Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor postet du ikke i den tråden du allerede hadde lagd? Ingen vits i å lage ny tråd??

chomp - funksjonen fjerner linjeskift på slutten av strengen, dvs 'n'

$color =~ s/s+$//g;

er et regulært uttrykk som fjerner alle forekomster av mellomrom, tab, newline eller return på slutten av strengen.

s/ - erstatt

s+ et eller flere mellomrom, tab osv..

$ - slutten av strengen

// - det som står mellom her er det det skal byttes ut med.

g - betyr globalt, altså over alt

PS! Fortsett å post i den andre tråden!

Lenke til kommentar
Hvorfor postet du ikke i den tråden du allerede hadde lagd? Ingen vits i å lage ny tråd??

Jo det skal jeg fortelle deg -denne lille saken jeg tar opp her har egentlig ikke noe annet til felles med den andre tråden enn at den forekommer der også. Intet mindre enn et pussig sammentreff som du klarte å gjøre meg oppmerksom på først nå. :-?

Lenke til kommentar

Det var noe rart med den andre tråden. Den så umiddelbart ut til å ligge dobbelt på vår server, altså helt identisk men med ulike urls. Jeg slettet da naturligvis en av dem, med det resultat at begge ble slettet. Aldri opplevd lignende før. Beklager virkelig. Håper du fikk tatt vare på informasjonen som lå der, eller at de som gav deg hjelp kan svare deg på nytt. Evnt opprett tråden på nytt om det trengs.

Lenke til kommentar
Savner allerede TST !

Du har rett TST ! feil bruk av emnefelt her også .

Avholder du ditt lille private mesterskap i "Off-Topic" i dag?

Nei, er svaret mitt, men når andre er blitt tatt for feil bruk av emnefeltet

så hvorfor ikke her ?

Dessuten, kan du tilføre noe nytt i denne tråden ?

Hvis ikke så......

Lenke til kommentar

Kan ikke folk som ikke har noe konstruktivt å komme med la være å poste. Føler at folk bare poster for å få et høyt antall med post. Hold dere i alle fall til 'søppel' dersom det er tilfellet.

fjartan: Dersom det var noe du ikke fikk med deg, så får du si ifra. Har du fått det til enda? Bare spør dersom det er mer du lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...