Rocambole2 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg har funnet mange interessante tråder i språkforumet, men kan ikke huske å ha sett noen som tar for seg avisoverskrifter, hvor det finnes mye rart. Derfor denne tråden. Mitt første bidrag stammer fra Aftenpostens morgenutgave 28. januar 2009, hvor man på side 9 i hovedseksjonen finner denne: Trikkeulykkeanke trekkes Rene bokstavrimet, og kanskje norgesrekord i antall k-er i en overskrift på bare to ord? Endret 16. juli 2012 av Rocambole2 1 Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 I Østlandets Blad 23. februar finner man overskriften Bil taket på Langhus En fantasifull journalist har her funnet opp verbet å take istedenfor å skrive noe så trivielt som "Bil havnet på taket på Langhus". Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 25. juni kunne man i VG - både på nett og papir - lese denne morsomme overskriften: Siktet etter å ha skutt bjørn Godt gjort å sikte etter at man har skutt bjørnen. De fleste ville nok ha siktet før de skjøt. Men fra spøk til alvor gjelder overskriften selvsagt en siktelse, og så får man håpe at vedkommende bjørnejeger får straff som fortjent i rettsapparatet. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Dagbladet 25.09.2009 De blir høye som drager, løper rundt og krasjer Sak om noen wallabyer som blir høye på opium og tuller rundt i kornåkrer... Fantastisk å direkteoversette "high as a kite"... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Og ennå er det berre 2. juli, så datoen er også feil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg klarer ikke å finne igjen kilden for det er så j***la mange av de! Men jeg lo litt da jeg leste Én person drept i selvmordsaksjon. Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) ups jeg postet i feil tråd. beklager folk Endret 1. juli 2009 av Magnolian Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Politimann urinerte på metal-familie Trodde han fikk penis på stanga Ja til mer kristensex Endret 3. juli 2009 av Ville Vonca Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Tittelen på denne tråden er selvsagt ironisk ment. Denne overskriften på en notis i Dagbladet 26. august er på ingen måte god, men kan vel snarere betegnes som patetisk: Slange faker to hoder I brødteksten framkommer det at det dreier seg om en slange som later som om den har to hoder for å unngå bakholdsangrep. I avisverdenen er det viktigere å ha korte overskrifter enn å ha gode, og dermed ble resultatet som det ble istedenfor f.eks. Slange later som om den har to hoder. Ja ja. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Mulig dette er litt feil tråd å poste i, men når jeg nå nettopp kom over en helt avsindig absurd overskrift på VGs nettsider, måtte jeg bare dele den med noen, men fant ingen annen passende tråd. Overskriften lyder som følger: Kvinne (65) pågrepet for øyedråpe-drap på dvergwrestling-tvillinger Man skal lese mye rart. Endret 22. januar 2010 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Synes disse er morsomme. Pulte uten utbytte Pulte bedre enn noensinne Pulte rekordbra Ligger mange flere på samme siden 1 Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tråden er riktignok for avisoverskrifter, men jeg satser på at vi også kan ta med overskrifter fra nettet: Kvinne satte seg fast hodet i vaskemaskin i Moss – på dagbladet.no Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Østlandets Blad: Kvinne kræsjet med stein i tunnel Det viste seg at det var bilen hennes som krasjet med en stein. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Utlandsk: --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- Lenke til kommentar
laurell Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 "Vil flodbølgen treffe Norge - Spør ekspertene." VG *facepalm* Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Av en eller annen grunn ble jeg veldig fascinert av denne overskriften på VG Nett i dag. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Fra forsiden på Dagbladet 20 feb 2010. Var et bilde av Tiger Woods etter at han kom sin unnskyldning for utroskap. Over bildet stod overskriften: Tiger vil svinge kølla igjen Vet ikke om det var journalisten som hadde det morsomt, men jeg leste den koffert. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Dårlig overskrift i Østlandets Blads nettutgave i dag: Hedret etter bolig brann Ski-mann reddet ut en eldre beboer – satte eget liv i fare Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Overskrift på forsiden av Aftenposten (papirutgaven) i dag: 70 år siden 9. april Men jeg husker godt at det var 9. april i fjor også, og året før, og året før, og ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå