faktisk blir forstyrret når jeg prøver å poste.... Lenke til kommentar
Gjest Eplesprit Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hmmm. Terapeuten synes jeg burde hevde meg over utroskapen. Han sier ikke at jeg skal ta avstand fra det, snarere tvert i mot, men han sier at han synes jeg burde gi f. i det som skjedde i sommer. Skal møte han igjen på tirsdag, og da skal han tydeligvis hjelpe meg å komme over utroskapen. Heldigvis, jobber ikke han som vanlige psykologer. I stedet for å fokusere på problemet, skal han hjelpe meg å fokusere på løsningen. Derfor gleder jeg meg som faen til tirsdag Du har et poeng, Venom, men det er dessverre ikke så firkantet som du skal ha det til. Jeg har bestemt meg for å prøve å bli den personen jeg egentlig vil være, og om jenta mi forholder seg i livet mitt, kan bare tiden vise. Jeg er ihvertfall på rett kurs nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå